Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suihkussa käyminen voi kestää vain kaksi minuuttia??

Vierailija
23.07.2022 |

Ymmärrän juuri ja juuri, jos on kalju tai hiukset on parin sentin mittaiset. Muussa tapauksessa en, tai sitten siellä suihkussa ei oikeasti peseydytä vaan vähän vaan huiskaistaan sinne päin.

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tarkoitetaan kaiketi aikaa, jonka vesi juoksee viemäristä alas. (suihkua on tarkoitus käyttää vain kasteluun ja sitten huuhteluun)

Tai sitten aikaa, joka menee pikapesuun: kainalot, korvantaukset, alapää ja varpaiden välit.

Vierailija
42/118 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litran pulloon vesi-pesuaineseos joka toimii myös kasteluna. Läpikäytyäsi nivuset huuhdo pois 3 litralla vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn suihkussa joka aamu, mutta hiukset pesen vain noin kerran viikossa, korkeintaan kahdesti.

Mutta ei siltikään montaa minuutti mene, nykyään se on hidastunut koska putkiremontin jälkeen suihku säädettiin jostain syystä huonommaksi, eli joutuu valuttamaan sitä vettä pidempään jotta saa hiukset huuhdeltua kunnolla kun on paksut hiukset. Ja jostain syystä myös shampoot on nykyään sellaisia että niitä on vaikea saada levitettyä joka paikkaan, ei vaahtoa kuten ennen, eli joutuu laittamaan ensin eteen, sitten niskaan, ja edelleen korvien päälle se ei ulotu vaikka laittaa lisää vettä ja pöyhii sitä.

Jos vedenpaine olisi oikea, kaksi minuuttia riittäisi. Minä en pese saippualla normaalisti mitään kropassa, vain silloin kun olen jotenkin erityisen likainen. En urheile tai tee työkseni mitään likaista, ja joka päivä suihkun jälkeen laitan puhtaat vaatteet, ei ole syytä hinkata koko kroppaa saippualla joka päivä.

Mä käytän hiusten pesuun sellaista ainetta, joka on aika paksua ja vaikea levittää. Mulla on suihkussa tyhjä pesuainepullo, johon kaadan pienen määrän pesuainetta ja jatkan sitä sitten pienellä määrällä vettä. Suihkutan tuon laimennetun aineen suoraan hiusten tyveen. Mulla on pitkät ja aika paksut hiukset, eikä pesuaineen levittäminen hiuksiin käy ihan helposti.

Vierailija
44/118 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee puolisen tuntia vaikka olen kalju.

Vierailija
45/118 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on jo pitkä aika, jos vain käy suihkussa. Mutta jos on tarkoitus myös pesytyä suihkussa, niin eihän joku 2 minsaa riitä alkuunkaan. Pitkät hiukset varsinkin vie aikaa ja vettä huuhteluineen.

Ei kai niitä hiuksia joka ikisen suihkussa käynnin yhteydessä pestä.

Vai pesettekö hiuksenne sekä aamulla että illalla?

Ja on erilaisia suihkusessioita, joskus riittää pikasuihku ja joskus on se pitempi suihku.

Päivittäin pestään hiukset, iltaisin pestään päivän aikana tulleet hiet ja liat ja aamulla käydään pikasuihkussa pesemässä yön aikana ilmaantunut nuhjuisuus. Aamusuihku kestää minuutin, iltasuihku hiustenpesulla 10 min.

Ap

Pesetkö vielä emäksisillä aineilla itsesi?

Shampoon pH on 4.5 ja pesunesteessä lukee pH for skin balance, pH-arvoa tosin ei ole ilmoitettu.

Eli en. Ei ole ongelmia ihossa eikä päänahassa.

Ap

Vierailija
46/118 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn suihkussa joka aamu, mutta hiukset pesen vain noin kerran viikossa, korkeintaan kahdesti.

Mutta ei siltikään montaa minuutti mene, nykyään se on hidastunut koska putkiremontin jälkeen suihku säädettiin jostain syystä huonommaksi, eli joutuu valuttamaan sitä vettä pidempään jotta saa hiukset huuhdeltua kunnolla kun on paksut hiukset. Ja jostain syystä myös shampoot on nykyään sellaisia että niitä on vaikea saada levitettyä joka paikkaan, ei vaahtoa kuten ennen, eli joutuu laittamaan ensin eteen, sitten niskaan, ja edelleen korvien päälle se ei ulotu vaikka laittaa lisää vettä ja pöyhii sitä.

Jos vedenpaine olisi oikea, kaksi minuuttia riittäisi. Minä en pese saippualla normaalisti mitään kropassa, vain silloin kun olen jotenkin erityisen likainen. En urheile tai tee työkseni mitään likaista, ja joka päivä suihkun jälkeen laitan puhtaat vaatteet, ei ole syytä hinkata koko kroppaa saippualla joka päivä.

Mä käytän hiusten pesuun sellaista ainetta, joka on aika paksua ja vaikea levittää. Mulla on suihkussa tyhjä pesuainepullo, johon kaadan pienen määrän pesuainetta ja jatkan sitä sitten pienellä määrällä vettä. Suihkutan tuon laimennetun aineen suoraan hiusten tyveen. Mulla on pitkät ja aika paksut hiukset, eikä pesuaineen levittäminen hiuksiin käy ihan helposti.

Hankkikaa parempia aineita, niin elämä on helpompaa.

Vierailija
47/118 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen armeijassa päätettiin aikoinaan että aamutoimet kestää kolme minuuttia. Siinä voi päättää käykö kakalla, harjaako hampaat vai käykö suihkussa.

Se on 2 minuuttia, ei 3.

Vierailija
48/118 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on jo pitkä aika, jos vain käy suihkussa. Mutta jos on tarkoitus myös pesytyä suihkussa, niin eihän joku 2 minsaa riitä alkuunkaan. Pitkät hiukset varsinkin vie aikaa ja vettä huuhteluineen.

Ja on erilaisia suihkusessioita, joskus riittää pikasuihku ja joskus on se pitempi suihku.

Päivittäin pestään hiukset, iltaisin pestään päivän aikana tulleet hiet ja liat ja aamulla käydään pikasuihkussa pesemässä yön aikana ilmaantunut nuhjuisuus. Aamusuihku kestää minuutin, iltasuihku hiustenpesulla 10 min.

Ap

Shampoon pH on 4.5 ja pesunesteessä lukee pH for skin balance, pH-arvoa tosin ei ole ilmoitettu.

Ap

Iholle pH-neutraali tarkoittaa yleensä pH:ta 5-6. 

Vierailija
49/118 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllistä kameralle.

Hymyile.

And repeat.

Vierailija
50/118 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyllistä kameralle.

Hymyile.

And repeat.

Oho tuli väärään ketjuun. Sori 😂

Vierailija
51/118 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa ja vettä säästävää, menee aikaa enemmän kuin 2min , mutta tämä sisältää hampaidenkin pesun:

1.nopea ihon kastelu joka puolelta.

2.sulje hana

3.vaahdota tukka shampoolla

4.vaahdota kainalot, nivuset ja varpaiden välit saippualla tai vaikka sillä samalla shampoolla. Voi antaa vaikuttaa ja hieroa samalla paikoja

5.Huuhtele vaahdot pois.

6.sulje hana.

7.hoitoainetta hiuksiin.

8.hampaiden pesu. hoitoaine vaikuttaa samalla.

9.huuhtele hoitoaine.

10. sulje hana.

11. kasvojen pesuvoiteen hierominen kasvoihin,kaulaan ja dekolteelle

12.kasvojen pesuvoiteen huuhteleminen

Kuka helvetti pesee hampaat suihkussa? Never ever.

Vierailija
52/118 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Iholle pH-neutraali tarkoittaa yleensä pH:ta 5-6. 

Joo. 5 näyttää olevan tuon pesuaineen pH.

Ap

Vierailija
53/118 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa ja vettä säästävää, menee aikaa enemmän kuin 2min , mutta tämä sisältää hampaidenkin pesun:

2.sulje hana

4.vaahdota kainalot, nivuset ja varpaiden välit saippualla tai vaikka sillä samalla shampoolla. Voi antaa vaikuttaa ja hieroa samalla paikoja

5.Huuhtele vaahdot pois.

6.sulje hana.

7.hoitoainetta hiuksiin.

9.huuhtele hoitoaine.

10. sulje hana.

Jos suihku on osana kylpäriä, siellä on myös vessanpytty ja lavuaari. What is the big deal?

Vierailija
54/118 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2.sulje hana

5.Huuhtele vaahdot pois.

6.sulje hana.

7.hoitoainetta hiuksiin.

9.huuhtele hoitoaine.

10. sulje hana.

Hampaat pestään peilin edessä sähköhammasharjalla vähintään kahden minuutin ajan eikä hutaisten suihkussa.

Vierailija
55/118 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese hiuksia kuin pari kertaa viikossa, silloin kestää vähän kauemmin. Eli yleensä suihkussa käynti kestää nimenomaan vain tuon pari minuuttia. 

Vierailija
56/118 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2.sulje hana

5.Huuhtele vaahdot pois.

6.sulje hana.

7.hoitoainetta hiuksiin.

9.huuhtele hoitoaine.

10. sulje hana.

Hampaat pestään peilin edessä sähköhammasharjalla vähintään kahden minuutin ajan eikä hutaisten suihkussa.

Minulla suihku on kylppärissä, jossa on myös peili. Siirryn suihkusta peilin eteen kun hoitoaine vaikuttaa ja pesen hampaani. Sitten takaisin suihkuun.

Vierailija
57/118 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkät paksut hiukset ja silti selviän halutessani parissa minuutissa suihkusta. Hiusten kastelu, maltillisesti shampoota, huuhtelu, silikonipitoista hoitoainetta hiuksiin, kainaloiden ja intiimialueiden pesu, hiusten huuhtelu (hoitoainetta ei ole pakko huuhtoa ihan 100% pois).

Nopea ja tehokas pesu on opittu tapa ja tekniikkalaji. Lapsena sain kotona raivokkaat haukut, jos suihku kesti yli 2 minuuttia.

Kannattaa haastaa itsensä tekemään pesu mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti. Auttaa esim. kuntosalien täysissä suihkutiloissa.

Vierailija
58/118 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suihkussa käyminen voi kestää yli kaksi minuuttia??

Vierailija
59/118 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihkussa on turha antaa veden virrata, kun saippuoi itseään tai levittää hoitoainetta hiuksiin eli iho kosteaksi, suihku kiinni, saippuointi, pesu ja sitten hana auki ja huuhtelu. 2 minuuttia vedenkulutusta riittää hyvin.

Minulla on pitkät hiukset ja minuutti menee jo siihen, että saan hiukset läpikotaisin kasteltua, ainakin minuutti hiusten huuhteluun ja toinen minuutti hoitoaineen huuhteluun. Tuohon kun lisää vielä saippuoinnin, kasvojen pesun, shampoon hieromisen ja hoitoaineen laittamisen, niin alle 10 min ei kyllä suihkusta selviä millään ulos.

Meillä on aina iso porukka näitä paksuhiuksisia, joilla nyt vaan menee suihkussa tuntitolkulla. Säälin sinua ja kaltaisiasi, vesi- ja sähkölasku ensi talvena tulee olemaan todella hyytävä. Vettä säästäisi helposti täyttämällä esim. sangon ja kastelemalla hiukset siellä perinpohjaisesti eli noin 60 litran sijaan vettä menisi vain 10 litraa. Samalla vedellä voisi myös huuhdella shampoon pois, niin tehdään monella mökilläkin.

En ole ko. henkilö, mutta toinen paksu- ja pitkähiuksinen. Olen koittanut vettä itsekin säästellä, mutta aina vain tulee iso lasku.

Nyt olen harkinnut kousan ja sangon käyttöä hiuspesussa. Testasin vedenkulutusta käsitiskissä. Eli tutkin, että onko siinä oikeasti säästöä, että laittaa huuhteluvettä altaaseen, eikä huuhtele astioita hana auki. Ei ollut eroa. Kun hanaa säästeliäästi käytti, niin tulpattuun altaaseen kertyi sama määrä vettä kuin valmiiksi altaaseen laitettu, tarvittava vesimäärä on, jotta astiat saa pyöräyttelemällä huuhdeltua. Lisäksi seisova vesi saippuoitui. Ei siis mitään muuta eroa kuin se, että allashuuhtelu jätti tiskiainetta enempi astioihin. Vesimäärä oli sama.

Se, kuinka täysillä hanasta vettä päästelee ja kuinka kuumaa käyttää, on siis oleellisempi asia kuin tuo aika. Kannattaa siis säätää hanaa pienemmälle ja haaleammalle. Ja sammuttaa kokonaan, kun saippuoi.

Vierailija
60/118 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja kaverilla kesti 12 minuuttia heräämisestä lähtöön kun olimme nukkuneet rokuliin. Siinä ajassa kävimme vuorollamme suihkussa, ajoimme partamme, söimme aamupalan ja pukeuduimme! Kahvi oli tosin valmiiksi keitettynä! Ei siinä paljon vitkasteltu!