Mistä voisin säästää tai tienata vähän lisää?
Olen jo kauan sitten lopettanut kaikki lehtitilaukset, netflixin ja vastaavat. En koskaan syö ravintolassa, en ota edes kioskilta kahvia mukaan. Alkoholin lopetin kokonaan puoli vuotta sitten, sitä ennenkään en kyllä juonut kuin lasin viiniä silloin tällöin. Tupakoinut en ole koskaan. Autoa en omista. Mies ja lapsi on.
Olen työtön. Ollut pitkään. Korkeasti koulutettu sellainen, missään lähiseuduilla ei ole pitkään aikaan ollut mitään työpaikkoja, joihin olisi mitään mahdollisuuksia päästä.
Jostain pitäisi säästää tai saada lisätuloja. Kerrostalossa ei voi edes niitä perunoita säästön vuoksi kasvattaa itse. Antakaa jotain hyviä ideoita, omat on loppu.
Kommentit (58)
Lähihoitaja voi tehdä töitä myös esim. terveyskeskuksen ilmoittautumisessa. Ei tarvitse nostaa ketään, siistiä sisätyötä klo 7-15 ja palkka päälle 2000.
Mikä ihmeen paikkakunta on sellainen, ettei ole mitään työpaikkoja, mutta toisaalta ei ole marjametsiäkään?
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja voi tehdä töitä myös esim. terveyskeskuksen ilmoittautumisessa. Ei tarvitse nostaa ketään, siistiä sisätyötä klo 7-15 ja palkka päälle 2000.
Voi kyllä, mutta jos selkäongelma estää 10min istumisen ja paikallaan seisomisen niin kyllä se haastavaksi menee. Oma selkä siinä jamassa että kerran tunnissa on myös päästävä oikealle kyljelle lepäämään, suostuuko työnantajat tähän?
Lisää saat tienattua kun alat valmistaa jotain tuotetta ja myyt netissä tai kirppiksillä. Kirppiksiltä ja alekoreista saa materiaaleja edullisesti.
Voi liittyä kuluttajapaneeleihin ja vastata kyselyihin. Menee muutama minuutti päivässä aikaa, sinnikkäästi jatkamalla saat lahjakortteja (nettiapteekki, tokmanni, vaatekaupat jne) tai jopa paypalin kautta käteistä. Ei ole hätäisen eikä lyhytpinnaisen hommaa mutta minä esimerkiksi saan vuosittain noin 100-150€ arvosta rahaa ja lahjakortteja. Juuri tilasin nettiapteekista reseptittömiä tuotteita (ei lääkkeitä) ilman postikuluja ja maksettavaa jäi pari euroa, kun paikallisessa apteekissa hinta olisi ollut yli 20€. Olen saanut ilmaiseksi monta kassillista ruokaa, kenkiä, takin, postimerkkejä, mitä nyt kotona tarvitsee koko ajan. Nyt kun aloittaa voi ehtiä saada vähän rahaa kokoon joululahjojen ostamiseen mm.
Mainosta olevasi vuokrapiika. Tulet kokkaamaan, leipomaan huoltamaan vaatteet, vahtimaan lapsia ja siivoamaan x hintaa vastaan. Ota summa ennakkoon.
Tori, Face, Care.com
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyllä, mutta jos selkäongelma estää 10min istumisen ja paikallaan seisomisen niin kyllä se haastavaksi menee. Oma selkä siinä jamassa että kerran tunnissa on myös päästävä oikealle kyljelle lepäämään, suostuuko työnantajat tähän?
Sitten kannattaa varmaan hakea työkyvyttömyyseläkettä.
Osaatko kirjoittaa esim. lehtiartikkeleita? Niistä voi saada rahaa, kun myy esim. paikallislehtiin, ja isommillekin lehdille.
Entä osaatko valokuvata?
Sitten se on vielä niinkin, että sitä voi itsenäisesti opiskella kaikenlaista, vaikkei virallisesti missään koulussa olisikaan. Yksityisellä sektorilla maksetaan pääsääntöisesti osaamisesta, ei tutkinnoista.
Kunhan on avoimin ja positiivisin ajatuksin mukana tässä päivässä. Työkkärille näistä ei tietenkään oikein voi kertoa, kun voivat laitta tuet poikki!
Vierailija kirjoitti:
Opiskele itsellesi uusi ammatti
Minulle tuli mieleen uusien taitojen opiskelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykytoimistoissa on kyllä sähköpöydät. Ehkä sitten eläke on sinulle paras ratkaisu jos mikään ei kerta kaikkiaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kannattaa varmaan hakea työkyvyttömyyseläkettä.
Tämän ikäisenä turhaa, lääkärit on sitä mieltä että selkää ei saa kuntoon edes leikkaamalla, mutta Kela ja työkkäri on eri mieltä. Eli roikun työmarkkinatuen ja toimeentulotuen yhdistelmällä vaikka minulla näennäisesti onkin taas vuoden sairasloma. Te-toimisto ei tarjoa työtä saikun aikana. Kela ei hyväksy lääkärinlausuntoja edes sairaspäivärahaa varten joten tässä ollaan. Selkäni hajosi onnettomuudessa vuosia sitten. Mutta ei se minua haittaa, niin kauan kun hanasta tulee puhdasta juomavettä ja saan murua rinnan alle niin olen onnellinen. :)
N30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://koulutukset.te-palvelut.fi/kt/
Sieltä vaan katsomaan oman alueen koulutuksia. Jos uutta alaa haluaa.En ole aloittaja mutta katsoin oman alueen alkavat koulutukset. Terveydenhuoltoon, puhtaanapitopalveluihin, ammattiautoiluun ja rakentamiseen liittyviä koulutuksia löytyy joita ei selkäsairaana valitettavasti pysty tekemään. Onko muita hyviä ideoita?
No jos ei juuri sinulle löydy, niin voi voi. Monelle löytyy, kyllä noihin hakijoita on. Itsekin kävin sitä kautta kalliit koulutukset ja luvat. Ja työllistyin. Nuo koulutukset myös vaihtelee, kannattaa silloin tällöin vilkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulle ei käy lähihoitajan työ niin älä sitten hae lähihoitajaksi, onpa taas niin vaikeaa. Jos et kykene seisomaan tai istumaan niin eihän sellaista työtä ole olemassakaan joka sinulle sopisi. Tai no, ehkä joku etätyö jota voit tehdä läppärillä sängyssä maaten ja johon voi kouluttautua etänä sängyssä makaamalla. Kai niitäkin on.
Ai että marjametsään voisi muuten mennä mutta ämpäreiden kuskaus bussissa vaikeaa mutta toimistossa ei sähköpöydän kanssa voi työskennellä selän takia?
Vaiva alkaa kuulostaa lorvikatarrilta.
Vierailija kirjoitti:
Lisää saat tienattua kun alat valmistaa jotain tuotetta ja myyt netissä tai kirppiksillä. Kirppiksiltä ja alekoreista saa materiaaleja edullisesti.
Voi liittyä kuluttajapaneeleihin ja vastata kyselyihin. Menee muutama minuutti päivässä aikaa, sinnikkäästi jatkamalla saat lahjakortteja (nettiapteekki, tokmanni, vaatekaupat jne) tai jopa paypalin kautta käteistä. Ei ole hätäisen eikä lyhytpinnaisen hommaa mutta minä esimerkiksi saan vuosittain noin 100-150€ arvosta rahaa ja lahjakortteja. Juuri tilasin nettiapteekista reseptittömiä tuotteita (ei lääkkeitä) ilman postikuluja ja maksettavaa jäi pari euroa, kun paikallisessa apteekissa hinta olisi ollut yli 20€. Olen saanut ilmaiseksi monta kassillista ruokaa, kenkiä, takin, postimerkkejä, mitä nyt kotona tarvitsee koko ajan. Nyt kun aloittaa voi ehtiä saada vähän rahaa kokoon joululahjojen ostamiseen mm.
Liityin pariinkin kyselysivustoon jo keväällä, ei ole tullut yhtään kyselyä vastattavaksi. Katson ne joka päivä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ai että marjametsään voisi muuten mennä mutta ämpäreiden kuskaus bussissa vaikeaa mutta toimistossa ei sähköpöydän kanssa voi työskennellä selän takia?
Vaiva alkaa kuulostaa lorvikatarrilta.
Kyllä minä pystyn toimistotyöhön. Miten niin en pystyisi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liityin pariinkin kyselysivustoon jo keväällä, ei ole tullut yhtään kyselyä vastattavaksi. Katson ne joka päivä. Ap
Ei niistä nykyään enää mitään rahaa voi tienata.
Ilmoittaudu sijaisopettajaksi Kuntarekryssä, voit hyvin päästä silloin tällöin töihin, koska et ole esim. opinnoissa kiinni, myös ohjaajaksi/avustajaksi voi päästä helposti. Opiskele kasvatustieteitä avoimessa yliopistossa max. 5 op/kk. Työttömille voi olla tarjolla ilmaisiakin mahdollisuuksia opiskella. Kun saat perusopinnot kasaan ja kerrytettyä riittävästi opetuskokemustakin, laita hakemus ammatilliseen opettajankoulutukseen. Siitä se lähtee, ammatillisessa koulutuksessa löytyy valtiotieteilijöillekin töitä. Myös oppisopimusmahdollisuuksia on akateemisesti koulutetuille. Kannattaa tutkia te-palveluista mahdollisuuksia.
En ole aloittaja mutta katsoin oman alueen alkavat koulutukset. Terveydenhuoltoon, puhtaanapitopalveluihin, ammattiautoiluun ja rakentamiseen liittyviä koulutuksia löytyy joita ei selkäsairaana valitettavasti pysty tekemään. Onko muita hyviä ideoita?