Mitä urheilullinen mielestäsi tarkoittaa?
Onko se synonyymi laihuudelle?
Esim itse olen urheilullinen mutten voi sanoa itseäni urheilulliseksi koska olen ylipainoinen (siitä huolimatta että harrastan urheilua 5-6h viikossa ja juoksen puolimaratoneja ja maastojuoksukisoja).
Sitten taas on ihmisiä jotka ei ole elämässään koskaan urheilleet mutta ovat laihoja ja nimittävät itseään urheilulliseksi.
Ei siis mitään ihmeempää agendaa tällä aloituksella, kunhan pohdin ääneen. Salilla jossa käyn on itse asiassa useita päivittäin treenaavia (tiedän tämän siitä että itsekin olen päivittäin siellä) ja silti ovat ylipinoisia hekin. Ovatko he urheilullisia?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cooperissa 3000m . Naisen pitäs vetää leukoja vähintään 10 ja miehen 20.
Tämän kirjoittajalla on aika ohut käsitys naisten fysiikasta. Tai ylipäätään naisten ja miesten fyysisistä eroista.
https://arkisto.hiihtoliitto.fi/maastohiihto/valmennus-ja-koulutus/mate…
Siinä on juniorihiihtäjien kuntotestitaulukko.
Tyttöjenkin pitää vetää yli 10 leukaa, jos haluaa saada hyvät pisteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle ainakin deitti-ilmoituksissa urheilullinen tarkoittaa, että miehellä on selkeästi piirtyvät lihakset ja rasvaprosentti 8-12 välillä.
Höpö höpö. Naisella ei saa olla alle 18% rasvaprosentti!! Siinä lakkaa kuukautiset! Misseillä rasvaprosentti on 20-25%.
Sehän on vain plussaa voi huoletta vedellä paljaalla.
Mikä riemu-idari olet? Se on naiselle VAARALLISTA! Aiheuttaa osteoporoosin, vahingoittaa ehkä pysyvästi lisääntymistervetden, sotkee aivotoiminnan kun hormonit sekoaa!
Ai niin mutta tärkeintä on universumin keskipiste eli MIES.
Kyllä paljaalla vetäminen ja sisälle laskeminen tuntuu niin hyvältä
Se tarkoittaa sitä, ettei kenellekään tarvitse erikseen kertoa olevansa urheilullinen tai käyvänsä salilla, vaan että kaikki näkee sen jo ihan kysymättäkin.
Urheilullinen eli harrastaa urheilua.
Joko penkkiurheilua tai fyysistä urheilua.
Ei urheilullinen katso ruumiinrakennetta.
Vierailija kirjoitti:
Pa&kamahainen futisfani ei ole urheilullinen. :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä urheilullinen harrastaa liikuntaa eikä vaan katso sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei urheilullinen katso ruumiinrakennetta.Kyllä urheilullinen harrastaa liikuntaa eikä vaan katso sitä.
Riippuu asiayhteydestä mistä puhutaan.
Useimmiten puhutaan vaan liikunnanmuotoisesta urheilullisuudesta, mutta tietyissä asiayhteyksissä penkkiurheiluakin voi sanoa urheilulliseksi. Esim. Urheilullinen kilpahenkisyys kisakatsomossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei urheilullinen katso ruumiinrakennetta.Pa&kamahainen futisfani ei ole urheilullinen. :D
Siinä mielessä voi olla urheilullinen, jos kuluttaa paljon urheilua. Se on siitä asiayhteudestä kiinni mistä puhutaan.
Varmaan on joku muukin kirjoittanut, mutta urheilullinen ja laiha ei todellakaan ole sama asia, koska laihaksi tulee ihan sillä että syö vähän. Urheilullisella pitäisi olla lihasta, voimaa ja kestävyyskuntoa. Olen itse ollut laiha, hintelä ja rapakunnossa. Nyt kun painan enemmän ja käyn aktiivisesti salilla, olen urheilullinen.
En tunne yhtään naista, joka saisi vedettyä 10 leukaa, vaikka tunnen monia urheilullisia naisia. Minkähänlainen nainen tuo tuollainen leuanvetäjä on.