Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverilla häiden jälkeinen masennus. En oikein osaa samaistua.

Vierailija
24.07.2022 |

Tyypillinen setti, eli häitä valmisteltiin yli kaksi vuotta, viimeiset puoli vuotta hyvin intensiivisesti. Rahaa paloi joitakin kymmeniä tonneja, koko lähipiiri valjastettiin talkoisiin prinsessapäivän mahdollistamiseksi, ja sitten kun se lopulta olikin kaikesta krumeluurista huolimatta vain yksi päivä eikä edes mitkään kovin hyvät bileet (eihän ne yleensä ole) niin tuore aviovaimo on nyt ollut viikkoja alakuloinen. Miksi ihmiset tekevät elämästään tällaista?

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota wittuilua, jos joku kertoo minkälaiset häät heillä oli. Mammat taas kuin persiiseen ammuttija karhuja.

On ihan älytöntä tuhlata yhteen hääpäivään tolkuttomasti rahaa ja hermoja, ja sitten olla kuin tyhjä ilmapallo vuosuen ponnistelujen jälkeen, vaikka pitäisi olla iloinen parisuhteensa virallistamisesta. Nuoret satsaavat hääpäivään ja sitten eroavat parin vuoden kuluttua kun ei niitä mahtavia huippuja tullutkaan solkenaan. Aikuiset menevät naimisiin vaikka arkena maistraatissa, mutta täällä lasketaan alle kun sellaisesta kertoo.

Taas oikein perisuomalaisen vaatimattomuudella kehuskelun ylistystä sinulta, vai on jotenkin aikuisen ihmisen merkki ettei halua järjestää häitä. Olet varmaan myös sellainen henkilö joka pahastuu aikuisten syntymäpäivän vietosta ja aikuisten joululahjoista? Tiedoksesi, 1800-luvun hämäläismummon mentaliteetti ei ole enää arvostettua vaan ärsyttävää, ja aikuisetkin saa juhlia ja pitää hauskaa. Elämän ei myöskään tarvitse olla pelkkää raatamista ja kärsimystä kehdosta hautaan, siitä on nykypäivänä ihan sallittua nauttia ilman että tulee leimatuksi keskenkasvuiseksi tai pinnalliseksi.

Tuommoinen pahantahtoinen vaatimattomuuden ja synkkyyden korostaminen ei kaunista ketään, kannattaa opetella tuosta eroon.

Sitten kun saat vähän ikää ja järkeä lisää, saatat hyvinkin olla samaa mieltä kanssani.

Vierailija
82/97 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh näitä kommentteja. :D Huomaa kyllä että nyt selvästi muitakin mammoja hiertää omat kekkerit (ja ehkä turha rahanmeno?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häät olisi ihanat, jos joku muu järjestäisi ne. Voisin mennä morsiamena kylään omiin häihini ja ihastella kaikkea.

Me mentiin naimisiin aika lailla tuolla tavalla. Hääpaikkana oli ravintola, jolta tilattiin häät. Ravintola sai itse päättää koristelun (kauden kukkia oli maljakoissa pöydillä), ruokalistan (me kerroimme määrän ja eri rajoitteet) sekä kakun. Siviilivihkiminen hoidettiin samassa ravintolaa ennen ruokaa.

Ei kirkkoa, ei kuljetuksia, ei säätämistä, ei odottelua. Hääkuva otettiin ravintolan edessä olevassa puutarhassa sopivassa välissä, kun ihmiset vielä söivät.¨

Itse hoidettiin asut ja meikit. Morsian kävi aamulla kampaajalla. Joo, ja kutsut lähetettiin hyvissä ajoin. Ne olivat meille hyvin stressittömät häät. Suosittelen!

Vierailija
84/97 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa muillakin olla häiden jälkeinen masennus päällä 😂

Vierailija
85/97 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot mutta yksi kaverini juuri tällainen joka halusi häät vain niiden juhlien ja "statuksen" vuoksi. Ennen ja jälkeen häiden alati valitusta kumppanista ja siitä miten jaskaa heidän suhde on. Lisäksi toki vielä haaveilua muista miehistä ja luultavasti jotain pelejäkin on selän takana pelannut. Yhdessä ovat edelleen mutta onko sen arvoista? Häät oli todella isot ja kalliit, niitä järjestettiin ja näperrettiin piiitkään ja hartaasti. Hirveää stressiä ja bridezillamenoa.

Vierailija
86/97 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mentiin maistraatissa naimisiin. Vaatteiksi valittiin kaapista ja vanhoja, hyväksi todettuja vaatteita. Itselläni oli kaunis, kesäinen kukkamekko. Hiukset kiharsin itse ennen lähtöä. Sormukset ostettiin yhdessä. Kaiken kaikkiaan maksoi n. 150 euroa. Olimme ja olemme onnellisia <3 Emme tarvinneet onneen kun toisemme! 

- Naimisissa pian 15 vuotta :) 

Me syötiin hääpäivänä vaan yhdet nakit, juotii kuravettä päälle, pukeudutiin jätesäkkiin eikä kerrottu kellekään mitään kymmeneen vuoteen. Mitään ei ostettu, odotettu, kehuttu eikä mistään ilahduttu.

Kyllä meillä on varmasti pidempi ja onnellisempi avioliitto kuin teillä!

Me ei edes menty virallisesti naimisiin. Mies pieraisi kotisohvalla ja minä nauroin räkäisesti ja sanoin tahdon. Avattiin keskioluet ja tuumattiin, että nyt ollaan avioliitossa meidän omalla tavallamme. Edelleen tissutellaan samalla sohvalla.

- Yhdessä jo 10 vuotta ja seuraavat 70 lisää.

Vierailija
87/97 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän vettu nykyään porukan päänuppi kestä edes sitä, jos kuntosali tai uimahalli on suljettuna, niin en yhtään ihmettele, jos pettymys häihin saa itsarin partaalle.

Vierailija
88/97 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä älytöntä kuinka ihanasta asiasta (kahden ihmisen rakkaudesta?) saadaan aikaan stressiä ja mielipahaa.

Vierailija
89/97 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sano sille morsiamelle, että tulee ne vielä toiset ja mahdollisesti kolmannetkin häät niin pääset taas hössäämään ;)

Vierailija
90/97 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mentiin maistraatissa naimisiin. Vaatteiksi valittiin kaapista ja vanhoja, hyväksi todettuja vaatteita. Itselläni oli kaunis, kesäinen kukkamekko. Hiukset kiharsin itse ennen lähtöä. Sormukset ostettiin yhdessä. Kaiken kaikkiaan maksoi n. 150 euroa. Olimme ja olemme onnellisia <3 Emme tarvinneet onneen kun toisemme! 

Ihana kuulla sinun surkeista ankeushäistä. Ei kuule kiinnosta pskaakaan. Surkein esitys mitä maa päällään kantaa, ja vielä ylpeilet, kun et mistään mitään tiedät etkä ymmärrä todellisten juhlien päälle. Onnittelut hengen koyhyydestä.

Vierailija
91/97 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaw toinen on saanu merkitystä elämään häistä ja nyt kun ne on ohi niin mitä elämässä sitten on?

Kymppitonnien velat?

Vierailija
92/97 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostavaa kuin huussin tyhjennys tuo sinun kerronta. Älä kerro enempää.

Vierailija
93/97 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häät olisi ihanat, jos joku muu järjestäisi ne. Voisin mennä morsiamena kylään omiin häihini ja ihastella kaikkea.

Me mentiin naimisiin aika lailla tuolla tavalla. Hääpaikkana oli ravintola, jolta tilattiin häät. Ravintola sai itse päättää koristelun (kauden kukkia oli maljakoissa pöydillä), ruokalistan (me kerroimme määrän ja eri rajoitteet) sekä kakun. Siviilivihkiminen hoidettiin samassa ravintolaa ennen ruokaa.

Ei kirkkoa, ei kuljetuksia, ei säätämistä, ei odottelua. Hääkuva otettiin ravintolan edessä olevassa puutarhassa sopivassa välissä, kun ihmiset vielä söivät.¨

Itse hoidettiin asut ja meikit. Morsian kävi aamulla kampaajalla. Joo, ja kutsut lähetettiin hyvissä ajoin. Ne olivat meille hyvin stressittömät häät. Suosittelen!

Hmm, morsian kävi aamulla kampaajalla? Kenen häitä sinä kuvailit? Muelikuvitushäitä?

Vierailija
94/97 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiden jälkeinen masennus. Ihan uusi masennuksen laji. Liian suuret odotukset hääpäivästä, jota veivattu mielessä kuukausitolkulla. No kyllä se pettymys unohtuu ajan myötä.

Kunnes sairastuu synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja sitä voikin sitten potea vaihdevuosiin asti.

Vierailija
95/97 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää nykyään ihmiset, jotka suorittavat ja suorittavat tehden elämästään täydellistä ulkopuolisten silmin, mutta on kuitenkin aina jonkinlainen masennus sitten lopulta.

Tämä. Niin totta.

Mut ku yhteiskunta.

Vierailija
96/97 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä halusin ympärilleni ne ihmiset joita ilman ei olisi meitä.

Vierailija
97/97 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, morsian kävi aamulla kampaajalla? Kenen häitä sinä kuvailit? Mielikuvitushäitä?

Omiani, minä olin siis sulhanen. Minä kävin siistimässä hiukseni jo aiemmin viikolla.

Jäi tuosta mainitsematta, että luotimme ravintolaan niin paljon, että menimme paikalle vasta yhtä aikaa vieraiden kanssa. Paikka oli saariravintola, jonne oli venekuljetus aika harvakseltaan. Ihan hyvin olivat järjestäneet.

Ainoa, mikä jäi tekemättä oli plaseeraus. Emme tienneet, miten pöydät tulivat, joten vieraat joutuivat itse valitsemaan paikkansa. Ei siitä suurta hämminkiä koitunut. Ihmiset tuntuivat viihtyvän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän