Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä urheilullinen mielestäsi tarkoittaa?

Vierailija
23.07.2022 |

Onko se synonyymi laihuudelle?

Esim itse olen urheilullinen mutten voi sanoa itseäni urheilulliseksi koska olen ylipainoinen (siitä huolimatta että harrastan urheilua 5-6h viikossa ja juoksen puolimaratoneja ja maastojuoksukisoja).
Sitten taas on ihmisiä jotka ei ole elämässään koskaan urheilleet mutta ovat laihoja ja nimittävät itseään urheilulliseksi.

Ei siis mitään ihmeempää agendaa tällä aloituksella, kunhan pohdin ääneen. Salilla jossa käyn on itse asiassa useita päivittäin treenaavia (tiedän tämän siitä että itsekin olen päivittäin siellä) ja silti ovat ylipinoisia hekin. Ovatko he urheilullisia?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu onko kyseessä deitti-ilmoitus. Siellä se on lähinnä kiertoilmaisu hoikkuudelle kuten naisten jalat massa yms. ovat kiertoilmaisuja koulutetulle ja hyvin tienaavalle miehelle jolta löytyy talot ja muut.

Ohis, mutta jos laittaisin "jalat maassa" deitti-ilmoitukseen, niin en todellakaan tarkoittaisi sillä hyviä tuloja. Taloudellisessa mielessä voisin tarkoittaa sillä järjen käyttöä kulutuksessa, elikkä että jos tulot on pienet niin ei rahoiteta kalliita harrastuksia lainarahalla. Toisaalta en varmaan käyttäisikään noin epämääräistä ilmausta, vaan sanoisin asian suoraan.

Ihmettelen, hakeeko naiset todella hyvätuloista tai varakasta miehestä niin yleisesti kuin väitetään. Useimmilla on kuitenkin ihan omatkin työt ja tulot. Pienituloisen perheen lapsena muistan myös, että elämä on ihan hyvää, vaikka rahaa olisi vähemmänkin. Kovan luokan köyhyys tietysti eri asia.

Ap:n kysymykseen: urheilullinen tarkoittaa jossain urheilulajeissa kyvykästä (lahjakkuuden ja/tai harjoittelun kautta). Ikävän yleinen on kyllä harhaluulo, että urheilullisuus tarkoittaisi jonkinlaista ulkonäköä

Voidaan tuosta urheilullisuudesta kuitenkin jotain päätellä ulkonäöstä. Silloin tuskin on sairaalloisen ylipainoinen, ellei sitten ole sumopainin harrastaja.

Vierailija
42/70 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilullinen =  Näyttää siltä että urheilee.

Ei tarvitse olla missään 4000m cooper kunnossa mutta kyllä jos mainostaa urheilullisuutta, niin mielestäni sen pitää näkyä päälle päin.

Ei, silloin on urheilullisen näköinen. Eikä sekään tarkoita laihaa vaan timmiä  ja lihaksikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
44/70 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu onko kyseessä deitti-ilmoitus. Siellä se on lähinnä kiertoilmaisu hoikkuudelle kuten naisten jalat massa yms. ovat kiertoilmaisuja koulutetulle ja hyvin tienaavalle miehelle jolta löytyy talot ja muut.

Voidaan tuosta urheilullisuudesta kuitenkin jotain päätellä ulkonäöstä. Silloin tuskin on sairaalloisen ylipainoinen, ellei sitten ole sumopainin harrastaja.

Tv:ssä pyörii Always-siteiden mainos jossa on erittäin muodokas taitoluistelija. Hän on varmasti urheilullinen, mutta en sanoisi hoikaksi.

Omasta kokemuksesta voin myös kertoa, että on erittäin helppoa olla esim. 2-divarin urheilija ja noin 10 kiloa ylipainoinen. Näitä riittää, ainakin naisten sarjoissa. Urheilu ja hoikkuus ei todellakaan mee käsikädessä. Toki 10kg on aika vähän, eikä lähelläkään sairaalloista lihavuutta.

Vierailija
45/70 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajaa kompaten kyllä se kai vähän niin on että hoikka oltava ja mahdollisesti jotenkin tiedossa että on urheilun harrastaja. Tuntuu että jotenkin pidettävä jopa mölyä asiasta. Varsinkin työpaikalla tai muissa tilanteissa. Ihmiset joita näet sitten salilla tai mitä sitten harrastakaan on sitten eri asia.

Tai olisiko niin että kuntoilija ja urheilullinen ovat eri asia niin kuin kuntoilija ja urheilija? Tarkoitan tällä sitä, että joku käy esim salilla pari kolme kertaa viikoossa jotkut bodaavat tai treenavat fitnessiä ihan tosissan niin että se näkyy ruokavaliossa ja kaikessa muussakin. Tai kilpailevat lajissaan? Lukioaika joka toisella oli joku urheilu harrastus, mutta yksi kaveri surffasi mm tasolla, yksi freestylessä ja voitti MM skabat (Minna Karhu) ja eräs tyttö hiihti SM tasolla. Ne olivat kyllä ihan urheilijoita. Ehkä johonkin tällaiseen liittyy. Kurinalaisuus esim syömisessä sun muissa vapaa ajan riennoissa?

En ole itse urheilijan näköinen ja istumatyö yhdistettynä vanhaan selkä vammaan saavat selän jumiin jollen hoida sitä. "Ala treenaamaan" sanoi eräs kollega. Olin itse vähän hölmistynyt ko komenttista. Varsinkaan kun rouva ei ollenkaan edes miettinyt sitä että eräs kohta selästä sai aikoinaan aika kovan tällin nuoruudessa ja se hiukan vihoittelee. Mahd lihas, luusto hermo sai osuman.

Anyways joskus ollut hauskojakin tilanteita. Olen juossut muutaman maratonin ja se että hivenen ylipainoinen jannu ylipäätään juoksee ja vielä maratonin on aina herättänyt keskustelua.

Töissä on yleensä kauluspaidat päällä mutta kerran menin johonkin tiimi iltaan t paidassa ja hauikset herättivät ihmettelyä LOL "ootsä  käyny salilla, hillittömät hauikset". Just.

Toisen kerran työkaveri sanoi vetäneensä 2 leukaa ja sanoi mulle että sulla ei vissiin menis yhtään. 14 menee oli vastaus. Jannun alaleuka loksahti (tästä on kyllä aikaa).

On itselläkin ollut pari duunikaveria toinen ihan normi oloinen  kerran vaan kävi ilmi että kilpaillut EM tasolla karatessa. en olisi ikinä uskonut. ja toinen joka oli lievästi sanottuna taiteellisen näköinen ja opiskeli "teoreettista filosofiaa" valtsikassa. kyykky ei kuulemma koskaan putoa alle 120 kg. oli treenannut taekwondoa ja kilpaillut EM tasolla myöskin. ja mä luulin että jannu vaan lipittää kaljaa...

Tässä hyviä esimerkkejä ihmisten ennakkoluuloista. Itse olen tanssinopettaja ja sairauden vuoksi toivottavasti tilapäisesti ylipainoinen. Opiskelen jatkuvasti ulkomaalaisten huippuopettajian johdolla ja tanssi tosiaan täyttää päiväni eikä muuhun oikein jää aikaa. Esiinnyn myös jonkin verran. Eli tosiaankin pidän varmaan mölyä asiasta ja tanssi on minulle elämäntapa.

Ulospäin näytän pullukalta mutta voin milloin tahansa vetää estraditasoisen esityksen. Viimeksi tänään yksi maailman huippuope kehui että tanssistani näkee olen erittäin kokenut tanssija.

Vierailija
46/70 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cooperissa 3000m . Naisen pitäs vetää leukoja vähintään 10 ja miehen 20.

Vierailija
47/70 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilullinen on muutakin sunnuntaikuntoilija. Urheilullinen on taitava jossakin lajissa ja on harrastanut lajia pitkään ja on taitava jollakin liikunnan osa-alueella: kestävyyskunto, nopeus, voima, notkeus, koordinaatiokyky, hyvä "pallosilmä" jne. Tämä näkyy viimeistään silloin, kun ko. tyyppi in lajinsa parissa. Urheilullisella voi olla hieman ylipainoa, mutta massiivinen ylipaino ei tee urheilullista vaikutelmaa. Esim. kuntosalilla näkee myös epäurheilullisia ihmisiä, joilla on heikot lihakset ja huono kehonhallinta

Vierailija
48/70 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva nainen jaksaa/osaa vetää leukoja. Myös treenavilla naisilla on usein heikommat yläkropan voimat kuin treenaavilla miehillä.

Vierailija
49/70 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva nainen jaksaa/osaa vetää leukoja. Myös treenavilla naisilla on usein heikommat yläkropan voimat kuin treenaavilla miehillä.

Esim. naiskilpahiihtäjät vetävät varmasti yli 10 leukaa. Helppo se on leukoja nykiä menemään, kun painoa on vain 50kg. Mun mielestä naisella saisi olla lihaksia ylävartalossa. Ei oo kiva jos käsivarret on kuin puutarhaletkut.

Vierailija
50/70 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilullinen =  Näyttää siltä että urheilee.

Ei tarvitse olla missään 4000m cooper kunnossa mutta kyllä jos mainostaa urheilullisuutta, niin mielestäni sen pitää näkyä päälle päin.

Ei, silloin on urheilullisen näköinen. Eikä sekään tarkoita laihaa vaan timmiä  ja lihaksikasta.

Selkeästi jokin agenda laihoja kohtaan.. Urheilua on monenlaista, läheskään kaikesta ei tule "lihaksikkaaksi" mutta suurimmassa osassa kyllä laihtuu.

Eli sinun mielestä pitäisi tehdä pesäero "urheilullisen näköinen" ja "uheilumielinen" tjsp välille?

"Pidän urheilusta ajatuksena mutta en niinkään käytännössä."

Vierailija
51/70 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajaa kompaten kyllä se kai vähän niin on että hoikka oltava ja mahdollisesti jotenkin tiedossa että on urheilun harrastaja. Tuntuu että jotenkin pidettävä jopa mölyä asiasta. Varsinkin työpaikalla tai muissa tilanteissa. Ihmiset joita näet sitten salilla tai mitä sitten harrastakaan on sitten eri asia.

Tai olisiko niin että kuntoilija ja urheilullinen ovat eri asia niin kuin kuntoilija ja urheilija? Tarkoitan tällä sitä, että joku käy esim salilla pari kolme kertaa viikoossa jotkut bodaavat tai treenavat fitnessiä ihan tosissan niin että se näkyy ruokavaliossa ja kaikessa muussakin. Tai kilpailevat lajissaan? Lukioaika joka toisella oli joku urheilu harrastus, mutta yksi kaveri surffasi mm tasolla, yksi freestylessä ja voitti MM skabat (Minna Karhu) ja eräs tyttö hiihti SM tasolla. Ne olivat kyllä ihan urheilijoita. Ehkä johonkin tällaiseen liittyy. Kurinalaisuus esim syömisessä sun muissa vapaa ajan riennoissa?

En ole itse urheilijan näköinen ja istumatyö yhdistettynä vanhaan selkä vammaan saavat selän jumiin jollen hoida sitä. "Ala treenaamaan" sanoi eräs kollega. Olin itse vähän hölmistynyt ko komenttista. Varsinkaan kun rouva ei ollenkaan edes miettinyt sitä että eräs kohta selästä sai aikoinaan aika kovan tällin nuoruudessa ja se hiukan vihoittelee. Mahd lihas, luusto hermo sai osuman.

Anyways joskus ollut hauskojakin tilanteita. Olen juossut muutaman maratonin ja se että hivenen ylipainoinen jannu ylipäätään juoksee ja vielä maratonin on aina herättänyt keskustelua.

Töissä on yleensä kauluspaidat päällä mutta kerran menin johonkin tiimi iltaan t paidassa ja hauikset herättivät ihmettelyä LOL "ootsä  käyny salilla, hillittömät hauikset". Just.

Toisen kerran työkaveri sanoi vetäneensä 2 leukaa ja sanoi mulle että sulla ei vissiin menis yhtään. 14 menee oli vastaus. Jannun alaleuka loksahti (tästä on kyllä aikaa).

On itselläkin ollut pari duunikaveria toinen ihan normi oloinen  kerran vaan kävi ilmi että kilpaillut EM tasolla karatessa. en olisi ikinä uskonut. ja toinen joka oli lievästi sanottuna taiteellisen näköinen ja opiskeli "teoreettista filosofiaa" valtsikassa. kyykky ei kuulemma koskaan putoa alle 120 kg. oli treenannut taekwondoa ja kilpaillut EM tasolla myöskin. ja mä luulin että jannu vaan lipittää kaljaa...

Tässä hyviä esimerkkejä ihmisten ennakkoluuloista. Itse olen tanssinopettaja ja sairauden vuoksi toivottavasti tilapäisesti ylipainoinen. Opiskelen jatkuvasti ulkomaalaisten huippuopettajian johdolla ja tanssi tosiaan täyttää päiväni eikä muuhun oikein jää aikaa. Esiinnyn myös jonkin verran. Eli tosiaankin pidän varmaan mölyä asiasta ja tanssi on minulle elämäntapa.

Ulospäin näytän pullukalta mutta voin milloin tahansa vetää estraditasoisen esityksen. Viimeksi tänään yksi maailman huippuope kehui että tanssistani näkee olen erittäin kokenut tanssija.

Helena hei.

Olet juoppo eikö juuri kukaan tullut sun festareille kun et vaivautunut mainostamaan niitä.

Get over it.

Vierailija
52/70 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. naiskilpahiihtäjät vetävät varmasti yli 10 leukaa. Helppo se on leukoja nykiä menemään, kun painoa on vain 50kg. Mun mielestä naisella saisi olla lihaksia ylävartalossa. Ei oo kiva jos käsivarret on kuin puutarhaletkut.

50kg kokoisena 15v teininä vedin 20 leukaa ja juoksin cooperissa 3000m. Ilman treeniä.

Nyt 40 vuotiaana 85kg vedän ehkä viis leukaa ja juoksen 2000m. Kaikenlaista treeniä vuosia takana.

Silti väittäisin että olen aikalailla urheilullisemman näköinen.

Vierailija
53/70 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt, kun ei se pelkän perseen treenaamisen paranna leuanvetotulosta.

Vierailija
54/70 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin laiha, en juuri urheillut, enkä olisi kehdannut valehdella olevani urheilullinen. Nyt ylipainoisena urheilen paljon enemmän (pari-kolme kertaa viikossa), mutta en silti pidä itseäni urheilullisena, koska en koe olevani mitenkään hyvä urheilussa. Sanoisin siis, että urheilullinen on sellainen henkilö, joka urheilee säännöllisesti, nauttii siitä ja on hyvä siinä.

Vierailija
55/70 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50kg kokoisena 15v teininä vedin 20 leukaa ja juoksin cooperissa 3000m. Ilman treeniä.

Nyt 40 vuotiaana 85kg vedän ehkä viis leukaa ja juoksen 2000m. Kaikenlaista treeniä vuosia takana.

Silti väittäisin että olen aikalailla urheilullisemman näköinen.

Nyt 40-vuotiaana olet lähes rapakunnossa. 5-leukaa ja 2000 m cooperissa. Painoa kuitenkin vain 85 kg. Sitten tuloksen ymmärtäisi jos painaisit 100 kg.

Vierailija
56/70 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän kirjoittajalla on aika ohut käsitys naisten fysiikasta. Tai ylipäätään naisten ja miesten fyysisistä eroista.

Vierailija
57/70 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kirjoittajalla on aika ohut käsitys naisten fysiikasta. Tai ylipäätään naisten ja miesten fyysisistä eroista.

Mulla on urheilullinen mies. Se hiihtää tai juoksee viikoittain, on osallistunut useille maratonmatkoille. Omien sanojensa mukaan saa vedettyä 1-2 leukaa.

Vierailija
58/70 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Likkunnallinen: harrastaa kävelyä, lenkkeilyä, arkipyöräilyä tms. (Vrt sohvaperuna). Urheilullinen: harjoittelee tavoitteellisesti vaikkei ehkä kisoja varten. Nuo kuvaa elämäntapaa eikä kehonmuotoa, jollei ole tarkemmin sanottu (urheilullinen kroppa = lihaksikas edes vähän)

Liikunnallisuus ja urheilullisuus voivat ja niiden tulisi liittyä toisiinsa. Olisihan se vähän hassua jos tekisi kauppareissut polkupyörällä ja kävisi punttisalilla autolla. Jos harrastaa hyötyliikuntaa ja kuntourheilua kuten juoksemista, niin on aika mahdotonta olla ylipainoinen, sillä liikunta kuluttaa sen syömällä hankitun energian. Urheilumuodot myös vaikuttavat siihen millaiseksi keho muodostuu mm. kestävyysjuoksijalla tai jalkapalloilijall, joiden tavoitteena ei ole vain kasvattaa hauista.

Minusta liikunnallisuus tarkoittaa samalla hyvää peruskuntoa eikä joka paikkaan tarvitse päästä autolla oven eteen vaan osaa liikkua luonnossa eikä vierasta luonnonvesissä uimista kesäkuumalla.

Voiko ihminen enempää olla väärässä?

Voi luoja taas.

Vierailija
59/70 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on urheilullinen mies. Se hiihtää tai juoksee viikoittain, on osallistunut useille maratonmatkoille. Omien sanojensa mukaan saa vedettyä 1-2 leukaa.

Käsivarsien tilalla puutarhaletkut. Ei kyllä vastaa ideaali miestä. Katsokaa noita 10-ottelijoita, jotka nyt työntää kuulaa. Sopivasti voimaa ja kestävyyttä.

Vierailija
60/70 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilullinen on muutakin sunnuntaikuntoilija. Urheilullinen on taitava jossakin lajissa ja on harrastanut lajia pitkään ja on taitava jollakin liikunnan osa-alueella: kestävyyskunto, nopeus, voima, notkeus, koordinaatiokyky, hyvä "pallosilmä" jne. Tämä näkyy viimeistään silloin, kun ko. tyyppi in lajinsa parissa. Urheilullisella voi olla hieman ylipainoa, mutta massiivinen ylipaino ei tee urheilullista vaikutelmaa. Esim. kuntosalilla näkee myös epäurheilullisia ihmisiä, joilla on heikot lihakset ja huono kehonhallinta

Urheilullinen ihminen ei koskaan tunne olevansa valmis. Aina on joku parempi tai jotain kehitettävää.