Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lomalla on tylsää

Vierailija
24.07.2022 |

Tämä on joku outo uusi ilmiö joka iski ekan kerran vuosi sitten kesällä. Tuntuu että alussa on paljon tekemistä, useampi matka, hauskaa käydä kävelyllä, mutta puolivälissä kyllästyn. Kotona loppuu tekeminen kesken. Koko ajan pitää katsoa kelloa :"vielä 7 tuntia että voi katsoa illalla telkkaria". Jotain pientä keksii (kirpputori, metsäkävely) mutta sitten sitä tekemistä ei huvita tehdä enää uudestaan. Yksi taideharrastus on mutta ei kiinnosta yhtään. Aina kun yrityän edes luonnostella jotain, tulee vain ärtymys. Mies löytyy mutta kavereita ja sukulaisia ei, sillä tosin ei mitään merkitystä.

Syynä loman rajallisuus? Lapsena ei laskettu viikkoja vaan sai elää täysillä. Nyt on tunne että vielä viikko ja seuraavan kerran vapaaksi jouluna.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnista ilmiön. Koetan rakentaa loman siten, että kaikki kohokohdat eivät olisi loman alussa. Viimeiselle viikolla jokin pieni matka. Sovin myös kyläilyt ym. tekemiset sopivin välein, että välissä on ns. tyhjäkäyntipäiviä.

Vierailija
2/13 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sehän on hyvä, että loma on tehnyt tehtävänsä. Olet saanut tehdä kivoja asioita ja virkistynyt. Tee kotona vähän töitä, niin loma taas maistuu. Onko matot pesty, entä ikkunat, kaapit siivottu? Oletko marjastanut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan pyörii kotinurkilla, niin kyllä sitä kyllästyy. Joka viikko yks pieni reissu (1-2

päivää...kaupunkireissu, risteily, telttailu, mökkeily...), niin pysyy mieli virkeänä ja jaksaa nauttia myös metsälenkeistä ja kirjan lukemisesta.

Vierailija
4/13 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä ongelmat.

Tylsistyä nyt lomalla. En ymmärrä.

T. Kaupunkilainen ilman mökkiä tai kaukomatkoja jonka loma loppu ihan liian nopeasti.

Pps kotityöt tehdään arkena ei lomalla

Vierailija
5/13 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllästy ikinä lomaan. Opiskelen uudelle alalle ja olen hyvilläni kun alan työt ovat pääosin julkisella puolella niin saan pidemmät lomat. Lomalla tylsistyvälle annan vinkiksi: jos mahdollista niin pidä lomia pätkissä esim. viikon lomalla tuskin ehdit tylsistyä.

Vierailija
6/13 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu olevan in pätkiä loma kahteen tai kolmeen osaan ja käydä välillä töissä. Jokaisen uuden loman alkuun reissu. Kokeilepa sitä ensi kesänä.

Reissun lisäksi mielestäni lomaan kuuluu ystävien tapaaminen.

Kuukauden loma voi olla liikaa. Itse olin lomalla 2.5 vk ja syksyllä lomailen viikon.

Vierailija
7/13 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllästy ikinä lomaan. Opiskelen uudelle alalle ja olen hyvilläni kun alan työt ovat pääosin julkisella puolella niin saan pidemmät lomat. Lomalla tylsistyvälle annan vinkiksi: jos mahdollista niin pidä lomia pätkissä esim. viikon lomalla tuskin ehdit tylsistyä.

Minä olen sitä tyyppiä, että ikinä en voisi kyllästyä. Pikemminkin ongelmana on se, että aika ja energia ei koskaan riitä kaikkeen, mitä haluaisin tehdä. Sen olen oppinut, että matkat eivät itselleni sovi ihan loman alkuun. Olen niin väsynyt, että en oikein jaksa edes pakata. Siten matkastakaan en saa kaikkea irti, jos lähden heti loman alussa perheen kanssa.

Vierailija
8/13 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla varsinainen tehokone koska motivaatio on julkisen sektorin paremmat lomaedut verrattuna yksityiseen.

Vierailija
9/13 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas koko loma liikaakin ohjelmaa kun mies tykkää olla liikkeessä kokoajan. Mä voisin vaan viikon maata ja katsoa telkkaria, lukea yms.

Vierailija
10/13 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsyyttä estämään on keksitty päihteet. Valitse omasi ja ala viihtymään.

Vierailija
11/13 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas koko loma liikaakin ohjelmaa kun mies tykkää olla liikkeessä kokoajan. Mä voisin vaan viikon maata ja katsoa telkkaria, lukea yms.

Kai se mies voi tehdä ilman suakin välillä asioita?

Vierailija
12/13 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se mies voi tehdä ilman suakin välillä asioita?

En ole tämä vastaaja mutta meillä ainakin mies on kanssa koko ajan tekemässä jotain ja syyllistää jos mä vaikka vaan röhnötän.

Vierailija
13/13 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollu mitään suunnitelmia ja olisin ottanut loman rahana jos olisi saanut. Masentaa todella paljon kun ei ole ystäviä. Mies vaan ja silläkin oli eriaikaan loma

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi