Miten suihkussa käyminen voi kestää vain kaksi minuuttia??
Ymmärrän juuri ja juuri, jos on kalju tai hiukset on parin sentin mittaiset. Muussa tapauksessa en, tai sitten siellä suihkussa ei oikeasti peseydytä vaan vähän vaan huiskaistaan sinne päin.
Kommentit (118)
Jos annostelee shampoon päähän ja pesee samalla kaikki paikat....selviää nopeasti....31
Joskus menee puolikin tuntia, kun oikein innostuu. Saunan lämmitys kestää n. 30-120 min, riippuu unohtaako mennä saunaan ja siellä käynti sitten alle 3 min.
Shampoot on sellaisia, että minulle tulee hiuspohjaongelmia, jos niitä ei huuhdo todella hyvin pois, runsaassa puhtaassa vedessä. Mikään sangon liotusvesi ei käy, koska siinä on shampoota sitten mukana, ei se mitään puhdasta vettä ole. Joskus huuhdoin mahdollisimman nopeasti hiukset ja ongelmia tuli. Alkoi hiukset lähteä ja pää kutisi pesunkin jälkeen. Oli pakko pidentää huuhteluaikaa.
Jos on vielä vettä, mitä ihmisille myydään, niin on ilmeisesti varaa vielä sitä sitten käyttääkin. Säästän kuitenkin, minkä ikinä voin. Jo laskunkin takia. Kaikki ohjeet olen noudattanut, mitä pystyn. Shampootakin koitan vähentää, ettei tulisi niin runsasta huuhtelutarvetta.
Meidän kylppärissä on niin kylmä aina (paitsi helteellä), että en kertakaikkiaan tarkene jos suljen hanan välillä. Enkä todellakaan saa pestyä itseäni kahdessa minuutissa.
Minun pitää ainakin vaahdottaa hiukset kahdesta shampoolla, jotta ne tulevat kunnolla puhtaiksi. Ei siihen kaksi minuuttia riitä. Jos en pese hiuksia (teen sen vain neljän päivän välein), suihkusta selviää kyllä parissa minuutissa.
En ole koskaan kellosta katsonut, kauanko siellä suihkussa vettä valuttaa. Miten se edes onnistuu, kun suihku on saippuoitaessa aina välillä kiinni? Kyllä on vaikeaa arvioida.
Helpompi on lirutella pienemmällä paineella sitä vettä suihkusta, säätää lämpötilaa alhaisemmaksi ja sammutella hanaa saippuoidessa. Kyllä kait sitä vettä saa menemään, jos suihku posottaa aina täysillä ja niin kuumalla, että kylppäri on kuin höyrysauna.
Vipuhanat tehtiin aikanaan siksi, että hana olisi välillä helppoa sulkea veden säästämiseksi. Mutta se ei ole auttanut, luin jostain, vaan helppoudesta huolimatta vettä valutetaan edelleen koko suihkun ajan. Sama keittiössä ja muualla, vaikka vivusta olisi helppo laittaa hana välillä kiinni. Ja säätää, kuinka lujalla vettä tulee.
Mulla menee 10-15 min kerrallaan, joskus pidempään. Nautin putkistä kuumista suihkuista.
Vierailija kirjoitti:
Minun pitää ainakin vaahdottaa hiukset kahdesta shampoolla, jotta ne tulevat kunnolla puhtaiksi. Ei siihen kaksi minuuttia riitä. Jos en pese hiuksia (teen sen vain neljän päivän välein), suihkusta selviää kyllä parissa minuutissa.
Tai sitten sinulla on väärä shampoo.
Vierailija kirjoitti:
Suomen armeijassa päätettiin aikoinaan että aamutoimet kestää kolme minuuttia. Siinä voi päättää käykö kakalla, harjaako hampaat vai käykö suihkussa.
Erinomaista organisointikykyä osoittaa, kun tekee kaiken tuon yhtaikaa ja luppoaikaa jää vielä 2 min..
Ensi talvena ei kikkailla;
- 10 sekuntia kasteluun
- hana kiinni shampoo päähän ja suihkushampooon levitys
- hana auki; huuhtelu max 1 minuutti
- mitä et ymmärtänyt?
- 10 sekuntia kasteluun
- mitä et ymmärtänyt?
Minulla suihku mm aiheuttaa kovaa hermosärkyä. Lämpötilan muutokset aiheuttaa. 2-4 min menee. Tosin ihan siili
Mä voin pestä hiukset vaan aamuisin koska muuten lättä/töyhtö.
Eli sen aikaa kun hoitoaine vaikuttaa annan kissoille ruokaa ja juon jotain kylmää jne.
Ajan haaskuuta aamuisin jos seison kylppärissä tekemättä mitään muuta. =D
Mulla menee 5min.
Kun käyttää kylmää vettä, ei tule oleskeltua niin helposti suihkussa. Saippuoiden ja hoitoaineiden laiton ajaksi hana kiinni, ja tosiaan se, että vain _huuhtelee_ ne pois eikä jää seisomaan.
Mun mielestä älytöntä ajatella, että suihkussa käymisestä puhuttaessa tarkoitettaisiin vain sitä aikaa kun suihku on päällä. Kyllä se koko tapahtuma kuuluisi siihen laskea. Jos halutaan tietää kuinka kauan valuttaa vettä, niin se on eri asia.
Itsellä kestää kauan suihkussa, ja vaikka laitan suihkun kiinni sillä aikaa kun en sitä tarvitse, tulee vettä valutettua ihan reilusti. Maksan vedestä kulutuksen mukaan, ja haluan että suihkussa käyminen on miellyttävää. Talvella kun kylppäri on viileä, lämmittelen suihkun alla vaikka sen 10 minuuttia ennen kuin edes alan peseytyä, jos sattuu huvittamaan. Myös hiukset ja ihon huuhtelen suurella määrällä vettä, koska inhoan tahmaisia pesuainejäämiä. En ymmärrä miksi pitäisi tehdä arjesta tarpeettoman hankalaa, ja kehuskella sillä kuinka nopeasti käy suihkussa? Varmaan itse kullakin on ihan riittävästi kiirettä ja stressiä ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Se 2 minuuttia menee suihkutilan ja -oven huuhteluun saippuasta.
Kuinka helvetisti sä sitä saippuaa sielä lotraat?
Katopa ihan kellosta miten pitkä aika on 2 min. Jos niin pitkään lorotat vettä pelkästään suihkutilan huuhteluun, niin kyllä kulutat järjettömät määrät turhaa vettä.
KovaLuu kirjoitti:
- 10 sekuntia kasteluun
- mitä et ymmärtänyt?
En ymmärrä miten shampoon voi laittaa vain osittain kasteltuihin hiuksiin enkä sitä miten saippuointiin ei ole laskettu ollenkaan aikaa.
Ap
Minulla menee perussuihkuun se 2min, mutta sillpin tosiaan käyn vain suihkussa eli kastelen kaulasta alaspäin, kun pesen hiuksetkin niin silloin koko hommaan menee varmaan joku 30 min mutta silloin en sano käyväni suihkussa vaan pesen tukan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee perussuihkuun se 2min, mutta sillpin tosiaan käyn vain suihkussa eli kastelen kaulasta alaspäin, kun pesen hiuksetkin niin silloin koko hommaan menee varmaan joku 30 min mutta silloin en sano käyväni suihkussa vaan pesen tukan.
Eli vastauksesi on 'ei mitenkään'.
Ap
Vanhaan hyvään aikaan, kun naisia ei vielä ollut armeijassa, meidän komppaniassa aikaa aamujaskalla käymiseen, hampaiden pesuun, parranajoon ja suihkussa käymiseen oli varattu 5 minuuttia. Liikkuu liikkuu!