Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monia on Terolut-niminen keltarauhashormoni auttanut tulemaan raskaaksi?

Vierailija
15.04.2010 |

Alan tämän kuun 27. päivä syömään Teroluteja keltarauhashormonin puutteeseen. Tarkoituksena olisi saada lapsi, kun hormonitasapaino paranee. Kuinka nopeasti te muut olette Terolut-kuurin syötyänne tulleet raskaaksi?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain Terolut-kuurin, kolme tablettia. Ekasta tabusta alkoi mun esikoisen raskaus. Annoin loput kaksi siskolleni, jolla oli epäsäännöllistä vuotoa. Toisesta tabusta alkoi siskon kuopuksen odotus. Viimeinen kuurista jäi käyttämättä. :)

Ei teroluteja syödä vain YHTÄ tablettia kierron aikana! Eikä kuuri ole kolme tablettia vaan niitä syödään kierron puolivälistä seuraavan kierron alkuun! Taisit keksiä tämän huiman tarinasi??

aika uskomattomalta kuulostaa kolmen pillerin kuuri, sillä kuuriin kuuluu vähintään 10 pilleriä.Keksitty juttu tosiaan :)

Ap:n kannalta toivoisin, että lopetetaan keksiminen ja kerrotaan faktoja ettei herää turhia toiveita.

Vierailija
22/59 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovulaaation tulemisen! Ovat keltarauhashormonia ihan niinkuin minipilleritkin mitä käytetään raskauden ehkäisyyn.

Tämän vuoksi teroja yleensä syödään kp.15 eteenpäin (10 päivää) jolloin ovulaation olisi jo pitänyt tapahtua.

Itse olen syönyt nyt teroja 8kk eikä raskaus ole alkanut, clomifenit ei minulle toimi seuraavaksi kokeillan femaria. Vauvaa on yritetty saada 1½v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään vaikutusta. Vasta 3 kuukautta tämän kuurin jälkeen tuli luomukierrosta raskaaksi.

Vierailija
24/59 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskokaa jo, että Terot eivät auta muuhun kuin kierron säännöllistymiseen. Usein lapsettomuuden taustalla on ovulaation puute ja siihen on ihan eri lääkkeet.

Vierailija
25/59 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko tuo kuuri lääkäriltä jotain reseptiä?

Vierailija
26/59 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk yritettiin, ei tärpännyt ja menkatkin meni miten sattuu. Eka kuuri - menkat kohdalleen, toka kuuri - ei menkkoja, olin raskaana. :) eli hyvin toimi.

Vierailija
27/59 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei! Ollaan yli vuos yritetty ja en tuu raskaaksi.. Pitääkö tuohon kuurin olla resepti?

Vierailija
28/59 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v yritystä, jolloin kierto oli aika sekaisin. Sen jälkeen 6kk teroja, ja ei tapahtunut mitään. Seuraava kierto ilman teroja - raskaana.

Vierailija
29/59 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs teillä on onnistunut lapsen hankinta kuurin jälkeen? Itsellä oli keskenmeno maaliskuussa ja sen jälkeen tullut vain kahdet kuukautiset. Olis toiveena saada vauva, mutta aika mahdotonta yrittää ilman säännöllisiä kuukautisia. Voisiko tähän olla hoitona keltarauhashormonit?

Vierailija
30/59 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta auttoi. Olimme yrittäneet on/off 5 vuotta lasta. Terolut kuuri sai menkat oikeille raiteille. en muista kauan kesti raskaaksi tulo, mutta ei pidempään kuin muutama kuukausi.

Kakkonen lähti alulle ihan ilman mitään säätöjä.

Vierailija
31/59 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terot eikä primolutit. Sain vaan niistä munasarjoihin kystat, jotka piti lopulta leikata. Se hyöty siitä oli, että leikkauksessa selvisi lapsettomuuden syy: endometrioosi.

Oireetkin oli ihan selkeät, mutta ei niitä kukaan diagnosoinut oikein, vaikka ramppasin lääkärissä. Pääoire oli mullakin toi tiputtelu ja välivuodot, jotka ilmeistyi ekan synnytyksen jälkeen. Tiputtelua oli kierron puolivälistä menkkojen alkuun ja menkat alkoi yleensä muutaman päivän tiputteluvuodolla.

Lapsi saatiin ivf-hoidolla.

Vierailija
32/59 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa minäkin oman kokemukseni Teroluteista.

Kolmas lapsi ei ottanut tullakseen, vaikka yritystä riitti. Menin gynelle, joka kertoi sitten että mulla ei onnistu kiinnittyminen. Hedelmöittyminen ja ovulaatio siis tapahtuivat kyllä. Limakalvojen vahvistamiseksi aloitettiin kuuri. Söin kaksi 10 tabletin satsia, eli 2kk ja tulin raskaaksi.

Vierailija
33/59 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut tullut kuukautisia puoleen vuoteen niin menin gynelle. Raskaus oli toiveissa. Sain Terolutit ja kaksi tuntia ekasta napista aloin vuotaa. Söin kuurin loppuun ja 6vko myöhemmin huomasin olevani raskaana. Eli mulla oli "systeemit jumissa" ja terot laukaisi tilanteen ja luonto hoiti itse loput.

Vierailija
34/59 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2vuotta yritystä takana, missään ei kuulemma vikaa mutta ei tärpännyt. Lääkäri kirjoitti terot 3kuukauden ajalle kp15-25 ja nyt kolmannesta terokierrosta juuri plussasin <3 Eli täällä auttoi ainakin, olin jo luopunut toivosta ko yritystä takana niin kauan..

Vierailija
35/59 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko sen jälkeen kun alotin syömään teroluteja, luulen että olin tietämättäni jo raskaana :) tein viikko syönnin jälkeen testin ja vahva plussa tuli ja nyt viikkoja 5+1 että näin meillä..

Vierailija
36/59 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin kliseinen vastaus, mutta sanon silti. Pää-asia on että ole toiveikas, mutta älä odota ihmettä. Lapsettomuus on aina henkilökohtaista. Eli vaikka 80 sadasta olisi saanut avun, niin se ei lisää juuri sinun todennäköisyyttäsi raskautua, koska kaikilla syyt on eri.

Tärkein neuvoni on että yritä nyt elää henken normaalisti. Hieno juttu on että olette saaneet yhden ongelman selvitettyä ja nyt sinulla on lääkitys. Se on jo iso askel. Anna prosessille hieman aikaa.

Uskon että saatte varmasti toivomanne vauvan.

Vierailija
37/59 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen jälkeen pian olinkin raskaana.

Vierailija
38/59 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tulevat auttamaan. Nimittäin ongelmasi kuulostaa ihan siltä, että ovulaatio tapahtuu mutta keltarauhashormonitaso LOPPUkierrosta jää liian matalaksi. Tuohon viittaa päivänselvästi tiputteluvuoto menkkojen alkuun saakka.

Tuo on myös ns. pikkujuttu, muta oikea hoito tuohon asiaan on LUGESTERON - ei Terolut! Terolut voi vaan entistä enemmän hankaloittaa raskautumistasi.

T: kaksi kertaa Lugesteronien kanssa raskautunut - heti ekassa kierrossa kuurin aloituksen jälkeen.

Vierailija
39/59 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain Terolut-kuurin, kolme tablettia. Ekasta tabusta alkoi mun esikoisen raskaus. Annoin loput kaksi siskolleni, jolla oli epäsäännöllistä vuotoa. Toisesta tabusta alkoi siskon kuopuksen odotus. Viimeinen kuurista jäi käyttämättä. :)

Ei teroluteja syödä vain YHTÄ tablettia kierron aikana! Eikä kuuri ole kolme tablettia vaan niitä syödään kierron puolivälistä seuraavan kierron alkuun! Taisit keksiä tämän huiman tarinasi??

Vierailija
40/59 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tulevat auttamaan. Nimittäin ongelmasi kuulostaa ihan siltä, että ovulaatio tapahtuu mutta keltarauhashormonitaso LOPPUkierrosta jää liian matalaksi. Tuohon viittaa päivänselvästi tiputteluvuoto menkkojen alkuun saakka.

Tuo on myös ns. pikkujuttu, muta oikea hoito tuohon asiaan on LUGESTERON - ei Terolut! Terolut voi vaan entistä enemmän hankaloittaa raskautumistasi.

T: kaksi kertaa Lugesteronien kanssa raskautunut - heti ekassa kierrossa kuurin aloituksen jälkeen.

auta pelkkä lugesteron. Sillä usein niillä ihmisillä, joilla on keltarauhashormoni vaje ei myöskään ovulaatiota tapahdu. Terolu ja Lugesteron säännöllistävät kiertoa, mutta eivät vaikuta ovulaation tapahtumiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän