Kauanko kropalla kestää palautua raskaudesta ja synnytyksestä?
Netistä löytyy hyvin ristiriitaista tietoa. Toisaalla väitetään että 8-12 viikon kohdalla palautuminen on tapahtunut täysin ja toisaalla sanotaan että vie jopa vuosia aikaa. Mulla nyt 4 kk synnytyksestä ja hormonit heittelee ihan huolella. En ole imettänyt enää hetkeen. Nyt naama räjähtänyt täyteen finnejä ja tukkaa lähtee ihan hirveästi. :(
Millaisia kokemuksia teillä on?
Kommentit (47)
Suunnitellusta sektiosta tulee kohta 10kk ja ainoa muisto raskaudesta on se, että keskivartalolla on hieman enemmän ihoa. Mikään ei siis roiku, eikä kyseessä ole mikään röllykkä, mutta huomaan, ettei vatsa ole aivan yhtä napakka. Sektion ansiosta alapää säästyi, enkä kerännyt kiloja raskauden aikana kuin n. 7kg (lähtömitat 164cm, 58kg), joten jo sektio-iltana keho sinänsä tuntui "omalta". Hiustenlähtö ei myöskään ole loppunut, uskon kärsiväni raudanpuutteesta. Salilla aloin tekemään jotain kevyttä n. 2kk lapsen syntymästä. Kävin tosin salilla koko raskauden ja uin uimahallissa myös paljon.
Vierailija kirjoitti:
No kannattiko?
Kannatti
Mulla 3 ensimmäisestä raskaudesta kroppa palautui kuukaudessa normimittoihin (52-55kg) , alapää ehkä 2kk. Hormonaaliseen tasapainoon nelisen kk.
4. raskauden jälkeen (42v) olin laihempi kuin raskauden alussa, olin laihtunut normaalipainon sisällä raskausaikana. Vatsaan jäi litteä päärynänmuotoinen alue näkyviin. Vaatteet sopi kuitenkin päälle 2 kuukaudessa eikä muutakaan enää ollut havaittavissa.
Uskon että hoikat palautuu paremmin koska kudokset ei ole kroonisesti venyneitä jo valmiiksi. Toki hormonaalisiin seikkoihin vaikuttaa myös imetys jne
Mulla vei sen 2 kk, kun olin takaisin entiselläni. Ei raskausarpia, pyykkilautavatsa jne. Kun ei ole alussakaan löllykkä eikä syö viiden edestä.
Kohtu palautuu 9kk:ssa, tissit ja toosa ei koskaan, psyykkinen palautuminen 5-24 kk, kilot on itsestä kiinni