Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä kateus iskee kun muut matkustaa!!!

Vierailija
25.07.2022 |

En vaan voi mitään. Itse eläkkeellä ja mies lomautettuna jo kolmatta kk. Ei vaan ole varaa matkustaa. Inhottaa katsoa lomakuvia. Ollaan koko kesä vaan oltu kotona.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse voisin mennäkin halvlle matkalle mutta mies ei halua matkustaa. Joutuisin yksin matkustaa.

Ap

Kieltääkö mies matkustamasta yksin? Yksin matkustaminen on ihan parhautta. Ja halvempaakin kuin kaksin matkustaessa.

Vierailija
22/40 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap. Me olimme juuri 9pv reissussa Olbiassa ja oli tosi ihanaa. Lämpöä, uimista, hyvää ruokaa ja juomaa. Ennen kaikkea rentoa yhdessä oloa.

Jos tuo reissu olisi jäänyt tekemättä, niin kyllä se harmittaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lennot Helsingistä esimerkiksi Latviaan, Liettuaan tai Puolaan on halvimmillaan 10 euroa menopaluulento. Hotellihuoneen saa noin 20 €/yö. Ei ole kallista matkustaa. Nyt syksylläkin saa alle 20 eurolla menopaluulentoja.

Paikan päällä ruokailu, nähtävyydet, liikkuminen halvempaa kuin Suomessa.

Taisit katsella iltalehden sivuilla näkyviä matkatoimistojen mainoksia. Kun alat oikeasti matkaa tilaamaan niin hinnat ovat sitten jotain ihan muuta.

En minä mitään mainoksia katsele. Esimerkiksi Ryanair syys-joulukuussa lentoja mm. Riikaan, Kaunasiin, Poznaniin, Varsovaan 9,99 €/suunta. Ne saa sieltä tuohon hintaan ostettua. Kokeile jos et usko. Majoitus taas esimerkiksi Booking.com, Ebookers, Hotels.com jne. Sieltä mistä edullisimmin saa, kannattaa huomioida myös mahdolliset alennuskoodit.

Vierailija
24/40 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä matkailusta on mennyt hohto totaalisesti. Enää ei mua saisi pirukaan tonne ruuhkaisille lentokentille tympeiden aikuisten ja rääkyvien tenavien sekaan. Huh. 

Ja minne sitä matkustaisi? Ennen tykkäsin kaupunkilomista, mutta isot kaupungit ovat muuttuneet toistensa kaltaisiksi - kaikkialla samanlaista geneeristä monikult. sontaa, epämääräistä itämaista porukkaa notkumassa hoodeilla, narkkareita. Jos haluaisin nähdä itämaista tai afrikkalaista kulttuuria, matkustaisin Afrikkaan tai vaikka Saudi-Arabiaan. Lontoossa olisi kiva nähdä enemmän englantilaista kulttuuria, Pariisissa ranskalaista jne. 

Etelään? Tukahduttavaan, ällöttävään kuumuuteen, jossa ei jaksa tehdä yhtään mitään, pelkäämään tulipaloja ja että rannalla on jonkun plaisen ruumis? Ei kiehdo kyllä yhtään, ei yhtään. Pikkukaupungit - joo, niissä voisi vielä olla jotakin. Kaukomatkat tuntuvat hankalilta ja ne usein ovat johonkin umpiköyhään maahan, jossa sitten pällistellään ja taivastellaan, kun 'ovat niin hirmu ystävällisiä ja aurinkoisia'  ja käytetään paikallisia (eniten naisia ja lapsia) kaikin tavoin hyödyksi. Perustellaan sitä, että 'elintaso nousee siellä'. Juu, kellä nousee, kellä ei. Hirvittää katsella videoita esim. jonkun Fijin tai Naurun tai Balin ympäristöonglmista. Muovipullo on etsinyt paljon kavereita. 

Itse olen alkanut tehdä kuin jotkut perheet Englannissa ja Suomessakin teki aikoinaan: kesäksi perhe muutti maalle, aika usein viikonloppuisinkin, tiluksille, villalle. Mulla on oma tällainen pakopaikka, siellä on tilaa harrastaa ja siellä voi halutessaan hoitaa elukoita, hoitaa puutarhaa. Ihan parasta.

Vierailija
25/40 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta taas puuttuu matkaseura. On ikävää, kun jotkut ei suostu ottamaan koronarokotetta, niin niiden kanssa matkojen järjestäminen on vähän vaikeata ja ylipäänsä nämä samat on semmosia, että ovat jumittuneet omalle paikkakunnalleen ja kaikki vähänkin vaihtelu vaikuttaa niille olevan liikaa. Luulisi vanhemmalla iällä harmittavan, kun aina olivat nuorempana samoissa ympyröissä....

Vierailija
26/40 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lennot Helsingistä esimerkiksi Latviaan, Liettuaan tai Puolaan on halvimmillaan 10 euroa menopaluulento. Hotellihuoneen saa noin 20 €/yö. Ei ole kallista matkustaa. Nyt syksylläkin saa alle 20 eurolla menopaluulentoja.

Millä yhtiöllä on noin halpoja lentoja, jotka ylemmässä viestissä mainittiin?

Vierailija
27/40 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiiköhän sitä matkustelua, eli hiilipäästöjä, tulla meiltä taviksilta karsimaan rankalla kädellä vielä. Eliittiä tämä ei koske, vaan jatkavat entistä elintapaansa.

Vierailija
28/40 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta taas puuttuu matkaseura. On ikävää, kun jotkut ei suostu ottamaan koronarokotetta, niin niiden kanssa matkojen järjestäminen on vähän vaikeata ja ylipäänsä nämä samat on semmosia, että ovat jumittuneet omalle paikkakunnalleen ja kaikki vähänkin vaihtelu vaikuttaa niille olevan liikaa. Luulisi vanhemmalla iällä harmittavan, kun aina olivat nuorempana samoissa ympyröissä....

Tällä hetkellä kaikkiin euroopan maihin pääsee ilman mitään rajoitteita, olen tarkistanut asian kunkin maan virallisilta sivustoilta.

Vierailija
29/40 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varman viallinen? En ole katelinen toisten ihmisten loma matkat tai mahdollisuudet. Osaan iloita toisten mahdollisuudet kuin antaa olkapään kun on henkilöllä on surua. kaikki on elämää.Johtuko taustastani. Köyhästä perheestä joosa oli rakkaus. Orvoksi jääminen 11 vuotiaana tyttönä lasten kodista toisten nurkin asumaan.Ajalla oma vuokra koti ja elämä,jossa ei koskaan ryvetty rahoilla tai perintöä tippunut tilille.Mitä koskaan ei ole ollut ei osaa kadehtia.

Vierailija
30/40 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mennyt saksaan muutamaksi yöksi ja päiväksi, mut kävi ilmi, että ne maskipelleilee julkisissa liikennevälineissä ja lisäksi on lentokentät tukkoisia, joten se siitä.

Vierailija
31/40 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ei oo matkaseuraa ap? Jos on kaksi lasta joista toinen jo aikuinen. Jos se jo aikuinen lapsi ei tahdo lähteä niin mee pienemmän kanssa kahdestaan, oon itse reissannut myös pelkästään lasten kanssa (kun mies ei työltään päässyt) ja ihan kivaa on sekin, kivempaa varmaan kuin olisi vastahakoisen seuralaisen kanssa. Viidelläkympillä lapselle passi ja muutamalla kympillä halpa risteily Viroon/Tukholmaan, sillä pääsee jo alkuun. Ens kesänä sitten vaikka pidempi reissu jos saat säästöön rahaa.

Vierailija
32/40 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me rokottamattomat tultiin just viikonloppuna kreikasta.

Vierailija
33/40 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä kaikkiin euroopan maihin pääsee ilman mitään rajoitteita, olen tarkistanut asian kunkin maan virallisilta sivustoilta.

Joo, no mutta näitä minun mainitsemia on vaikea saada edes kotimaanmatkoille : /

sama

34/40 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaaseen etsimään itseään :D

Rannekellot halvalla - www.vuodenmies.com

Vierailija
35/40 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä yhtiöllä on noin halpoja lentoja, jotka ylemmässä viestissä mainittiin?

Ryanair

Vierailija
36/40 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kotonahan on nyt tosi hyvä. On kesä! Ei se muualla ole huono sekään, mutta miksi kotona olisi huonompi nyt? Nyt reippaalla miehellä telttaretkelle, kirja ja vaikka lautapelejä mukaan, kahvia kanisteriin tai käytte kahvilassa, jonnekin joen rantaan tai muihin kauniisiin maisemiin nauttimaan elämästä. Hae jostain askarteluliikkeestä vaikka akvarellipaperia ja värejä, halvalla saa jonkin tasoiset välineet ja sitten toteuttamaan jotain uutta ja inspiroivaa. Nyt pas kat nakkaat siitä mitä ja missä muut tekee, voit vain kerran kokea oman elämäsi. Jos haluat matkustella niin ala matkustella. Aivan mahtava ajoitus lomautukselle, ei voisi parempaan aikaan osua. Hus hus ja pakkaamaan matkakassia!

Luin just noista lautapeleistä, että noin puolet niistä johtaa riitaan sukulaisten kesken, joten ei ehkä sovi kaikille.

Vierailija
37/40 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset on vastenmielisiä ihmisiä 👎

Vierailija
38/40 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmastonpelastajien etujoukkoa!

Vierailija
39/40 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama muuten, mutta mulla olisi hyvinkin varaa, vaan en uskalla yksin, eikä mulla ole ketään kenen kanssa matkustaa. Mulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja paniikkihäiriö, jotka aktivoituu vieraissa paikoissa erityisen vahvasti ja menen ihan lukkoon jos näin käy. Kerran yritin lähteä Lontooseen sukulaisen luo, mutta lentokentällä iski paniikki ja ambulanssikyydiltä sieltä lähdin sitten.

Vierailija
40/40 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varman viallinen? En ole katelinen toisten ihmisten loma matkat tai mahdollisuudet. Osaan iloita toisten mahdollisuudet kuin antaa olkapään kun on henkilöllä on surua. kaikki on elämää.Johtuko taustastani. Köyhästä perheestä joosa oli rakkaus. Orvoksi jääminen 11 vuotiaana tyttönä lasten kodista toisten nurkin asumaan.Ajalla oma vuokra koti ja elämä,jossa ei koskaan ryvetty rahoilla tai perintöä tippunut tilille.Mitä koskaan ei ole ollut ei osaa kadehtia.

Kaikkea hyvää sinulle 💐

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän