Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan voi jaksaa huolehtia isosta asunnosta!!

Vierailija
23.07.2022 |

Meillä rivitaloasunto 115neliötä. Piha on melko suuri. Olen siisti ihminen ja onneksi myös mieheni ja lapsemme ovat siistejä. Tykkään siis siitä, että paikat ovat järjestyksessä. Tämä toki vaatii sen, että siivoan joka päivä. Aloitan aamut aina imuroimalla (koiran karvojen vuoksi) ja päivän aikana siivoan ohimennen koko ajan jotain. Nyt kesälomalla likaa ja sotkua tulee huomattavasti enemmäm, joten hommaa riittää. Kesäisin lisäksi vielä pihahommat.

En ymmärrä miten jotkut voivat jaksaa vielä tätäkin suurempien lukaalien huolehtimisesta. Itse olisin valmis muuttamaan vaikka 70 neliöiseen kerrostaloon....

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käyvät ihmiset eivät voi puunata kotia 24/7. 

Vierailija
2/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki robotti-imuri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin reilu 80m2 omakotitalossa. Pihaa on 6000m2. Siitä vajaa puolet on nurmikkoa.

Olen ostanut nurmikonleikkuuta tälle kesälle. Muutenkin siivoan aika harvoin, mutta en olekaan siisteyttä ehdottomasti kaipaava tai rakastava henkilö. sotkukin käy, jos haluan vain vetelehtiä.

Itse siivoan talon usein lomilla, sitten ei taas pitkän talven aikana tarvitse.

Nytkin tein sellaisen raivaussiivouksen, jossa suunnittelen asioille, joita on vaivihkaa hiipinyt elämääni, mutta joille ei ollut paikkoja, paikat. Näin ne on talvikaudella helpompi järjestellä paikoilleen.

Teen tällaisen isomman rykäyksen ehkä n. joka 3. vuosi. Lopun aikaa olen vähän kuin ellun kana. Puutarhassa olen sen mitä jaksan. Vielä se on toistaiseksi riittänyt siihen, että pystyn jotenkuten haravoimaan ja istuttamaan kesäkukkia. Tai siis jos en kävisi töissä, olisin varmaan päivittäin "pihatöissä". Tykkään niistä, kun ne eivät ole "pakko".

Mutta lasten kanssa ajatuskin hytisyttää, KAIKKI olisi sata kertaa työläämpää. Lasten sotkut tähän päälle, huh, ei! Ja ruuanlaitto...

Eli ei se iso talo, vaan lapset.

Ja siis miksi et muuta sinne kerrostaloon? Itse asuin lapsena ja se oli ihana paikka asua.

Vierailija
4/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso asunto on helpompi pitää siistinä kuin pieni. Tavarat on väljästi ja säilytystilaa riittävästi.

Vierailija
5/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon jos on iso talo .On nyky muodin mukaisesti avara ja helppo siivota,kuin pitää paikat järjestyksissä jo kaapi tilan takia. Kuin se asut pieni vuokra asunto.Ei riittävästi kaapi tilaa. Joudut toki väistämättä karsia paljon pois, Niitä tärkeitäkin asioita muistoja materiaali kuin tavarat.Kun ei tilaa nille missään.

Vierailija
6/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heillä on joku leposohva, menevät välillä nukkumaan ja sitten taas jatkuu? Keski-ikäisenä voi ottaa lihaksiin.

Vierailija
7/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli ennen ihan samat ajatukset. Pidin kaiken siistinä ja moitteettomassa kunnossa, mutta sitten se ajatus mitä järkeä on touhuta kaiken aikaa pitääkseen kaiken siistinä voitti sen hirveän touhuamisen tarpeen. Tajusin, että rakkaat kasvini pärjäävätkin vähän paremmin kun rikkaruohot suojaavat niiden tyviä auringon paahteelta. Lopetin sen hurjan kitkemisen. Nurmikkoa tykkään leikata ja kun sain uuden Makitan, niin sen kanssa melkein tanssii eteenpäin seuraavat kolme tuntia ja trimmerillä siistin loput. En anna miehen koskea nurmikkoon, sillä rentoudun kuunnellessani musiikkia ja ruohonleikkurin päristessä tasaisen rauhoittavasti taustalla.

En osaa tämän paremmin selittää ajatustani, mutta kaikki on ollut minulla kiinni vain korvien välistä. Lopetin mm miettimästä pitääkö kotini näyttää edustavalta? Laskin montako kertaa meillä käy muita ihmisiä, niin jos joku sotkun keskelle tupsahtaa voin yhtä lailla toivoa saavani lotosta päävoiton joka viikko.

Vierailija
8/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan 50m² kaksioni kerran viikossa, aikaa menee se ~2 tuntia (pölyjen pyyhkiminen katosta lattiaan, imurointi, kylppärin pesu). Bluetooth kuulokkeet päässä riehun menemään.

Omasta mielestä juuri sopiva tällaiselle yksin asuvalle. Toki myös sisustus ja irtaimiston määrä vaikuttaa "siivottavuuteen".

Jos asuisin jossain 100+m² lukaalissa niin todennäköisesti käyttäisin ammattisiivoojaa.

Vierailija
9/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tilaavat ostopalveluja.

Vierailija
10/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se asunnon koko, vaan koira ja lapset. Ilman noita aloittajan työmäärä vähenisi murto-osaan. Eivät ne sen vähempää sotkisi pienemmässäkään asunnossa.

Vierailija
11/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koiraa tai muutakaan lemmikkiä ja perheessä on viisi henkilöä. Joka iikka huolehtii omalta osaltaan siisteydestä ja koska tavaraa ei ole liikaa, niin kodin siistinä pitäminen on ihan helppoa. Kaikelle on paikkansa. Inhoan kaiken maailman kippoja, kuppeja ja koriste-esineitä, joten niitä ei ole ja tasot ovat siistit.

Meillä on hyvä keskuspölkkäri ja jokainen osaa käyttää sitä, myös perheen teinit. Neliöitä meillä on noin 250m2.

Pihamme on myös aina siisti ja ei sen kanssa tulee mitään stressiä. On vain mukava tehdä piha- ja puutarhatöitä, pihan koko on hieman yli 3000 m2. Olen siis lähes viisikymppinen, käyn töissä ja jaksan oikein hyvin puuhastella töiden jälkeenkin. Sama juttu miehelläni.

Vierailija
12/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 240m2 talo (mm 3 wc). Hyvin jaksaa siivota kerran viikossa. Olemme perussiistejä joten siivottavaa ei niin paljoa ole. Isossa talossa tavaroilla on omat paikkansa. Tonttk 3000m2

2. talomme ulkomailla samankokoinen, tontti 1500m2

Vierailija
13/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies ja lapset ole siistejä jos päivittäin joudut jotain siivoamaan. Talo pysyy siistinä kun sinä siivoat, ei siksi ettei kukaan sotkisi. Jätä pariksi viikoksi siivoaminen kokonaan niin näet asian oikean laidan.

Vierailija
14/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se asunnon koko, vaan koira ja lapset. Ilman noita aloittajan työmäärä vähenisi murto-osaan. Eivät ne sen vähempää sotkisi pienemmässäkään asunnossa.

Lapsille on helppo opettaa siisteys. Siis jos haluaa opettaa, mutta jostakin syystä jotkut mammat eivät halua, vaan he haluavat olla ap:n kaltaisia marttyyreitä.

Koiran karvat eivät varmasti olleet yllätys, kun koiran kotiinsa hankki. Se on siis ihan itse hankittu ongelma. Koiran sisällä olemisaluetta voi halutessaan säätää aika helposti ja sen ei tarvitse luuhata esimerkiksi makuuhuoneissa tai keittiössä tai miten nyt missäkin kämpässä halutaan.

Vierailija
15/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi kerrosta ja pieni piha. Siivotaan yksi kerros kerrallaan, viikon-parin välein. Imurointi ja lattianpesu siivouspäivinä. Pölyjä ei välttämättä silloin pyyhitä, vaan niitä tulee pyyhittyä silloin tällöin. Pihan hoitaa mies. Kylppäreitä on kaksi, joista minä hoidan toisen, mutta lapsikin tykkää kylppärin lattian pesusta.

Ei meillä supersiistiä ole, kuten haluaisin, mutta tärkeintä on se, että tavaroilla on paikat. Siivoamisen voi hoitaa silloin todella nopeastikin, vaikka olisi paljon neliöitä. Meillä suurin työ on lapsen huoneen siistiminen, kun on legoja, hamahelmiä, lippulappuja ja "tärkeitä" pikkutavaroita.

Vierailija
16/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsille on helppo opettaa siisteys. Siis jos haluaa opettaa, mutta jostakin syystä jotkut mammat eivät halua, vaan he haluavat olla ap:n kaltaisia marttyyreitä.

Koiran karvat eivät varmasti olleet yllätys, kun koiran kotiinsa hankki. Se on siis ihan itse hankittu ongelma. Koiran sisällä olemisaluetta voi halutessaan säätää aika helposti ja sen ei tarvitse luuhata esimerkiksi makuuhuoneissa tai keittiössä tai miten nyt missäkin kämpässä halutaan.

Tämä koiran tilojen rajoittaminen on ihan fiksua varsinkin jos karvaa tulee. Ystävälläni on kaksi labbista ja koirille on oma huone. Se on niiden huone ja ei niitä tarvitse sinne edes käskeä, vaan koirille on itsestään selvää, että kun ulkoa tullaan, niin sinne mennään. Ne pääsevät kyllä kulkemaan isoon aulatilaan, mutta olohuoneeseen, keittiöön ja ystäväni makuuhuoneeseen ei ole asiaa, joten ne alueet pysyvät lähes karvavapaina.

Ulkona on aidattu iso piha ja siellä saa leikkiä ja juosta niin paljon kuin haluaa, mutta sisällä ei tarvitse mennä karvastamaan muita tiloja.

Vierailija
17/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi kamalaa asua yhdessä Ap n kaltaisen kontrollifriikin kanssa. Yksin on helpompaa.

Vierailija
18/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä siivota noin usein, mutta eipä ole koiraa tai kissaakaan talossa. Tahrat pyyhitään samantien pois, mutta muuten esim. imurointi on vain pölyn siirtämispä paikasta toiseen, moppaaminen kerran viikossa riittää.

Meillä on vain yksi elämä. Sen voi käyttää vaikka asettelemalla 10 helmeä eri järjestykseen, siivoamalla, lukemalla tai tekemällä asioita, joita on kiva tehdä. Valitsin kaksi viimeistä vaihtoehtoa.

Vierailija
19/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset eivät saa ilmaista kodin siivousta. He joutuvat ostamaan kodin siivouksen yksityiseltä siivousyritykseltä. Mitä isompi asunto sitä kalliimpaa.

Vierailija
20/35 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei massi ihmiset siivoa itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi