Veera Biancan koira
Olen koiraihminen ja kummastuttaa tuo Veera Biancan Sydney. Tykkään Veerasta ja olen seurannut hänen blogia ja somea vuosia. Ihmettelen vaan kuinka sairas hänen shelttinsä on, koko ajan jotain vaivaa, ja esim. kuukausittaiset ripulit on "ihan normaalia". En epäile lainkaan etteikö sitä hoidettaisi parhaan mukaan, mutta onpa sattunut sairas yksilö.
Koiraa ei ole myöskään luustokuvattu tai tehty virallisia tarkastuksia. Ja koira peitsaa koko ajan. :(
Kommentit (83)
Ahhahhaa muista nuo Munkelin pentuhössötykset! Raahasi sitä nuorempaa koiraa (Jedi?) ympäri Helsingin terasseja 8viikkoisena aamusta iltaan ja otti siitä kuvia Chanelin laukussa😂😂
Miksi tuo VB on suosittu? Seurataanko sitä samasta syystä kuin erään "värikkään" elämää? Kun lähes jokainen seuraaja tuntee näyttävänsä paremmalta. Ja varmasti näyttääkin.
Veeran matkailusisällöt on hyviä ja visuaalisesti hienoja. Ja liikuntajutut on inspiroivia. Itse seuraan näiden takia.
Hyvä että on hakenut apua ja hoitaa vaivoja. Koiralle parasta olisi ehkä yksinkertaisesti muutto maalle :)
Mä en ehkä jotenkin ymmärrä miksi ns. ujoa koiraa raahataan koirapuistoissa. Meillä on ujo ja arka koira(tosin villakoira ei sheltti). Sellainen herkkis. En ole koskaan vienyt koirapuistoon. Sinne voi tulla millaisia vaan koiria, jotka voivat laukaista reaktiivisuuden. Sen sijaan ollaan tutustuttu muutamaan rauhalliseen koiraan rauhallisessa ympäristössä. Muut koirat ollaan ohitettu suoraan lenkeillä. Uusiin ihmisiin olen antanut tutustua koiran omilla ehdoilla ja kieltänyt ketään koskemasta tai menemästä lähelle, ellei koira tule itse lähelle ensin. Näillä keinoilla on saatu koiralle hyviä kokemuksia eikä rähjää remmissä. Ainoat haukut ja murinat saa ihmiset, jotka änkeää koiran iholle, vaikka koira on perääntymällä yrittänyt viestiä, että ei nyt halua kontaktia.
Mutta netti on kyllä pullollaan erilaisia vinkkejä ja neuvoja, joiden kanssa saattaa mennä ihan vikaan. Jokainen koira on kuitenkin yksilö. Tässä tapauksessa omistaja on hakenut jo apua, mikä on hienoa. Toivottavasti tilanne helpottaa pian.
Joo, koirapuisto on vihonviimeinen paikka epävarman koiran kanssa.
90% koirista on ihan perus tallaajilla, jotka ei kuvauta koiriaan tai katso mistä koiransa hankkivat. Surullista, mutta totta.
Itsellä seropi, jonka olen kuvannut päästä varpaisiin, kuten rotupinikin aina. Edelleen saa ihmettelyjä, että miksi, koska "seropit on terveitä" ja rotupitkin liikkuu aina neljällä jalalla, joten eihän ne oo kipeitä. Juu, mut ku en omaa röntgenkatsetta, joten näkemättä ois jäänyt ilman kuvauksia mm. nivelrikot, paskat lonkat, spondyloosit jne.
Kuvaus pitäisi olla lain pakottama. Edes kerran. Saattaa moni yllättyä oman koiransa "terveydestä"
Veera ei ymmärrä kauheesti mitään eläimistä. Kertoi silmät pyöreinä että se hevonen jolta putosi Ausseissa, oli ihana mutta aina vaarallinen!!1 Eli haloo, se oli siis kipeä.
Minusta on huvittavaa, että koiran instan biossa lukee, että on ZEN DOG. Sellainen zen, että rähjää kaikelle mikä liikkuu. Lisäksi häiritsee se, että myöntää itse, että ei ole hirveästi kouluttanut, kun on ollut helppo koira, mutta silti ihmettelee koiran käytösongelmia.
Tosin tuli mieleen, että kai koirankin kanssa voi olla vähän kuin munchausen by proxy, että kerää huomiota ja sääliä kaikilla terveys- ja muilla ongelmilla. Tai sitten on kyllä maailmankaikkeuden surkein tuuri, kun koiralla tuntuu olevan kaikki mahdolliset ongelmat.
Tällä matamilla on jatkuvasti vaikeaa kun Suomessa on normaalit vuodenajat🥲
Valistakaa, miksi koira ei jaksa kävellä Skattalta kaivopuistoon?? (Koiran oma insta...)
Vierailija kirjoitti:
Valistakaa, miksi koira ei jaksa kävellä Skattalta kaivopuistoon?? (Koiran oma insta...)
Jaksaminen taitaa loppua siellä hihnan toisessa päässä.
Sama hahmo leijui matkailullaan Rikkaat&rahattomat -sarjassa. Ilmeisesti matkustelu on hänelle erittäin tärkeä osa elämää, ja herkkä koira sopii siihen melko heikosti.
Siis miksi tuollainen koira pitäisi raahata matkoille mukaan? Jolla on maha ripulilla koko ajan ja räyhää jokaiselle vastaantulijalle? Tulee todellakin fiilis että tässä metsästetään vaan sitä täydellistä ig kuvaa tai reelsiä🤦
Vierailija kirjoitti:
Sama hahmo leijui matkailullaan Rikkaat&rahattomat -sarjassa. Ilmeisesti matkustelu on hänelle erittäin tärkeä osa elämää, ja herkkä koira sopii siihen melko heikosti.
Hän on matkabloggaaja ja matkailumainonta on hänen työtään, duh.
Samaa mieltä kyllä olen, että koiran (ei herkän eikä edes selväpäisen) hankinta ei ollut mitenkään järkevä teko, jos koko ajan on kaipuu jonnekin muualle.
Tää sama ongelma on tosi monella ns. helpon rodun hankkijalla. Koiraa ei kouluteta koska "ei tarvi", ja sitten parivuotiaana koira on yhtäkkiä hirviö.
Veera ei ehkä jaksa taapertaa kovin pitkiä lenkkejä
Hyvä jos koira tutkitaan koska rähinä voi olla kipukäytöstä.
Hmm. Onko Sydneyllä vain olematon pigmentti silmien seudulla ja väritys hämää, vai ovatko nuo silmät ihan jäätävän turvonneet?