Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävästä paljastui uusi puoli. Mitä voisi olla taustalla?

Vierailija
25.07.2022 |

Hän on älykäs, sivistynyt keski-ikäinen nainen. Olemme tunteneet jo pari vuosikymmentä ja olleet kauan hyviä ystäviä.

Hänen elintasonsa on noussut parin viime vuoden aikana kun on edennyt urallaan ja saanut perintöä. Omani on pysynyt suhteellisen vaatimattomana, eikä mikään uralla eteneminen ole koskaan edes itseäni kiinnostanut.

Nyt huomaan hänen persoonansa vähän muuttuneen. Hänestä on tullut kylmä, kova ja halveksuva. Hän suhtautuu minuun alentuvasti, piikittelee ja puhuu ivallisesti. Yritin ottaa tätä varovasti puheeksi, mutta hän torppasi keskustelun ylimielisesti.

En oikein ymmärrä mitä hänelle on tapahtunut? Vaikea uskoa että älykkäälle aikuiselle ihmiselle nousisi jotenkin päähän oma menestys niin, että alkaa halveksia muita? Meillä keskenään ei ole ollut mitään riitaa tai muutakaan outoa, mutta hänen asenteensa minuun on selvästi muuttunut. Näen hänestä niin ilkeän ja epämiellyttävän uuden puolen, että alkaa ihan pelottaa mitä naamion takaa oikeasti paljastuisi.

Onko kellään samoja kokemuksia? Mikä tätä voisi selittää?

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on toissijaista, mutta miksi viettäisit aikaa tuollaisen ihmisen seurassa?

Vierailija
2/104 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihdevuodet aiheuttaa tuota.

Vierailija
4/104 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ja sen kautta tuoma valta. Ikiaikainen vitsaus.

Vierailija
5/104 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa taviskermaperseeltä.

Vierailija
6/104 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pissi vaan taitaa olla päähän noussut.

Hän on varmaan näitä "Itse olen kovalla työllä kaiken saavuttanut/jokainen on oman onnensa seppä"-ihmisiä...

Vierailija
7/104 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on toissijaista, mutta miksi viettäisit aikaa tuollaisen ihmisen seurassa?

Ei minulle. Ja jossain vaiheessa en enää vietäkkään, mutta toistaiseksi toivon tilanteen vielä selviävän.

Ap

Vierailija
8/104 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esivaihdevuodet aiheuttaa tuota.

Aha? Millähän mekanismilla?

Vierailija
9/104 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus. 

En ole asiantuntija, mutta ei kai masennus aiheita halveksuntaa muita kohtaan?

Ap

Vierailija
10/104 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla monesta asiasta kiinni, esim. esivaihdevuosiin liittyvä ärtyneisyys ja yleinen tyytymättömyys, sellainen ylimielisyys että kokee nyt olevansa "eri piireissä" kuin sinä ja kokee epämukavaksi muistutuksen vanhoista piireistään, masennus tai ikäkausikriisi tms. Mutta syyllä ei ole oikeastaan mitään väliä. Hän on mitä on, ja jos kerran keskustelu ei mitään muuta, sinun täytyy vaan tehdä päätös haluatko olla edelleen hänen kanssaan tekemisissä sellaisena kuin hän on. Muuttamaan häntä et pysty.

Vierailija
11/104 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus. 

Ap

Olen eri mutta kyllä mulla aiheutti. Olin yleisesti ns. v*ttuuntunut kaikkeen ja kaikkiin. Masennustakin on erilaista, ei se aina ole sellaista surua ja lamaantuneisuutta. Mulla se oli levottomuutta ja ahdistusta pääosin.

Vierailija
12/104 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ja sen kautta tuoma valta. Ikiaikainen vitsaus.

Vaikea uskoa hänestä. Luulin aina että hän olisi sellaisen yläpuolella. Vaikka toisaalta enpä häneltä tällaistakaan osannut odottaa.

Ap

Vierailija
13/104 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä hän vain itsekin huomaa sen, että raha ei tuo onnea ja kilpailu muiden kanssa vain jatkuu ja jatkuu. Mikään ei riitä. Ruoskinta itseä kohtaan mahtaa olla melko kovaa..

Vierailija
14/104 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus. 

Ap

Ei. Lähinnä itseä kohtaan...

Muille voi toki olla tarpeettoman ilkeä kun itsellä on paha olo.

Vierailija
15/104 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivokasvain tai vaihdevuodet.

Vierailija
16/104 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pissi vaan taitaa olla päähän noussut.

Hän on varmaan näitä "Itse olen kovalla työllä kaiken saavuttanut/jokainen on oman onnensa seppä"-ihmisiä...

Eli odottaisiko "ystäviltäkin" samassa suhteessa omien saavutusten kanssa nousevaa ihailua? Hän ei aiemmin kaivannut mitään hännystelyä, mutta kaipa ihmiset voi muuttua...

Ap

Vierailija
17/104 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tulee kuvatunlainen puoli esiin (valitettavasti!) kun tunnen tarvetta suojata itseäni joltakin. Taustalla voi olla esim masennusta, surua tai ahdistusta jolloin itselläni on vaikea jaksaa "maailmaa ja muita ihmisiä" jolloin työnnän heitä pois ja pintaan nousee kuvatunlaiset reaktiot. Nykyään tunnistan tämän ja teen kyllä töitä etten olisi ikävä muita kohtaan.

Asialla ei ole mitään tekemistä ylimielisyyden tms kanssa vaan enemmänkin sen kanssa että olen aivan rikki ja loppu sisältä mutta elämän on pysyttävä kasassa.

Vierailija
18/104 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap itse vastannut suurimmaksi osaksi.

Vierailija
19/104 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestys nousi hattuun, klassinen tarina. Voi olla ohimenevää, mutta usein nää tyypit ei itse tiedosta muuttuneensa.

Vierailija
20/104 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi, väsymys.