Kauppakeskus Kaari on menestynein kauppakeskus, koska sinne pääsee nopeasti autolla ja on sopivan pieni jotta ostokset voi tehdä nopeasti.
Siksi minä menen sinne ostoksille. On kehä I varrella, hyvien liikenneyhteyksien päässä.
Kommentit (174)
Myyrmannissa vituttaa 2h pysäköinti. Jos menee syömään ja käy parissa vaatekaupassa tai kampaajalla niin menee jo aika yli. Kaaressa on hyvä pysäköinti ja prisma + pari muuta puljua. Sokokselta saa haettua meikit. Eikä oo niitä prkleen liittymämyyjiä blokkaamassa käytävillä kulkua niinku mannissa (mannissa pitää mennä kakkoskerroksessa toiseen päätyyn jos haluaa kulkea rauhassa). Kaari best.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumman tasokasta porukkaa siellä kun ottaa huomioon että se viereinen kannelmäki on täynnä sekakäyttäjiä.
Olen monesti ihmetellyt tuota Kaaren seutua, kun se on tosiaan aivan huippupaikalla. Keskellä pk-seutua itä-länsisuunnassa (no vähän lännessä, mutta kuitenkin), lentokentän ja keskustan puolivälissä, Tampereen tien, joka muuttuu Mannerheimintieksi, ja kehä I:n kupeessa. Silti siinä ei hyvin pientä Lassilaa lukuunottamatta ole asiallista asuinaluetta, vaan päin vastoin aika kummallisella porukalla on varaa asua tuollaisella paikalla.
Jos siis vertaa vaikka Jumboon, missä läheiset Tammisto (sisältää Kartanonkosken), Ylästö, Kirkonkylä-Veromäki alueita, joissa Vantaan korkeimmat neliöhinnat ja sen mukaista ns. kunnollista porukkaa asuu.
Lassilan läheisyydessä sijaitsevat Haaga, Pohjois-Haaga ja Etela-Haaga ovat myös asiallisia. Kannelmäki on oma juttunsa.
Pohjois-Haaga, joka siinä Kaaren kupeessa, on kyllä ihan samaa kategoriaa Kannelmäen kanssa. Ei juuri kantisasukkaita ole.
Ootko ikinä edes käynyt Pohjois-Haagassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumman tasokasta porukkaa siellä kun ottaa huomioon että se viereinen kannelmäki on täynnä sekakäyttäjiä.
Olen monesti ihmetellyt tuota Kaaren seutua, kun se on tosiaan aivan huippupaikalla. Keskellä pk-seutua itä-länsisuunnassa (no vähän lännessä, mutta kuitenkin), lentokentän ja keskustan puolivälissä, Tampereen tien, joka muuttuu Mannerheimintieksi, ja kehä I:n kupeessa. Silti siinä ei hyvin pientä Lassilaa lukuunottamatta ole asiallista asuinaluetta, vaan päin vastoin aika kummallisella porukalla on varaa asua tuollaisella paikalla.
Jos siis vertaa vaikka Jumboon, missä läheiset Tammisto (sisältää Kartanonkosken), Ylästö, Kirkonkylä-Veromäki alueita, joissa Vantaan korkeimmat neliöhinnat ja sen mukaista ns. kunnollista porukkaa asuu.
Vanha Kaarela ja Maununneva on hyviä alueita. Minä en alkuunkaan ymmärrä, miten joku haluaa maksaa Vantaan perällä olevista asunnoista korkeita hintoja. Olin joskus Flamingossa yötä ja ajattelin ulkoilla lähiympäristössä. Eihän siellä ollut mitään. Jos nyt vertaa vaikka Kaaren seutuun, niin siellä on Keskuspuisto.
Joo, Jumbo/Flamingo on tosiaan keskellä peltoja kehän varressa Tammiston automarkettien kupeessa. Sieltä saa jonkin matkaa tallustella, että pääsee kivoille ulkoilureiteille. Toki Vantaajoen varrella, Haltialassa ja siellä suunnilla on sitten todella kivoja ulkoilureittejä, mutta ei ne ihan Jumbon kupeesta lähde.
Vierailija kirjoitti:
Jumbossa ostoksen keskikoko oli vielä Kaartakin suurempi.
Yhteistä molemmille on se että niihin saapuu vain yksityisautoilla liikkuvaa ostovoimaa joka tulee ostariin käyttämään rahaa ja julkisen liikenteen (varsinkin kiskoilla kulkevan) kuljettama rikkaus loistaa poissaolollaan.
Lisäksi molemmat ovat mahdollisimman kaukana Helsingin keskustasta ja tarjoavat sujuvan autoilun suoraan ilmaisiin parkkihalleihin.
Mun mielestä helsinkiläinen tapa yhdistää kauppakeskus ja rautatieasema on kummallinen, ja siitä seuraava kauppakeskuksen asiakkaiden laskentatapa on kummallinen. Eihän ihminen millään muotoa ole kauppakeskuksen asiakas, jos vain kulkee sen läpi junalle tai bussille! Tällä tavalla laskemalla näiden asema-kauppakeskus-hybridien "asiakkaiden" keskiostos laskee paljon. Noissa juna-kauppakeskus-hybrideissä (ja myös Kampin bussi-kauppakeskus-hybridissä) on myös satunnaisen turistin aivan supervaikea löytää sen oman joukkoliikennevälineen lähtöpaikka. Juuri viime viikolla reissasin pk-seudulla julkisilla, ja junan/metron/bussin löytäminen jonkun hiivatin kauppakeskuksen uumenista on aivan tuskaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tripla on kyllä näppärä, kävellen pääsee ja löytyy vähän erikoisempaakin ostopaikkaa. Ruokakaupat ovat kompakteja, kyllä Triplaankin olisi saanut isomman cittarin tai prisman laittaa.
Itse en kaipaa Triplaan lentokentän kokoista Prismaa, jossa joutuu kävelemään maratonin ennen kuin ostokset tehty. Muuten liikkeitä suht monipuolisesti.
Kaaren suosiota en ymmärrä. Eihän siellä ole juuri muuta kuin se Prisma, pari liikettä ja joku aasialainen ravintola? Missä ihmiset siis käy siellä, Alkossa ja apteekissa?
No siellä Prismassa! Lisäksi siinä lähellä ei oikein ole muita ravintoloita kuin Kaaren kompleksi (missä muuten on aasialaista kahtakin eri sorttia, Fafas, Kotipizza, Kantsun Sävel, ja pari eri kahvilaa - et vissiin ole hetkeen käynyt?), joten siellä syödään jos haluaa lähellä syödä ulkona. Mutta enpä minäkään tiennyt, että Kaaressa on 80 eri liikettä, luulin että Prisma + ehkä 5 + ravintolat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteistä molemmille on se että niihin saapuu vain yksityisautoilla liikkuvaa ostovoimaa joka tulee ostariin käyttämään rahaa ja julkisen liikenteen (varsinkin kiskoilla kulkevan) kuljettama rikkaus loistaa poissaolollaan.
Lisäksi molemmat ovat mahdollisimman kaukana Helsingin keskustasta ja tarjoavat sujuvan autoilun suoraan ilmaisiin parkkihalleihin.
Mun mielestä helsinkiläinen tapa yhdistää kauppakeskus ja rautatieasema on kummallinen, ja siitä seuraava kauppakeskuksen asiakkaiden laskentatapa on kummallinen. Eihän ihminen millään muotoa ole kauppakeskuksen asiakas, jos vain kulkee sen läpi junalle tai bussille! Tällä tavalla laskemalla näiden asema-kauppakeskus-hybridien "asiakkaiden" keskiostos laskee paljon. Noissa juna-kauppakeskus-hybrideissä (ja myös Kampin bussi-kauppakeskus-hybridissä) on myös satunnaisen turistin aivan supervaikea löytää sen oman joukkoliikennevälineen lähtöpaikka. Juuri viime viikolla reissasin pk-seudulla julkisilla, ja junan/metron/bussin löytäminen jonkun hiivatin kauppakeskuksen uumenista on aivan tuskaa!
Nyt en kyllä ihan hahmota. Triplassa on rautatieasema, jonka yhteydessä on kauppakeskus. Ei ole tuottanut hankaluuksia löytää junia. Kampissa on linja-autoasema siellä maan alla, senkin löytää helposti, alakerrasta lähtee sitten paikallisbussit. Yläkerroksissa on kauppakeskusta. Miten se voi olla vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se nyt oikeasti järkevää kaupunkisuunnittelua, että kauppakeskus on samassa esim juna-aseman kanssa. Asiakasmäärien laskutavasta samaa mieltä. Mitään uusia isoja kauppakeskuksia ei pitäisi rakentaa muualle kuin asemien yhteyteen tai erittäin hyvien bussiterminaalien.
A
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi typeryyteeni mutta jos kauppakeskukssa on aina rauhallista ja vähän ihmisiä, miten se on menestynein?
Siellä käy maksavia asiakkaita
Aaaaa, niin tietenkin :D
Kaari on laajentunut, eli on siellä jo aika paljon liikkeitä. Liikennejärjestelyt on kyllä aikamoinen aivopieru, en voi ymmärtää miten niin huonosti järjestetty (jono usein kehä ykkösellä saakka kun jonottavat ympyrään pääsyä) ja ruuhka-aikana poistuminen tuskaa.
Lähin kauppakeskus on paras. Kaikissa on suurinpiirtein samat liikkeet joten lähin voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha Kaarela ja Maununneva on hyviä alueita. Minä en alkuunkaan ymmärrä, miten joku haluaa maksaa Vantaan perällä olevista asunnoista korkeita hintoja. Olin joskus Flamingossa yötä ja ajattelin ulkoilla lähiympäristössä. Eihän siellä ollut mitään. Jos nyt vertaa vaikka Kaaren seutuun, niin siellä on Keskuspuisto.
Mä asun Kartanonkoskella ja tässä on oikein hyvät ulkoilualueet (Kartanonkosken urheilupuiston ympärykset, Backaksen kartanon ympäristö, Kartanonkosken keskelläkin kaunista, leikkipuistoja, Tammiston luonnonsuojelualue, Vantaan joen varret, Haltialaan, Paloheinään jne.). Lyhyt matka lentokentälle (teen kansainvälistä työtä), puoli tuntia julkisilla Helsingin keskustaan. Nopeat yhteydet autolla muualle Suomeen (ei ollenkaan kaupunkiajoa, kun kehä III -varrella).
Kaari ja Jumbo ovat suht rauhallisia juurikin puuttuvien junayhteyksien takia. Junat tuovat mukanaan ongelmakäyttäytymistä, porukoita (lue rivien välistä) ja levottomuutta. Käyn kummassakin kauppakeskuksessa omalla autolla ja koska pystyn asioimaan ruuhka-aikojen ulkopuolella niin ei tarvitse kärsiä jonottamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kaari on laajentunut, eli on siellä jo aika paljon liikkeitä. Liikennejärjestelyt on kyllä aikamoinen aivopieru, en voi ymmärtää miten niin huonosti järjestetty (jono usein kehä ykkösellä saakka kun jonottavat ympyrään pääsyä) ja ruuhka-aikana poistuminen tuskaa.
Ollaan käyty Kaaressa viidenaikoihin arkisin ja lauantaisin ja koskaan ei olla jonoteltu. Kumma juttu.
Kaaressa on Tokmanni ja Clasohlson, sieltä saa haettua nopeasti autolla kauppareissun yhteydessä myös muutakin kuin ruokaa. Vaate- ja huonekaluliikkeet löytyy myös. Nopeus on valttia nykypäivänä.
En oo varma oonko ikinä käynyt Kaaressa, ehkä kerran vuosia sitten, mutta saatan sekoittaa sen johonkin muuhun.
On hieman kaukana, ja asui kaupungissani on kauppakeskus missä käyn, jos on tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lassilan läheisyydessä sijaitsevat Haaga, Pohjois-Haaga ja Etela-Haaga ovat myös asiallisia. Kannelmäki on oma juttunsa.
Pohjois-Haaga, joka siinä Kaaren kupeessa, on kyllä ihan samaa kategoriaa Kannelmäen kanssa. Ei juuri kantisasukkaita ole.
Ootko ikinä edes käynyt Pohjois-Haagassa?
Kyllä olen ja merkittävä määrä ihmisiä liikkuu sellaiset kaavut päällä. Koskaan ei pysty ajamaan läpi Etelä-haagasta Kaareen ilman, että noita näkee paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä asun Kartanonkoskella ja tässä on oikein hyvät ulkoilualueet (Kartanonkosken urheilupuiston ympärykset, Backaksen kartanon ympäristö, Kartanonkosken keskelläkin kaunista, leikkipuistoja, Tammiston luonnonsuojelualue, Vantaan joen varret, Haltialaan, Paloheinään jne.). Lyhyt matka lentokentälle (teen kansainvälistä työtä), puoli tuntia julkisilla Helsingin keskustaan. Nopeat yhteydet autolla muualle Suomeen (ei ollenkaan kaupunkiajoa, kun kehä III -varrella).
Puoli tuntia keskustaan? Millä yhteydellä? T. Kartanonkoskesta haaveileva, mutta HSL reittiopas sanoo että menee tunti!
Lähiostarilta saa kaiken mitä normaali-ihminen tarvitsee. Ei jatkuvasti tarvitsee olla ostamassa jotain ihme roinaa.
Onko siellä Kaaressa joku kuntosali? Netissä tulee jotain jumppia sellaisessa liikunta faceryhmässä missä olen jäsen ja joissa sanotaan "täällä Kaaressa".
Ihan asioin Helsinki Itis, itä keskus Kauppakeskus kuin sen läheisyys kaupat ja kirpputorit. Aamu päivällä kun en työ elämässä,Ei ruuhkia!Matkani 5km teen sujuvasti jalan tai pyörällä.Edes takaisi matka siis 10km.Säästän julkisen liikenteen maksut ja samalla on hyöty liikunta joka päivä.Kuin aika kuluu mukavasti.Koskaan en käynyt muissa lähiöiden kauppakeskus, en edes tutustumassa.Koska menen vain sinne, minne jalat kantaa tai pyörällä jaksan polkea.