Kauppakeskus Kaari on menestynein kauppakeskus, koska sinne pääsee nopeasti autolla ja on sopivan pieni jotta ostokset voi tehdä nopeasti.
Siksi minä menen sinne ostoksille. On kehä I varrella, hyvien liikenneyhteyksien päässä.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vähän tätä hehkutusta. Kerran menin Kaareen sunnuntaina koska minun piti tappaa pari tuntia aikaa. Ei siellä ollut auki mitään muuta kuin pari kahvilaa ja Prisma 🤔 tylsää!
No se ei olekaan notkumispaikka vaan asiointipaikka. Prisma, Clas Ohlson, Stadium, Sokos, useita optikkoliikkeitä, kultaseppiä, apteekki yms.
Sisätiloissa olevan ostoskeskus siis. Mä tykkään. Ja sun tietysti lähellä, niin on luontevaa käydäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin tykkään Kaaresta. Se on tosiksi paras Jumbon jälkeen.
Kaareen tosin pääsen muutenkin kuin autolla, mikä on myös plussaa. Ja mikä parasta, kaikenlaiset "notkujat" lähes puuttuu.
Itiksessä ja Sellossa en käy enää koskaan. Liikaa ulkomaaneläviä. Triplassa joskus ja Redissä vain sen takia, että Weekdaysta löytyy joskus kivoja vaatteita.
Kerrotko miten se ulkomaanelävä sinua häiritsee? Ostoksilla lienee hänkin perheineen.
Tiedät satavarmasti mitä kirjoittaja tarkoitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tripla on super hankalassa paikassa, paikotus vaatii puhelimen käyttöäsi seuraavan apsin ja oikeasti se on rautatiepysäkki.
Kumma kun en ole tuota appsia tarvinnut, vaikka käyn siellä joka viikko? Parkkihallissa on rekisterintunnistus eli siitä vain ajaa sisään ja ulos, jos vierailu kestää alle tunnin. Jos menee pidempään niin kestää ehkä 30s maksaa pysäköinti kortilla automaattiin.
Hankaluus on suhteellista, mielestäni Tripla on autoilijalle ihan ok paikassa, ainakin jos tulee Tuusulan- tai Tampereenväylien suunnasta.
Minulla joka toinen kerta käy niin etten pääse sieltä ulos vaikka olen ollut alle tunnin. Pitää portilta soittaa valvomoon jossa aina sanotaan "Ahaa se on tunnistanut ton J:n C:ksi". Enää en sinne mene vaan Kaareen.
Vierailija kirjoitti:
Kannelmäessä reilun viisi vuotta asuneena tykkäsin kyllä Kaaresta. Sopivan kokoinen, Prisma on laaja (vähän liiankin laaja, kävelyyn menee aikaa). Muutama vaatekauppa, kirjakauppa, kultasepänliike, valokuvaamo, urheilukauppa, kahviloita, leikkialue, siinä sopivasti. Kenkäkauppaa kaipasin, se lopetti taannoin, onneksi Prismassa on laaja valikoima lastenkenkiä. Toinen kehittymiskohta olisi rauhallinen ravintola pöytiintarjoilulla, nyt kaikki paikat on hälyisästi käytävällä ja/tai itsepalveluna. Joku Classic Pizzan tapainenkin riittäisi.
Onhan siellä Prisman sisällä se ravintolamaailma josta saa mm. pizzaa.
Vierailija kirjoitti:
Kumman tasokasta porukkaa siellä kun ottaa huomioon että se viereinen kannelmäki on täynnä sekakäyttäjiä.
Niin "viereinen Kannelmäki". Kaaren voisi hyvin sanoa sijaitsevan Lassilassa tai P-Haagassa. Kannelmäen asemalle on varmaan yli kilsa, ei ne sekakäyttäjät sieltä jaksa kävellä Kaareen. Mitä ne siellä tekisivätkään jos edes löytäisivät sinne asti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla joka toinen kerta käy niin etten pääse sieltä ulos vaikka olen ollut alle tunnin. Pitää portilta soittaa valvomoon jossa aina sanotaan "Ahaa se on tunnistanut ton J:n C:ksi". Enää en sinne mene vaan Kaareen.
Kannattaisiko pestä ne rekisterikilvet joskus? Ehkä toki eri autoissa kilven sijainti tai asento voi vaikuttaa tuohon.
Aika usein siellä ulosajoporteille näkyy näitä jumittajia, mutta itsellä kymmenien käyntien kokemuksella ainut ongelma oli talvella, kun räntäsateesta sisään ajaessa kone ei tunnistanut kilpeä sentin räntäkerroksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaareen tosin pääsen muutenkin kuin autolla, mikä on myös plussaa. Ja mikä parasta, kaikenlaiset "notkujat" lähes puuttuu.
Itiksessä ja Sellossa en käy enää koskaan. Liikaa ulkomaaneläviä. Triplassa joskus ja Redissä vain sen takia, että Weekdaysta löytyy joskus kivoja vaatteita.
Kerrotko miten se ulkomaanelävä sinua häiritsee? Ostoksilla lienee hänkin perheineen.
En tiedä. Itiksessä käyn monesti ja ei minua mitenkään vaivaa se, että siellä on erilaisia perheitä liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mäkään en ymmärrä. Varsinkin kun tavaratalojen ja kauppakeskuksten ideana on juuri olla julkisia, kaikkille avoimia tiloja, joihin ihmiset voivat tulla tasa-arvoisina. Jotkut sitten kuvittelee olevansa muita parempia, mutta pohjalta näkyy sivistymätön, syrjivä asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiedä. Koska sulla on pääsy sinne, pitää kaikilla muillakin olla, Se on julkinen tila. Pidän tuollaista moukkamaisena ajatteluna. -eri-
Kaaressa on kaikista huonoin parkkihalli: Jokainen osa on nimetty samalla tavalla, mutta eri värillä. Kuinka vaikeaa on käyttää numeroita 0-100 tai kaikkia aakkosia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreät ovat tuhonneet Helsingin keskustan.
Kokoomus on ollut viime vuosikymmenet Helsingin suurin puolue, oletko sitä mieltä että heillä ei ole mitään roolia asiassa?
En ole perehtynyt tarkemmin, mutta luulisin, että monet kokoomuksen äänestäjät nimen omaan asuvat rivari- ja omakotitaloalueilla kaupungin laitamilla. Ovat siis juuri niitä autollisia, ketkä mielellään nauttivat kauppakeskusten palveluista. Myös kantakaupungissa asuvilla kokoomuksen kannattajilla on usein auto. Vihreät keskittyy öyhöttämään jostain polttoaineveroista tms. ja muut järjestelee palvelut tarpeidensa mukaan sillä aikaa.
Etkö osaa lukea? Helsingissä ei tehdä päätöksiä ilman Kokoomusta. Ei siihen liity onko heillä itsellään autoa tai ei. Eikä pidäkään sillä suurimmalla osalla stadilaisia EI ole autoa. Olisi aika älytöntä rakentaa kaupunkia vähemmistön ehdoilla. Sen ymmärtää myös Kokoomus. Kokoomuksessa myös ymmärretään ilmastonmuutoksen uhka, mikä taas ei mene öyhöttäjille jakeluun. Siihen liittynee öyhöttäjien alhainen koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreät ovat tuhonneet Helsingin keskustan.
Kokoomus on ollut viime vuosikymmenet Helsingin suurin puolue, oletko sitä mieltä että heillä ei ole mitään roolia asiassa?
En ole perehtynyt tarkemmin, mutta luulisin, että monet kokoomuksen äänestäjät nimen omaan asuvat rivari- ja omakotitaloalueilla kaupungin laitamilla. Ovat siis juuri niitä autollisia, ketkä mielellään nauttivat kauppakeskusten palveluista. Myös kantakaupungissa asuvilla kokoomuksen kannattajilla on usein auto. Vihreät keskittyy öyhöttämään jostain polttoaineveroista tms. ja muut järjestelee palvelut tarpeidensa mukaan sillä aikaa.
Etkö osaa lukea? Helsingissä ei tehdä päätöksiä ilman Kokoomusta. Ei siihen liity onko heillä itsellään autoa tai ei. Eikä pidäkään sillä suurimmalla osalla stadilaisia EI ole autoa. Olisi aika älytöntä rakentaa kaupunkia vähemmistön ehdoilla. Sen ymmärtää myös Kokoomus. Kokoomuksessa myös ymmärretään ilmastonmuutoksen uhka, mikä taas ei mene öyhöttäjille jakeluun. Siihen liittynee öyhöttäjien alhainen koulutus.
Itsehän sinä siinä öyhötät ja haukut muiden koulutusta, vaikka et itse ole ottanut asioista selvää.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Helsingin_kaupunginvaltuusto
Vihreät (18), SDP (13), Vasemmistoliitto (11) eli punavihreillä on yhteensä 42 paikkaa 85 paikasta. Eli tällä punavihreällä koalitiolla on noin 50% äänistä ja voivat runnoa paskahankkeensa läpi miten haluavat. Siinä ei Kokoomuksen ääni paina mitään. Toisaalta moni Helsingin kokoomuslainen on myös lahjottu kannattamaan näiden gryndereitten kaupungin tuhoamista.
Minusta se on ankea. Ei ole esim Citymarkettia. Eikä K-kauppaa. Itse tykkään Kampista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko pestä ne rekisterikilvet joskus? Ehkä toki eri autoissa kilven sijainti tai asento voi vaikuttaa tuohon.
Aika usein siellä ulosajoporteille näkyy näitä jumittajia, mutta itsellä kymmenien käyntien kokemuksella ainut ongelma oli talvella, kun räntäsateesta sisään ajaessa kone ei tunnistanut kilpeä sentin räntäkerroksen takia.
Kilvet on puhtaat niissä vaan pieni reikä kolarista. Vaihdoin jopa takakilven eteen, ei auttanut. En ala tuon takia kilpiä uusimaan. Automaattinen tunnistus ei vaan toimi miksi pitää väkisin yrittää semmosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Itiksessä käyn monesti ja ei minua mitenkään vaivaa se, että siellä on erilaisia perheitä liikkeellä.
Perhekäsite on nykyään aika venyvä, Kahvilassa tunteja istuva kymmenpäinen miesjoukko, ikähaarukka 25-45, saattaa olla perhe tai sitten ei. Mutta toki ne saa nähdä perheenä jos siltä tuntuu, mutta turhaa pakkosyöttää tätä näkemystä muille. Silmät ja aivot meillä kaikilla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhekäsite on nykyään aika venyvä, Kahvilassa tunteja istuva kymmenpäinen miesjoukko, ikähaarukka 25-45, saattaa olla perhe tai sitten ei. Mutta toki ne saa nähdä perheenä jos siltä tuntuu, mutta turhaa pakkosyöttää tätä näkemystä muille. Silmät ja aivot meillä kaikilla on.
Mulla ei ole tapana kauppareissulla kyyläillä mitään miehiä. Jos ne on omilla asioillaan vaikka siellä kahvilassa, niin ei se mua haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole tapana kauppareissulla kyyläillä mitään miehiä. Jos ne on omilla asioillaan vaikka siellä kahvilassa, niin ei se mua haittaa.
No, joillakin on. Käyttävät silmiään ja aivojaan tarkkailuun ja tilanteiden arviointiin. Haittaako se sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, joillakin on. Käyttävät silmiään ja aivojaan tarkkailuun ja tilanteiden arviointiin. Haittaako se sinua?
Onko ne susta jotenkin kuumia tai pelottavia vai mikä niissä kiinnostaa niin kovin? Mikset voi antaa heidän olla rauhassa?
Ihmettelen vähän tätä hehkutusta. Kerran menin Kaareen sunnuntaina koska minun piti tappaa pari tuntia aikaa. Ei siellä ollut auki mitään muuta kuin pari kahvilaa ja Prisma 🤔 tylsää!