Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan voi jaksaa huolehtia isosta asunnosta!!

Vierailija
23.07.2022 |

Meillä rivitaloasunto 115neliötä. Piha on melko suuri. Olen siisti ihminen ja onneksi myös mieheni ja lapsemme ovat siistejä. Tykkään siis siitä, että paikat ovat järjestyksessä. Tämä toki vaatii sen, että siivoan joka päivä. Aloitan aamut aina imuroimalla (koiran karvojen vuoksi) ja päivän aikana siivoan ohimennen koko ajan jotain. Nyt kesälomalla likaa ja sotkua tulee huomattavasti enemmäm, joten hommaa riittää. Kesäisin lisäksi vielä pihahommat.

En ymmärrä miten jotkut voivat jaksaa vielä tätäkin suurempien lukaalien huolehtimisesta. Itse olisin valmis muuttamaan vaikka 70 neliöiseen kerrostaloon....

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaikki eivät siivoa yhtä neuroottisesti kuin sinä. 

Vierailija
22/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei massi ihmiset siivoa itse.

Aika monet siivoavat. Mutta ehkä kaikilla, köyhillä ja rikkailla, ei ole pakkoa hankkia kaikkea rojua niin paljon, että sille ei ole paikkaa? Koiraroduissakin on valinnanvaraa ja jos ei halua karvoja kotiinsa, niin voi hankkia trimmattavan koiran. Elämä on valintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen sotkee suunnilleen vakiomäärän asunnon koosta riippumatta. Isossa asunnossa ne samat sotkut on vain isommalle alueelle leviteltynä. Parhaimmillaan on huoneita joissa ei ole edes käynyt moneen päivään. Eipä niissä paljoa siivottavaa ole.

Vierailija
24/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eli koiran karvat ovat yksi ongelma. Mikä on toiseksi pahin ongelma? Tavara vai oma jaksamattomuus? Tai jopa oma neuroottisuus? Jos se on oma jaksamattomuus, niin sitten pitää kääntyä itseään kohti ja miettiä miksi ei jaksa. Jos neuroottisuus, niin ammattilainen voisi auttaa tai ainakin helpottaa. Siis oman pään kanssa, mutta toki myös ostettu ammattilainen.

Vierailija
25/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira pois.

Vierailija
26/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Massi-ihmisiä on monenlaisia ja heillä voi olla mahdollisuus elää lähes toimettomana. Kyllä silloin on aikaa itse siivota ja se on jopa ihan mukavaa.

Vierailija
27/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Massi-ihmisiä on monenlaisia ja heillä voi olla mahdollisuus elää lähes toimettomana. Kyllä silloin on aikaa itse siivota ja se on jopa ihan mukavaa.

Mun mielestä siivous on rentouttavaa. Rankan työviikonnjälkeen oikien odottaa, että pääsee siivoamaan. Se sopii hyvin työn vastapainoksi.

Vierailija
28/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset eivät saa ilmaista kodin siivousta. He joutuvat ostamaan kodin siivouksen yksityiseltä siivousyritykseltä. Mitä isompi asunto sitä kalliimpaa.

Hönö putsaa maanisesti vuokralääväänsä PUTS PUTS

no joutaahan tuo joutava

Vierailija
29/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää aika saakelin rankkaa on! Meilläkin on okt isolla pihalla, huvila + puutarha sekä vielä kerrostalokämppä kattoterassilla (sielläkin paljon kasveja).

Eipä tässä juuri lomailemaan ehdi, onneksi sentään siivoojat käy huolehtimassa okt:n ja kt:n sisätilat.

Vierailija
30/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut kotisiivoojista? Voi helpottaa elämää. Itsellä siivous työkokemusta ennenkin mutta nyt kesätyö opiskelun ohella, on myös koteja jossa käydään kerran viikossa siivoamassa. Minun mielestä se on fine.

Vierailija
31/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset eivät saa ilmaista kodin siivousta. He joutuvat ostamaan kodin siivouksen yksityiseltä siivousyritykseltä. Mitä isompi asunto sitä kalliimpaa.

Hönö putsaa maanisesti vuokralääväänsä PUTS PUTS

no joutaahan tuo joutava

Influencer putsaa maanisesti talon rötisköään.

Mutta naiset sanovat yök mikä talon rötiskö eikä Influencerilla ole mitään mahdollisuuksia päästä pukille.

Vierailija
32/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä minäkään jaksais. Nyt on 75 neliötä kerrostaloasunto ja nippanappa jaksan. Kaikille tavaroille on kyllä oma paikka, olen hyvin järjestelmällinen. Mut mitä enemmän neliöitä, sen enemmän lattiapintaa, seinäpintaa, ovea, ikkunaa, lattialistaa ym likaantumassa ja pölyttymässä. Monella ne on aika likaisia :x

Vierailija
33/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 560 m ja puutarha. Puutarhuri hoitaa puutarhan. Siivooja käy kerran viikossa, lemmikkejä ei ole ja muuten toimitaan vie mennessäs, tuo tullessas-periaatteella. Jos roskia/jälkiä näkyy, ne korjataan pois heti, samoin keittiön tasot pyyhitään aina käytön jälkeen. Meillä on aina siistiä.

Vierailija
34/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso asunto on helpompi pitää siistinä kuin pieni. Tavarat on väljästi ja säilytystilaa riittävästi.

Tämä. Talo, jossa on isot huoneet on helppo siivota. Pieni asunto, joka on monessa kerroksessa on helposti sokkeloinen ja todella työläs siivota.

Vierailija
35/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se asunnon koko, vaan koira ja lapset. Ilman noita aloittajan työmäärä vähenisi murto-osaan. Eivät ne sen vähempää sotkisi pienemmässäkään asunnossa.

Lapsille on helppo opettaa siisteys. Siis jos haluaa opettaa, mutta jostakin syystä jotkut mammat eivät halua, vaan he haluavat olla ap:n kaltaisia marttyyreitä.

Koiran karvat eivät varmasti olleet yllätys, kun koiran kotiinsa hankki. Se on siis ihan itse hankittu ongelma. Koiran sisällä olemisaluetta voi halutessaan säätää aika helposti ja sen ei tarvitse luuhata esimerkiksi makuuhuoneissa tai keittiössä tai miten nyt missäkin kämpässä halutaan.

Tämä koiran tilojen rajoittaminen on ihan fiksua varsinkin jos karvaa tulee. Ystävälläni on kaksi labbista ja koirille on oma huone. Se on niiden huone ja ei niitä tarvitse sinne edes käskeä, vaan koirille on itsestään selvää, että kun ulkoa tullaan, niin sinne mennään. Ne pääsevät kyllä kulkemaan isoon aulatilaan, mutta olohuoneeseen, keittiöön ja ystäväni makuuhuoneeseen ei ole asiaa, joten ne alueet pysyvät lähes karvavapaina.

Ulkona on aidattu iso piha ja siellä saa leikkiä ja juosta niin paljon kuin haluaa, mutta sisällä ei tarvitse mennä karvastamaan muita tiloja.

Miksi heillä on koiria, jos he eivät halua viettää aikaa niiden kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän