Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on koota palapeli?

Vierailija
25.07.2022 |

Lopputulos on sama kuva kuin laatikon kannessa.
Kun se on valmis, palat laatikkoon.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on elää elämä?

Vierailija
22/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä värittää värityskirjoja?

Mitä järkeä piirtää/maalata?

Mitä järkeä tehdä viltti?

Mitä järkeä mennä baariin?

Mitä järkeä katsoa telkkaa?

Mitä järkeä lukea kirjaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tajua. Lähipiirissäni monta ihmistä, jotka näitä kokoavat. Eikö voisi vaikka käydä ulkoiluttamassa vanhuksia vanhainkodissa? Jotkut harrastukset vain tuntuvat kahjoilta.

Vierailija
24/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on paljon asioita, joissa ei ole varsinaista "järkeä".

Kuten esim. suuin osa harrastuksista. 

Ihminen tekee paljon erilaisia "järjettömiä" juttuja rentoutuakseen tai saadakseen nautintoa.

Mitä "järkeä" on esim.  potkia palloa tai luistella kumisen lätkän perässä, jos siitä ei saa elantoaan?

Vierailija
25/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanaristikot, shakki, harrastukset yleensä, käsityöt ilman tuottoa, kalastus/metsästys jos rahaa menee enemmän kuin saaliin arvo, matkailu, loputon varallisuuden kerääminen............

Onko missään lopulta mitään järkeä? Miksi teemme yleensä mitään?

Onko parempi vain maata sohvalla ja syödä sipsejä, ja katsoa Roni Bäckin videoita tubesta?

Vierailija
26/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keskustelemme täällä Vauva-palstalla? Onko tässä järkeä?

Vierailija
27/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.. 🎶

Vierailija
28/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en tajua. Lähipiirissäni monta ihmistä, jotka näitä kokoavat. Eikö voisi vaikka käydä ulkoiluttamassa vanhuksia vanhainkodissa? Jotkut harrastukset vain tuntuvat kahjoilta.

Ei tarvitse, kun sinä ulkoilutat heitä niin innokkaasti. 

Vierailija
29/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tehdään koko perheen kanssa palapeliä yleensä tälleen iltasella. Epäilen, että ne ulkoilutettavat vanhukset ei tähän aikaan hiihtele mihinkään. Ja meiltä on myös lähimpään vanhainkotiin 50km matkaa. Että ulkoiluta sinä vaan vanhuksia ja anna muiden tehdä mitä haluaa.

Vierailija
30/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina löydä ihan oikeaa palaa. Laitan sitten minkä tahansa, pitää vähän tunkea mutta kyllä se menee. Lopputulos on joskus "mielenkiintoinen" mutta hauska😁

Vierailija
31/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aina löydä ihan oikeaa palaa. Laitan sitten minkä tahansa, pitää vähän tunkea mutta kyllä se menee. Lopputulos on joskus "mielenkiintoinen" mutta hauska😁

Mahtava asenne. Aloita joku youtube - kanava, konseptuaalista palapelin kokoamista 😁 mä ainakin katsoisin ja odottain lopputulosta. Itse olen niin tylsä, että tulee aina se laatikossa oleva kuva.

Vierailija
32/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole perfektionisti tai ocd-tyyppiä mutta tämä sai jo kauhistumaan :D Olen itse sitä tyyppiä joka kokeilee vaikka sata palaa vuorollaan kunnes oikea löytyy.

Vierailija
33/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, ap! En itse voi tajuta aikuisia, jotka kokoavat palapelejä. He saattavat ostaa niitä jopa uusia. Ihan järjetöntä.

Minä kokosin hienon kukkavaasi -palapelin suoraan sohvapöydälle, kun se oli sopivan kokoinen. En tarvinnut sen jälkeen pöytäliinaa, eikä ole tapana syödä tai juoda olkkarin pöytää hyödyntäen mitään eli se palapeli toimi hyvänä sisustuselementtinä.

Vierailija
34/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä,en tee.

Vierailija
35/101 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä pääsee parhaimmillaan sellaiseen keskittymisen flow-tilaan. Eihän tässä elämässä missään oikeasti perimmiltään ole hirveästi järkeä tai mieltä. Sellaisia meditaatioharjoituksiakin on, joissa tehdään äärimmäisen yksityiskohtaisia ja kauniita hiekkakuvioita ja lopuksi ne tuhotaan. Se on myös harjoitus kaiken pysymättömyydestä ja luopumisesta.

36/101 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palapelien tekeminen rauhoittaa ja kaunis palapelin kuva palkitsee, kun sen on saanut valmiiksi. Palapelikauppa Pienen Harrastepuodin blogissa on aika kivasti kiteytetty, miksi palapelien tekeminen on kivaa. Blogi löytyy: https://www.pieniharrastepuoti.com/l/5-syyta-miksi-tehda-palapeleja/

Meillä tehdään palapelejä myös työpaikan taukotilassa, ja sepäs vasta on kiva tapa jutella työkaverin kanssa vaikka muuten ei oltais mitenkään tekemisissä. Palaperikin pidetty palapelin ääressä : )

Vierailija
37/101 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palapeleissä on parasta se, että ajatus ja mieli lepää. Kun miettii palan asettamista, niin samaan aikaan ei pysty ajattelemaan muuta. Näin on ikävät ja arkiset asiat pois mielestä sen aikaa, minkä viettää palapelin parissa.

Vierailija
38/101 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se on huomattavasti järkevämpää kuin notkua tällä palstalla. Tai katsoa jotain temppareita tai salkkareita. Tai selata somea.

Vierailija
39/101 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannen palan palapeli tulee koottua päivässä ellei ole isoja alueita samaa tasaista väriä. Mitä enemmän yksityiskohtia sitä helpompi koota. Aivojumppaa joka kehittää keskittymistä. Itse en ole vuosiin kyennyt lukemaan kirjoja joten palapeleillä olen parantanut keskittymiskykyä. Tänä vuonna jo liki 20 peliä koonnut. Hinnat näilläkin noussut liikaa ettei enää oikein raski ostaa kun postimaksutkin niin korkeat. Jos jostain löytää edullisesti ja tilaa, seuraavalla kerralla hinta on tuplaantunut tai postimaksu moninkertaistunut. Olenkin todennut että suomalaiset yritykset eivät halua myydä tavaroitaan.

Vierailija
40/101 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palapelien kokoaminen ja neulominen on kaksi parasta tapaa viettää aikaa. Näin lounasta syödessä tulee sitten selattua nettiä, mutta kohta menen takaisin ulos kutimen kanssa.

Loma <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän