Herkkusienten grillaamisesta kysymys
Jos raclettegrilillä grillaa tuoreita herkkusieniä niin grillataanko ne siivuina sellaisenaan vai laitetaanko niihin jotain maustetta? Tietääkö joku voiko hollantilaisia tuoreita herkkusieniä syödä raakana tai pitääkö ne jotenkin käsitellä vaikka grillata?
Kommentit (4)
Mä syön herkkusienet tuoreeltaan niin ettei ne edes ehdi grilliin. Niissä on ihana metsäisenmultainen maku!
Mutta siis jos grilaisin, niin laittaisin ehkä jotain tuorejuustoa niiden sisälle. Muu perhe tykkää aurajuustolla, mutta itse en homejuustoista välitä niin esim valkosipulituorejuusto on myös tosi hyvä. Tai joku yrttituorejuusto.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön herkkusienet tuoreeltaan niin ettei ne edes ehdi grilliin. Niissä on ihana metsäisenmultainen maku!
Mutta siis jos grilaisin, niin laittaisin ehkä jotain tuorejuustoa niiden sisälle. Muu perhe tykkää aurajuustolla, mutta itse en homejuustoista välitä niin esim valkosipulituorejuusto on myös tosi hyvä. Tai joku yrttituorejuusto.
Unohdit vain pekoniviipaleet grillattavan sienen ympäriltä!
Ne on hyviä grillattuna ihan sellaisenaan tai siivuina, mausteeksi käy suola. Tai sisälle voi laittaa juustoa ja pekonia/kinkkua ympärille, on hyvää myös vegenä.
Myös marinoidut herkkusienet on hyviä.
Herkkusieniä voi syödä tuoreena. Ne voi marinoida. Täyttä juustolla. Jne. Alkoipa tehdä mieli tuoreita herkkusieniä.