Kokemuksia kuukautisalushousuista
Onko kellään täällä kokemuksia kuukautisalushousuista? Siis näistä, joita käytetään kuukautisten aikana ja jotka imevät vuodon. Onko käteviä? Onko hyvä imukyky?
Mietin että kestääkö ne koko työpäivän ajan jos on runsas vuoto? Hankala töissä alkaa vaihtelemaan alushousuja ja säilöä niitä verisiä alushousuja ennen työpäivän loppumista. Kiinnostais kuitenkin kokeilla näitä.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi tällaisissa asioissa pitää oikein tarkoituksella mennä ajassa taaksepäin. Ei tarvitse mennä kovinkaan kauaksi menneisyyteen kun kertakäyttöisiä suojia ei vielä ollut nykyisellä tavalla edes saatavilla ja elämä todella vaikeaa. Tietysti kertakäyttöisistä suojista syntyy paljon roskaa ja niihin kuluu myös paljon muovia, mutta kyllähän näiden käyttö kaikkein helpointa ja hygieenisintä on. Oikeasti on alkanut pelottaa, että seuraavan reilun 10 vuoden aikana, jonka ajan itselläni oletettavasti kuukautiset vielä ovat on edessä vielä tilanne, jossa kertakäyttöisiä suojia ei enää ole myynnissä ties minkä nimissä. Roskan määrää pitää tietysti vähentää, mutta nämä intiimihygienian tuotteet ovat siinä viimeisiä tuotteita. En halua alkaa tuntemaan syyllisyyttä tai että syytellään siitä, että käytän kertakäyttösiteitä, joita olen aina pelkästään käyttänyt. Olen lisäksi ollut aina tilanteessa, jossa vuodot on pi
Tää viestihän on täynnä olettamuksia ja tuskin lainkaan tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites pesu, oletteko kokeneet menkkapikkareiden pesun hankalaksi? Ilmeisesti kannattaa heti käytön jälkeen huuhtoa, mutta missä säilytellä märkiä likaisia pikkuhousuja odottamassa pesua? Sain liotusämpäreistä tarpeekseni lasten kestovaippojen yhteydessä
Teini huuhtoo ja rutistaa sen verran kuivaksi ettei vesi valu ja jättää ilmavasti pyykkikorin reunalle. Meillä siis pyykkikorit kaapissa piilossa, joten ei ne pöksyt siellä oven takana ole näkösällä.
Mä ostin aliexpressistä ison satsin, noin viisi euroa kipale. Ensin muutamaa mallia testiin ja sitten sitä parasta useammat. Olisko niitä nyt yhteensä 8 tai 10
Koulussa ei käytä, mutta öisin ja kotona. On mulla itselläkin parit, mutta en tykkää, sellanen vaippa takamuksissa olo kokoajan toisin kuin siteen kanssa ;)
Kiinasta ei kannata tilata (varsinkaan teinille), ties millä myrkyillä on käsitelty.
Kyllähän esim Libressenkin menkkapikkareihin on tehty hopeakuparizeoliitti-käsittely, jonka turvallisuus epäilyttää ainakin mua. Esim. Modibodi on tän vuoden aikana luopumassa tuosta käsittelystä.
Varsinkin halvoista materiaaleista (esim. urheiluvaatteista joissa tuota myös käytetään) ilmeisesti se huuhtoutuu pesujen mukana ympäristöön, joten en tiedä siitä ympäristöystävällisyydestakään.
Myllymuksut ei käytä mitään noita pinnoitteita, sieltä aion itse tilata.
Käytän kuukautisalushousuja öisin menkkojen alussa, kun vuoto on runsaimmillaan ja kupin vetoisuus ei välttämättä riitä. Modibodin boy shorts -boxerimallia käytän ja toimii hyvin! Käytön jälkeen huuhtaisen ja ripustan kuivumaan, varsinainen pesu sitten muiden pyykkien joukossa parin päivän sisään.
Menkkapikkarit kirjoitti:
Kuukautisalkkarit ovat tosi hyvät ja käyvät isommallekin vuodolle niin, että niitä käyttää sen työpäivän ajan. Kannattaa vain ostaessa katsoa, että ovat tarkoitettu isoon vuotoon. Osassa ei ole imua juuri ollenkaan kun taas toisissa on useampi kerros. Joten on iso ero paljonko eri merkkiset pikkarit imee. Tykkään näistä itse tosi paljon! Super helpot menkat näiden kanssa. Eikä tarvi ährätä kuppien kanssa. Eivät sovi minulle oikein muutoinkaan. Kestositeet on multa ihan jees, mutta kyllä alkkarit vie voiton ihan kuus nolla. Itse olen ostanut kovaan vuotoon täältä kotimaiset menkka-alkkarit ja ovat olleet kyllä hyvät. https://wauzi.fi/tuote-avainsana/kuukautisalushousut/
Temulta saa 2kpl alle 4€. Wishin oli myös hyvät.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi tällaisissa asioissa pitää oikein tarkoituksella mennä ajassa taaksepäin. Ei tarvitse mennä kovinkaan kauaksi menneisyyteen kun kertakäyttöisiä suojia ei vielä ollut nykyisellä tavalla edes saatavilla ja elämä todella vaikeaa. Tietysti kertakäyttöisistä suojista syntyy paljon roskaa ja niihin kuluu myös paljon muovia, mutta kyllähän näiden käyttö kaikkein helpointa ja hygieenisintä on. Oikeasti on alkanut pelottaa, että seuraavan reilun 10 vuoden aikana, jonka ajan itselläni oletettavasti kuukautiset vielä ovat on edessä vielä tilanne, jossa kertakäyttöisiä suojia ei enää ole myynnissä ties minkä nimissä. Roskan määrää pitää tietysti vähentää, mutta nämä intiimihygienian tuotteet ovat siinä viimeisiä tuotteita. En halua alkaa tuntemaan syyllisyyttä tai että syytellään siitä, että käytän kertakäyttösiteitä, joita olen aina pelkästään käyttänyt. Olen lisäksi ollut aina tilanteessa, jossa vuodot on pi
Xtra siteet alle euron, Kiinasta menkkahousut ja rainbow tamponiit 1,40e 36kpl .
Olivat käytössä tosi kivat, mutta pilasin kokemuksen itseltäni. Laitoin likaiset housut likoon kylmään veteen, kuten kuuluu, mutta erinäisistä syistä ne unohtui vessan lämpimälle lattialle useammaksi päiväksi sinne veteen. Sitten laitoin ne pesukoneeseen muiden pyykkien joukkoon ja ne kaikki muut vaatteet alkoi haista ihan kuolemalle ja niitä sai pestä joku 10 kertaa ennen kuin pystyi uudestaan käyttämään. Menkkapikkarit lensi roskiin sillä sekunnilla, ei sovellu mun boheemille luonteelle niiden pesu..
Kuukupista puolestaan mulla on kokemus että vietin puoli yötä kylppärin lattialla kiskomalla jumissa olevaa kuppia irti kohdunkaulasta.. Ja sitten seuraavana päivänä virkeänä kouluun..
Ne viritetaan heti käytön jälkeen ja voihan niitä samalla pestä saippualla käsin. Tämän jälkeen laitan ne kuivumaan. Kun on pyykkipäivä, pesen ne muun pyykin mukana. Eihän niitä voi huuhdella ja jättää märkää myytyä lojumaan.
Libresseltä tilasin 3kpl setin testiin kaiken hypetyksen ja hyvien alennusten myötä.
Muuten hyvät mutta edestä imuosa jää auttamatta liian alas. Eli käyttämättä jää. Olisiko joku toinen merkki korkeampi edestä, kokemuksia?
En ymmärrä, miksi tällaisissa asioissa pitää oikein tarkoituksella mennä ajassa taaksepäin. Ei tarvitse mennä kovinkaan kauaksi menneisyyteen kun kertakäyttöisiä suojia ei vielä ollut nykyisellä tavalla edes saatavilla ja elämä todella vaikeaa. Tietysti kertakäyttöisistä suojista syntyy paljon roskaa ja niihin kuluu myös paljon muovia, mutta kyllähän näiden käyttö kaikkein helpointa ja hygieenisintä on. Oikeasti on alkanut pelottaa, että seuraavan reilun 10 vuoden aikana, jonka ajan itselläni oletettavasti kuukautiset vielä ovat on edessä vielä tilanne, jossa kertakäyttöisiä suojia ei enää ole myynnissä ties minkä nimissä. Roskan määrää pitää tietysti vähentää, mutta nämä intiimihygienian tuotteet ovat siinä viimeisiä tuotteita. En halua alkaa tuntemaan syyllisyyttä tai että syytellään siitä, että käytän kertakäyttösiteitä, joita olen aina pelkästään käyttänyt. Olen lisäksi ollut aina tilanteessa, jossa vuodot on pitänyt aina salata ja huonosti siinä olen kyllä onnistunut. Vielä huonommin olisin onnistunut joitakin kestotuotteita käyttämällä. Toivottavasti en sitten joudu pakon edessä vaihdevuosioireisena oletettavasti runsaasti vuotana opettelemaan näiden kestotuotteiden käyttöä. Vapaaehtoisesti en sitä tee. Jo näiden huono imukyky ja huono hygienia mietityttävät. Turha sitten ihmetellä ja valittaa tulehduksien lisääntymistä huonon hygienian takia.