Kun tosissani laihdutan, käyn helteelläkin juoksulenkillä
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei helteellä voisi juosta? Ainakin, jos sitä tekee omaksi huvikseen eikä laihduttaakseen. Suomessa ei ole koskaan ollut niin kuuma, että lenkki olisi minulta sen takia jäänyt väliin.
Sydän ei tykkää.
On kestänyt tuhansia vuosia. Tällä hetkellä tosin jaetaan tieteen rakastajille darwin awardseja. Sitähän darwiniahan te ihailette.
Vierailija kirjoitti:
Ite olen käynyt jo 12vuotta 1-2tunnin kävelyllä Jokaikinen päivä ihan sama mikä sää. Sen mukaan pukeutuu.
Tossa on myös kertynyt paljon ihmisiä joiden kaa tulee juteltua ja hengailtua välillä, kun kävelee aina lähes samoja reittejä tai istuskelee ulkona.
Vähän eri asia kuin juoksu.
Kävelen itsekin päivittäin, paitsi vesisateella. Jouduin aikoinaan työni vuoksi olemaan ulkona joka säässä, joten nyt jätän vesisateen väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän laihdutin 20 kg ja aloitin sitten vasta liikunnan. Kun ei siihen painonpudotukseen liikuntaa tarvita.
No toki ei tarvitse liikkua, mutta jos tykkää syödä hyvin ja hyvää ruokaa, eikä kituuttaa miniannoksilla, niin liikunta pakollista.
Liikunnan osuus painonpudotuksessa on itse asiassa todella pieni. Muutama salitreeni ja juoksulenkki viikossa ei kasvata kokonaiskulutusta niin paljoa että voisit syödä enemmän.
Kun itse aloitin juoksemisen 2-4 kertaa viikossa, painoni putosi puolessa vuodessa kymmenen kiloa. Itse ajattelen että liikunnan merkitys voi olla laihtumisessa huomattava. Söin samaa ruokaa kuin aina ennenkin, jopa enemmän, mutta liikuin runsaasti ja paino putosi. Tietysti liikunnan merkitys on iso, jos oikeasti liikkuu paljon.
Sä valehtelet niin, että korvat heiluu :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän laihdutin 20 kg ja aloitin sitten vasta liikunnan. Kun ei siihen painonpudotukseen liikuntaa tarvita.
No toki ei tarvitse liikkua, mutta jos tykkää syödä hyvin ja hyvää ruokaa, eikä kituuttaa miniannoksilla, niin liikunta pakollista.
Liikunnan osuus painonpudotuksessa on itse asiassa todella pieni. Muutama salitreeni ja juoksulenkki viikossa ei kasvata kokonaiskulutusta niin paljoa että voisit syödä enemmän.
Jaa ei 1-3 tunnin pyörälenkki täysiä polkien polta kaloreita vai? Pyöräily kuluttaa painosta ja keskinopeudesta riippuen n. 400-800 kkaloria per tunti, joten kyllä siinä ihan reippaasti saa syöpötellä tuon kaloritarpeen eteen. Voit toki huijata itseäsi selittelemällä, mutta kyllä totuus on että liikunta, varsinkin raskas, hikoilua ja hengästymistä aiheuttava liikunta, kuluttaa ihan kiitettävästi kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itse aloitin juoksemisen 2-4 kertaa viikossa, painoni putosi puolessa vuodessa kymmenen kiloa. Itse ajattelen että liikunnan merkitys voi olla laihtumisessa huomattava. Söin samaa ruokaa kuin aina ennenkin, jopa enemmän, mutta liikuin runsaasti ja paino putosi. Tietysti liikunnan merkitys on iso, jos oikeasti liikkuu paljon.
Sinä kävelet niin, että makkarat hyllyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä kävelet niin, että makkarat hyllyy.
Hehheh, koira älähti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa ei 1-3 tunnin pyörälenkki täysiä polkien polta kaloreita vai? Pyöräily kuluttaa painosta ja keskinopeudesta riippuen n. 400-800 kkaloria per tunti, joten kyllä siinä ihan reippaasti saa syöpötellä tuon kaloritarpeen eteen. Voit toki huijata itseäsi selittelemällä, mutta kyllä totuus on että liikunta, varsinkin raskas, hikoilua ja hengästymistä aiheuttava liikunta, kuluttaa ihan kiitettävästi kaloreita.
Älä nyt viitsi :)
Vierailija kirjoitti:
Kun laihdutan, panostan ensisijaisesti ruokaan, en rääkkiliikuntaan.
Osuit naulan kantaan! Dietti tehdään keittiössä, ei urheilemassa. Sehän on todistettu että dietissä 80% on ruokailua ja 20% liikuntaa. Toki saa liikkua helteessäkin. Minä kumminkin säästän kroppaani ja juoksen mielummin alle 24 asteessa (juostessa kropan lämpötila nousee +10 astetta). Paras lämpötila juoksemiselle ulkona mulle on +14 astetta. T. Kestävyysjuoksija
Kun tosissani laihdutan, kiinnitän huomiota syömisiini. Unohdan lohtumässyt.
Liikunta on vain marginaalinen apu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun laihdutan, panostan ensisijaisesti ruokaan, en rääkkiliikuntaan.
Osuit naulan kantaan! Dietti tehdään keittiössä, ei urheilemassa. Sehän on todistettu että dietissä 80% on ruokailua ja 20% liikuntaa. Toki saa liikkua helteessäkin. Minä kumminkin säästän kroppaani ja juoksen mielummin alle 24 asteessa (juostessa kropan lämpötila nousee +10 astetta). Paras lämpötila juoksemiselle ulkona mulle on +14 astetta. T. Kestävyysjuoksija
Kymmenen astetta? Eli lenkin jälkeen mittailet itsellesi ruumiinlämmöksi 48? Et taida olla ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Miksei helteellä voisi juosta? Ainakin, jos sitä tekee omaksi huvikseen eikä laihduttaakseen. Suomessa ei ole koskaan ollut niin kuuma, että lenkki olisi minulta sen takia jäänyt väliin.
Olemme olleet nyt kuukauden Italiassa ja ihan normaalisti nuo täälläkin liikkuvat. Lämpöä 32-39. Alkaen mummoista ja papoista mattimeikäläisiin ja treenattuihin kilpapyöräilijöihin. Kymmeniä näemme päivittäin. Samoin ihan juoksulenkillä olevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun tavoitteena on laihtua 53 kilosta 50 kiloon niin kannattaa juosta päivittäin. Salilla paino vain nousee, sitä en suosittele kellekään. Ap
Sama täällä. Olen mies ja tykkään juosta helteillä. Paino nousee aina talvisin vaikka liikun ja syön suht terveellisesti ja kesällä liikun vaan enemmän. Tavoite on saada paino 90-->86, jolloin vatsalihakset tulee paremmin näkyviin. Olo on myös itselle kevyempi, kun vyötäröltä lähtee muutama sentti. Juoksu on oikeastaan ainut laji, jolla saan vyötärön kavennettua.