Auttakaahan tämän ihmissuhdepulman kanssa?! Miten siis itse toimisit? (ei parisuhde)
Vaikea otsikoida, kun en ole siinä hyvä.
Minulla on pitkäaikainen kaveri, ja hänen teininsä on minun kummilapseni.
Vuosi sitten kaveri teki muutaman kerran törkeät oharit, joiden jälkeen meni monta kuukautta ennen kuin hän muina henkilöinä otti yhteyttä (yleensä olimme yhteyksisissä muutaman kerran kuussa)
Olen koko alkuvuoden ollut se joka ottaa häneen yhteyttä, hänestä ei ole kuulunut kertaakaan minuun päin.
Nyt hän soitti sitten eilen, ja kysyi milloin pidettäisiin illanistujaiset. Vastasin totuudenmukaisesti että en pysty nyt sanomaan, kun on kaikkea muuta tässä.
Tämä on ensimmäinen kerta tänä vuonna kun hän ottaa minuun yhteyttä, jos ei lasketa sitä kertaa kun hän soitti ja kysyi lähtisinkö kaveriksi kaupoille vapun tienoilla, ja perui kun olin jo lähtenyt ajelemaan sinne päin.
En oikeastaan haluaisi mitään illanistumista hänen kanssaan, mutta en koe mukavaksi alkaa keskustelemaan siitä miksi en. Olin myös silloin viime vuonna loukkaantunut, kun hän kahdesti teki oharit niin että olikin jossain muualla muiden kavereiden kanssa, vaikka olimme sopineet tällaisesta illanistujaisesta. Toisella kerralla hän ei edes vastannut puhelimeen.
Mitä luulette, voinko vain jättää palaamatta tuohon asiaan, ja väistellä sitä?
Kommentit (28)
Oonko väärässä jos kysyn että onko tämmönen "kaveruus" nykyään yleisempää kuin ennen?
Tuntuu että ennen pystyi luottaa kaveriin, mutta nykyään menee ihan mikä tahansa pikku juttu kaverin ohi ja yli.
Joskus ihmissuhteet vain loppuvat. Teillä on nyt käynyt niin. Jos ystäväsi pyytää johonkin, niin sano, että et ehdi. Voit yrittää pitää kummilapseesi yhteyttä, onko sinulla kummilapsesi puhelinnumero? Sovit suoraan tapaamisen, esim viet syömään tms. Jos yhteydenpito on vain sitä,että ystäväsi vaatii sinua ostamaan lahjan syntymäpäivinä, jouluna, etkä edes saa nähdä kummilasta, niin itse kyllä miettisin, että jatkaisinko ko kummiutta?
Aika ahdistava ihmissuhde ja epäselvä. Hän yhtäkkiä ehdottelee, peruu ja katoilee. Mitä se kertoo, onko hänellä muut kaverit /suku useammin mielessä ja olet varanumero vai mitä ihmettä. Joillakin työ vie aikaa tosin.
Vierailija kirjoitti:
Joskus ihmissuhteet vain loppuvat. Teillä on nyt käynyt niin. Jos ystäväsi pyytää johonkin, niin sano, että et ehdi. Voit yrittää pitää kummilapseesi yhteyttä, onko sinulla kummilapsesi puhelinnumero? Sovit suoraan tapaamisen, esim viet syömään tms. Jos yhteydenpito on vain sitä,että ystäväsi vaatii sinua ostamaan lahjan syntymäpäivinä, jouluna, etkä edes saa nähdä kummilasta, niin itse kyllä miettisin, että jatkaisinko ko kummiutta?
Näinhän olen ajatellut tehdäkin. Kummilapsi ei edes mennyt riparille, joten tuskin hän kummihommista piittaa. En muutenkaan ole vuosiin nähnyt tätä lasta kuin vilaukselta, joten en nyt ala viemään syömään tai muutakaan.
ap
Tietenkin otat yhteyttä ja sovit yhteisestä illanistujaisista. Jos välit ovat olleet etäiset korona-aikaan, sinun ei pidä kuvitella, että siinä olisi kyse siitä, että hän jotenkin tarkoituksellisesti on halunnut halveksua sinua. Suomalaisten ongelma on pitkävihaisuus, pikkusieluisuus ja kostonhalu. Elämässä on monelaisia tilanteita, eikä aina voi pitää yhteyttä vaikka haluaisikin. Sinä et tiedä, mitä hän on käynyt läpi. Ehkä hän on ollut stressaantunut, ehkä hänellä on ollut työuupumusta, ehkä hän on kuormittunut, kun on ollut huonot välit tai taloudellisia huolia, ja näistä syistä hän ei ole jaksanut pitää yhteyttä. Jos hän nyt kerran on ilmaissut halunsa viettää aikaansa sinun kanssasi, tavata ja jutella, miksi et tartu tilaisuuteen ja tapaa häntä? Eihän se ota jos ei annakaan. Voit huomata, että mielessäsi haudotut negatiiviset ajatukset häntä kohtaan ovat olleet täysin tarpeettomia ja tyhmiä. Tapaa hänet avoimin mielin miettimättä menneitä ja anna kohtaamiselle mahdollisuus. Ei teistä tarvitse sydänystäviä tulla, mutta voi sitä silti silloin tällöin tavata ja vähän iltaa istua ja jutella.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin otat yhteyttä ja sovit yhteisestä illanistujaisista. Jos välit ovat olleet etäiset korona-aikaan, sinun ei pidä kuvitella, että siinä olisi kyse siitä, että hän jotenkin tarkoituksellisesti on halunnut halveksua sinua. Suomalaisten ongelma on pitkävihaisuus, pikkusieluisuus ja kostonhalu. Elämässä on monelaisia tilanteita, eikä aina voi pitää yhteyttä vaikka haluaisikin. Sinä et tiedä, mitä hän on käynyt läpi. Ehkä hän on ollut stressaantunut, ehkä hänellä on ollut työuupumusta, ehkä hän on kuormittunut, kun on ollut huonot välit tai taloudellisia huolia, ja näistä syistä hän ei ole jaksanut pitää yhteyttä. Jos hän nyt kerran on ilmaissut halunsa viettää aikaansa sinun kanssasi, tavata ja jutella, miksi et tartu tilaisuuteen ja tapaa häntä? Eihän se ota jos ei annakaan. Voit huomata, että mielessäsi haudotut negatiiviset ajatukset häntä kohtaan ovat olleet täysin tarpeettomia ja tyhmiä. Tapaa hänet avoimin mielin miettimättä menneitä ja anna kohtaamiselle mahdollisuus. Ei teistä tarvitse sydänystäviä tulla, mutta voi sitä silti silloin tällöin tavata ja vähän iltaa istua ja jutella.
Kaveri teki oharit kaksi kertaa niin että ilmoittamatta oli mennytkin toisten kavereiden kanssa johonkin, kun oli sovittuna ap:n kanssa illanistuminen. Miten tämä liittyy koronaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mun silmään kaveri tai "kaveri" on se tyhmä, ja app tekee ihan oikein kun jättää tuollaisen pois ja viettää aikansa paremmass seurassa.
Mulla olo keveni paljon, kun jätin lintu vai kala-tyyppiset ihmiset pois, draamailijat, ja muut joitten kans oli aina jotain ihmesäätöä. Hirveesti menee aikaa muitten miettimiseen, jos sellaseen lähtee.
Voihan se n ajatella niinkin että kyllä se kaveri sitten ottaa esiin jos sitä haittaa se että ap tekee oharit. Tai ghostaa.