Onko teistä normaalia jos yövieraissa ollut perhe ihan hyviä ystäviä kysyy lähtiessä
että olisiko sulla antaa joitain marjoja pakkasesta kun meidän lapset niin kovasti tykkää mansikoista ja vadelmista????
laittakoot itte omat pakkaseen on mun mielipide
Kommentit (6)
Mun miehen veli on samanlainen. Vie kaiken minkä irti saa. Opiskeluaikana anoppi antoi vanhan television, jonka kunnostaminen maksoi 1000 markkaa eli olisin silloin saanut uuden samalla hinnalla.
Miehen veli tuli kämpille ja sanoi, että tuohan on hänen vanha telkkarinsa ja mitään kysymättä kantoi sen autoonsa ja ajoi pois.
Aikanaan saatiin häälahjaksi kunnon kotiteatterisetti, joka rakennusaikana oli vähän aikaa paketissa, kun ei ollut aikaa. Rupesin sitten asentamaan systeemiä, niin laatikko oli tyhjä. Jätkä oli vienyt kotiinsa, kun " te ette kerran tarte" .
Tuli aina ennen perheineen KUTSUMATTA mun palkkapäivänä meille, kun tiesi, että on jääkaappi täynnä. Rupesin käymään muulloin kaupassa ja keittelin vieraille talkkunaa ja purkkihernekeittoa ja valittelin, että ei ole kuin kuivaa leipää, kun tulitte näin yllättäen.
Mutta tämäkin vain siksi, että hän on joka syksy tarjonnut/kiikuttanut maalta poimimiaan marjoja ja niistä tekemiään mehuja meille, koska " he eivät niitä kuitenkaan kaikkia syö ja juo" . Ikinä en pyytäisi tuollaista hyvältäkään kaverilta. Jonkun hedelmän olen joskus pyytänyt hyvältä kaverilta mukaan lapselle matkaevääksi, jos on kyläily mennyt myöhäiseksi ja kotimatka pitkä. Ja senkin tosi kohteliaasti, tyyliin " sattuisko sulla olla antaa vaikka banaania tai ihan mitä vaan X:lle evääksi, kun ei taideta ehtiä iltapalalle kotiin" .
Mutta että mansikoita tai vadelmia, jotka yleensä joutuu itse kukin ostamaan omaan pakkaseen.
En ymmärrä.
No huh, kysyikö teiltä jotkut??? En ikinä kehtais kysyä, eikä mielestäni ole soveliasta. Jokainen voi itse huolehtia perheensä marjojen keruusta tai ostosta, mutta että tuolla lailla kysyy -ei ole kohteliasta.