Opiskelija-asuminen Helsingissä
Minkälaisia kokemuksia eri alueista, esim. Kampista?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko Dommaa?
Sitä juuri ja HOASin asuntoja. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko Dommaa?
Etu-Töölöksi minä Domman määrittäisin kyllä. Itse asuin siinä opiskeluaikanani. Ihana sijaintihan sillä on.
Tulisi olla lyhyt matka keskustan kampukselle, opiskelija-asuntojen lisäksi muutkin kiinnostaa eli ei välttämättä tartte olla Kampista kunhan on läheltä. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko Dommaa?
Etu-Töölöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko Dommaa?
Etu-Töölöksi minä Domman määrittäisin kyllä. Itse asuin siinä opiskeluaikanani. Ihana sijaintihan sillä on.
Minkälaista siinä muuten oli asua? Tykkäsitkö asunnostasi ja oliko kovinkin levotonta seutua?
Noin keskeisillä paikoilla oleviin opiskelija-asuntoihin/taloihin on piiiitkät jonot, oletko ottanut tätä seikkaa huomioon. Niistä on kiinnostunut "muutama" muukin sinun lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko Dommaa?
Etu-Töölöä.
Selvä, mimmosta sillä seudulla on asua nykyään? Opiskelijalla ei ole varaa kalliisiin yksityisiin asuntoihin lähellä kampusta niin siksi kokemuksista kiva kuulla. ap
Jos Dommasta saat asunnon, niin onnekast oot! Opiskelijana haluat tietysti olla ytimessä, etkä junnata aamuruuhkassa lähiöstä keskustaan. Dommasta käsin on helppo käydä sekä koululla että harrastuksissa. Ei tarvitse aamulla pakata koko päivän kamoja mukaan, vaan voit pitkin päivää käydä vaihtamassa vaatteita ja mukana kuljettamiasi tavaroita.
Jos et ole niin onnekas, että saisit Dommalta asunnon, niin koita saada metron varrelta kuitenkin. Metron kulku ei ole riippuvainen ruuhkista, etkä siten joudu suunnittelemaan elämääsi ruuhkien mukaan. Tervetuloa Helsinkiin!
T. opiskelijapalveluissa työskennellyt täti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko Dommaa?
Minkälaista siinä muuten oli asua? Tykkäsitkö asunnostasi ja oliko kovinkin levotonta seutua?
Tykkäsin todella paljon ja rauhallistahan Töölössä on kuin mikä.
Vierailija kirjoitti:
Noin keskeisillä paikoilla oleviin opiskelija-asuntoihin/taloihin on piiiitkät jonot, oletko ottanut tätä seikkaa huomioon. Niistä on kiinnostunut "muutama" muukin sinun lisäksi.
Niin kuulemma on ja toki muutkin seudut haussa mukana, varalta vain kyselen kun en noista asuinalueista karttaa enempää tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko Dommaa?
Etu-Töölöä.
Selvä, mimmosta sillä seudulla on asua nykyään? Opiskelijalla ei ole varaa kalliisiin yksityisiin asuntoihin lähellä kampusta niin siksi kokemuksista kiva kuulla. ap
Kyllä hakisin sieltä. Keväällä on liikennepölyä eli astmaatikkoa en sinne laittaisi. Muuten kiva.
T opiskelijan äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kuulemma on ja toki muutkin seudut haussa mukana, varalta vain kyselen kun en noista asuinalueista karttaa enempää tiedä.
Mun opiskelija asuu vielä kotona. Metron varressa asutaan ja metro on välineistä luotettavin.
Raide Jokeri tulee 1/2024 ja sen reitin varsi on varmari myös hyvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko Dommaa?
Tykkäsin todella paljon ja rauhallistahan Töölössä on kuin mikä.
Opiskelija-asuntolassa tai vuokrataloissa ylipäätään voi välillä olla kovakin meininki, tosin en yhtään tunne tuota seutua.
Joillekin ostaa tai vuokraa vanhemmat kämpän mutta monellakaan ei semmoista optiota oo käytettävissä. Ja jos ei asu jo valmiiksi pk-seudulla niin vähän arpapeliähän se on.
Jos ulkopaikkakuntalta tulet, kannattaa ottaa mitä ikinä HOAS:lta saat.
Jos Dommalle heti pääset, se on lottovoitto.
Jatkäsaaressa on myös paljon opiskelija-asuntoja.
Opiskelijalla ei ole varaa asua Kampissa.