Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aliexpress, vinkkejä ja kokemuksia? Käsityötarvikkeet erityisesti

Vierailija
24.07.2022 |

Olen onnistunut välttelemään sitä tähän saakka, mutta nyt olen innostunut ompelusta ja sieltä saisi halvemmalla nappeja ja nippeleitä sekä materiaalia mitä en suomalaisista kivijalkaliikkeissä ole nähnyt. Millaisia kokemuksia teillä on jotka olette ostaneet sieltä materiaaleja? Tiedän joo että se on vain myyntialusta kuten ebaykin, mutta miten löytää luotettava kauppa kyseiseltä alustalta?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään tilata. Pyrin ostamaan mieluiten Suomessa mutta vähintäänkin EU:ssa valmistettua ihan jo ekologisistakin syistä. Unohtamatta sitä, millainen maa Kiina on ihmis- ja eläinoikeusten kannalta.

Valmistetaanko EU:ssa neppareita ja kuminauhoja?

Erittäin todennäköisesti valmistetaan. Harrastan itse plannerointia enkä vielä ole törmännyt tuotteeseen, jota en olisi saanut joko etsyn kautta EU-maasta tai Suomesta mittatilaustyönä.

TIedätkö 100 % varmaksi että ne keneltä ostat Etsystä tai Suomesta eivät käytä aliexpress- tai muuta kiinakamaa tuotteissaan?

Suomalaisista tiedän. Suunnittelevat itse tuotteet ja painavat ne. Etsystä ostan harvemmin kuin kerran vuodessa.

En pysty mitenkään ymmärtämään ihmistä, joka edelleen käyttää kiinakauppoja. Hänellä on käytössään tietoa niin sen ekologisista kuin eettisistäkin taustoista, mutta shoppailunhimo vie voiton.

Harmi että se muste jota he käyttävät painotuotteissaan on todennäköisesti kiinavalmisteisessa mustepatruunassa. Kannattaa varmistaa myyjiltä etteivät he käytä myöskään Kiinassa tehtyä tai pakattua paperia saati sitten painokonetta jossa on kiinalaisia osia. Onhan postittamiseen tarvittavat tuotteet kuten kuori tai paketti ja teippi varmasti myös vähintään EU:ssa tehtyä?

Toivottavasti nukut yösi hyvin käyttäessäsi kiinakauppoja.

Nukun ihan hyvin, kiitos, vaikka ostankin muutaman kerran vuodessa ompelutarvikkeita Aliexpressista. 

Vierailija
22/30 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten verot/tullit maksetaan esim. Ebayssä? En ole sen jälkeen tilannut, kun ne tulivat ja haluaisin taas tilata. Voisko joku neuvoa? En ymmärrä tullin yms. sivuilta mitään ku käyn lukemassa ohjeita.

Jos olen ymmärtänyt  oikein niin menee näin. Alle 150€:n arvoista tilausta ei tarvi tullata. Alvia ei tarvi maksaa, jos tuotteen kohdalla lukee , että hinta sisältää ALV eli 'Prices includes VAT', tällöin Ebay/AliExpress on hoitanut arvonlisäverot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin seinäkellon muutama vuosi sitten, olin oikein tyytyväinen. Toimii edelleen hyvin!

Vierailija
24/30 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten verot/tullit maksetaan esim. Ebayssä? En ole sen jälkeen tilannut, kun ne tulivat ja haluaisin taas tilata. Voisko joku neuvoa? En ymmärrä tullin yms. sivuilta mitään ku käyn lukemassa ohjeita.

Ebay lisää alvin automaattisesti loppusummaan kun maksat. Sen jälkeen sinun tarvitsee vain tehdä nollatullaus Tullin sivuilla kun paketti saapuu, ilmoitat vain Tullille että olet maksanut verot ostohetkellä ja annat Ebayn IOS-koodin, joka pitäisi olla tilausvahvistuksessa tai jossain muussa Ebayn viestissä näkyvillä.

Vierailija
25/30 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään tilata. Pyrin ostamaan mieluiten Suomessa mutta vähintäänkin EU:ssa valmistettua ihan jo ekologisistakin syistä. Unohtamatta sitä, millainen maa Kiina on ihmis- ja eläinoikeusten kannalta.

Valmistetaanko EU:ssa neppareita ja kuminauhoja?

Erittäin todennäköisesti valmistetaan. Harrastan itse plannerointia enkä vielä ole törmännyt tuotteeseen, jota en olisi saanut joko etsyn kautta EU-maasta tai Suomesta mittatilaustyönä.

TIedätkö 100 % varmaksi että ne keneltä ostat Etsystä tai Suomesta eivät käytä aliexpress- tai muuta kiinakamaa tuotteissaan?

Suomalaisista tiedän. Suunnittelevat itse tuotteet ja painavat ne. Etsystä ostan harvemmin kuin kerran vuodessa.

En pysty mitenkään ymmärtämään ihmistä, joka edelleen käyttää kiinakauppoja. Hänellä on käytössään tietoa niin sen ekologisista kuin eettisistäkin taustoista, mutta shoppailunhimo vie voiton.

Harmi että se muste jota he käyttävät painotuotteissaan on todennäköisesti kiinavalmisteisessa mustepatruunassa. Kannattaa varmistaa myyjiltä etteivät he käytä myöskään Kiinassa tehtyä tai pakattua paperia saati sitten painokonetta jossa on kiinalaisia osia. Onhan postittamiseen tarvittavat tuotteet kuten kuori tai paketti ja teippi varmasti myös vähintään EU:ssa tehtyä?

Toivottavasti nukut yösi hyvin käyttäessäsi kiinakauppoja.

Nukkuukohan Suomalaiset yrittäjät hyvin, kun tilaavat Aliexpresistä ja myyvät 20 kertaisella hinnoilla. Nostavat vielä hintoja, sillä muka polttoainevero ja inflaatio,,, Pahimmillaan vielä laputetaan tuotteita uusiksi ja pakataan, jottei alkuperä ole niin selvä. Olen usein nähnyt esimerkiksi Sheinin vaatteita putiikeissa. Ja toritavarathan on kaikki Alista.

Ymmärrän että yrittäjätkin koittavat vain saada elantonsa, mutta onhan se kuluttajana miettimisen paikka että ostanko vaikka nappeja hintaan 3 €/10 kpl tältä myyjältä vai 3 €/100 kpl alista, jos tiedän että tulen tarvitsemaan niitä enemmän kuin sen 10 kappaletta.

Vierailija
26/30 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen ymmärtänyt  oikein niin menee näin. Alle 150€:n arvoista tilausta ei tarvi tullata. Alvia ei tarvi maksaa, jos tuotteen kohdalla lukee , että hinta sisältää ALV eli 'Prices includes VAT', tällöin Ebay/AliExpress on hoitanut arvonlisäverot.

Kaikki EU:n ulkopuolelta tulevat paketit on täytynyt tullata viime kesästä saakka.

Vierailija
27/30 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki EU:n ulkopuolelta tulevat paketit on täytynyt tullata viime kesästä saakka.

Kiitos korjauksesta :)

Vierailija
28/30 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teille nykyään tulee tarvikkeet perille?

Mulla posti hukkaa tavaran nykyään heti sen saatuaan lähes poikkeuksetta 😒

Rahoja ei saa mistään takaisin.

Perille on tullut ne muutamat tilaukset mitä olen viime kuukausina tehnyt. Kuinka paljon sinulla katoaa paketteja?

Vierailija
29/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltauduin tilaamaan, voin raportoida miten meni kunhan tai jos tilaus saapuu.

Ap

Vierailija
30/30 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliexpress kokemuksia - https://tonzes.com/aliexpress.htm Suosittelen lämpimästi. Erittäin laaja valikoima ja ilmainen toimitus.