Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku käyttää toista nimeä kutsumanimenään?

Vierailija
23.07.2022 |

Kiinnostaisi ihan tietää, että mistä tämä johtuu, ja ovatko tuollaiset ihmiset itse päättäneet että en olekaan Pirjo vaan Marketta, vai ovatko vanhemmat kutsuneet aina Marketaksi?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiusallani käytän ap:n kaltaisia härnätäkseni.

Vierailija
42/50 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenties ei pidä etunimestään?Itse en käytä omaa etunimeäni,en toista nimeäni kuin virlallisesti ,se on pakko!

Millä nimellä kutsut itseäsi tai muut kutsuvat ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten se on että voi valita kumpaa nimeä käyttää. Voit käyttää toista nimeä eri tilanteissa jos haluat.

Ai vaihdellen voi käyttää nimiään milloin missäi? 

Vierailija
44/50 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini alkuperäisestä nimestä ei saa selvää, puhuu sitä sun tätä ja vaihtelee sanomaansa. Luulen että tiedän mikä se on. Vaihtoi lapsena.

Vierailija
45/50 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rihannan koko nimi on Robyn Rihanna Fenty. 

Vierailija
46/50 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä taas moni ihminen kuvittelee, että etunimi tarkoittaa vain ensimmäistä nimeä! Kyllä ne muutkin nimet - toinen, kolmas ja vielä neljäskin, jos sellainen on, ovat etunimiä.

Vierailija
47/50 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeni on Keijo, mutta Seta:n vaatimuksesta nimeni on nykyään Keijo Sinikka. 

Vierailija
48/50 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut naimisissa peräti kahden miehen kanssa, joiden toinen nimi on niiden kutsumanimi. Niillä se on juontanut alkunsa vanhemmista jo lapsuudesta. Mä en ymmärrä vanhempia, jotka antaa lapselleen niin epämieluisan etunimen, etteivät itsekään halua sitä käyttää. Mikä järki siinä on?

Tiedän perheen, jossa lasten oikeat nimet ovat tyyliin "Vilhelmiina, Katariina ja Eveliina" ja kutsumanimet kotona "Minni, Kati ja Lilli". 

Koulussa opettajat sanoivat heitä oikeilla nimillä ja me kaverit sanoimme "Viltsu, Kata ja Eve" 

Tosi outoa vastata lankapuhelimeen, kun kaverin äiti soitti, että "onko meidän Lilli teillä?" ja olin ihan että häh kuka, en tunne ketään Lilliä. 

Vierailija
49/50 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois aika tyhmää jos oisin Johannes Tapani Risto

joten olen Risto tapani Johannes. Sointuu paremmin. Tapani on puhuttelunimeni (isäni ja isoisäni olivat myös Ristoja että sekin vielä)

Johannesta pani Risto olis kyllä aika tyhmää.

Vierailija
50/50 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat sen kutsumanimen vaihtaa. Ehkä naapurissa samanniminen lapsi niin halutaan sitten käyttää toista nimeä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi