Onko tosiaan niin ettei Ahvenanmaalla saa palvelua, jos sönkkää suomea?
Kommentit (46)
Ei ainakaan vuosi sitten meidän eteemme osunut yhtäkään asiakaspalvelijaa, joka olisi osannut suomea. Enkuksi asioitiin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaa mennä Ahvenanmaalle. Ennakkoluulot voivat hyvinkin muuttua, kuten minulla kävi. On kaunis maakunta ja mukava matkakohde. Toki yksittäisiä ikävästi käyttäytyviä ihmisiä voi sielläkin tulla vastaan, mutta sellaiseen ei kannata jumittua vaan mennä eteenpäin.
Minusta sitten taas ihan blaah paikka. Samaa ja jopa upeampaa maalais ja merimaisemaa löytyy ihan täältä mantereeltakin.
Mistä päin mannerta?
Vaikka Varsinais-Suomesta.
Useamman vuoden kokemuksella voin kertoa että palvelu suomeksi on muuttunut parempaan suuntaan viime vuosien aikana.
Joka liikkeessä aina yleensä on joku joka osaa suomea ..jossain osaa kaikki myyjät-jossain kaupassa ei osaa kukaan.
Sairaalassa esim: akuutissa on aina joku suomea puhuva paikalla..ja terveyskeskukseen pääsee samana päivänä joko hoitajalle tai lääkärille-sielläkin yleensä 1 suomea puhuva paikalla tai sitten sellainen etsitään.
Vanhemmat ihmiset ovat aika ilkeitä suomenkielisiä kohtaan --ei nyt kaikki mutta moni.
Yleisesti ahvenanmaasta -raha ei valitettavasti tee ihmistä onnelliseksi-aika moni voi hyvin pahoin vaikka rahaa on,tämä nyt on joka paikassa ei vaan täällä saaressa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaa mennä Ahvenanmaalle. Ennakkoluulot voivat hyvinkin muuttua, kuten minulla kävi. On kaunis maakunta ja mukava matkakohde. Toki yksittäisiä ikävästi käyttäytyviä ihmisiä voi sielläkin tulla vastaan, mutta sellaiseen ei kannata jumittua vaan mennä eteenpäin.
Minusta sitten taas ihan blaah paikka. Samaa ja jopa upeampaa maalais ja merimaisemaa löytyy ihan täältä mantereeltakin.
Mistä päin mannerta?
Asun Varsinais-Suomessa itse ja oma kokemukseni on erilainen. Missä täällä on samannäköistä kuin Ahvenanmaalla vai keksitkö vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päin mannerta?
Asun Varsinais-Suomessa itse ja oma kokemukseni on erilainen. Missä täällä on samannäköistä kuin Ahvenanmaalla vai keksitkö vain?
En keksi, mutta itse näen kyllä vaikka Naantalin kauniimpana kuin Maarianhaminan. Olen käynyt muutaman kerran Ahvenanmaalla enkä tosiaan näe sitä mitenkään erikoisena :D paljon on tullut ajeltua vaikka Turku-Rauma-Pori-Tampere akselilla ja upeita maalaismaisemia yksi toisensa jälkeen. En siis näe Ahvenanmaata mitenkään erikoisena.
No Stadissa joutuu niin tekemään monissa rafloissa ja taxeissa - so nothing new under the sun my dear.