Onko tosiaan niin kamalaa jos lapsi syö yhden karkin irtokarkkilaarista kun käänsin hetkeksi selkäni
3,5v otti laarista _yhden_ karkin kun hetkeksi käännyin ottamaan toista tavaraa hyllystä. Kaksi tätiä alkoivat nalkuttaa siinä vieressä nykylapsista ja käytöstapojen puutteesta. Poika sai rangaistuksen ja tabletti takavarikoitiin samantien. Säästöpossusta myös vähennettiin 5 senttiä ja sanoin sen olevan syödyn karkin hinta. Mutta ei liene kauhea vahinko kaupalle. Naiset sanoivat vielä ilmoittavansa myyjälle. Kukaan myyjä ei kuitenkaan tullut sanomaan mitään.
Kommentit (28)
Niin just, mitä se nyt haittaa muka jos minun lapsi yhden ottaa. Kertaa kaikki ne yhtä tyhmät asiakkaat kuin sinä per päivä, on jo aika monta karkkia ja virusta.
Tai kun se lapsi vaan vähän nuolaista sitä karkkia ja laittoi kiltisti takaisin. Joo, en osta irtokarkkeja tai maksimissaan ylälaatikoista tai käärepaperillisia versioita. Usein ne kauhat on jo niin epämääräisessä kunnossa ettei oikein innosta.
Tämän takia uuvun opettajana työssäni, koska kaikessa on lapsen kanssa ajateltu, että onko tuo nyt niin kamalaa. Liian paljon jo koteja, missä ei itse osata käytöstapoja tai toisten huomioimista eikä näin ollen myöskään niitä lapselle opeteta. Toivottavasti seöiyit lapsellesi nämä hygieniajutut + että hänen toimintansa oli varatamista?
Tämä on sitten ihan tosi juttu: käräjäoikeuteemme tuli näpistys, jossa mies oli ottanut kaupasta yhden irtokarkin. Hänet haastettiin siitä käräjille (kaupalla hyvin tiukka linja näissä).
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itsekkin nappaan maistiaisen tutustumistarjouksena jos on uusi karkki. Ostan jokatapauksessa niin paljon suklaata että olen kauppiaalle suuri tulonlähde.
Monissa kaupoissa saa ottaa maistiaisen jos kysyy myyjältä ensin luvan. Olin joskus videovuokraamossa töissä ja annoin aina luvan jos joku kysyi, muistutin myös ottamaan maistiaisen kauhalla. Yllättävän moni aikuinen ei tajua että siellä purkissa pyörii muuten satojen ihmisten pöpöt. Edes paperikarkkeja ei kuulu ottaa käsin.
Niin pienellä tabletti. Mitä ihmettä? Ei sen ikäinen tajua rangaistuksista mitään.
Osaa ne aikuisetkin. Eräs paikallinen puistokemisti kusi kaupan edessä, siitä edes pesemättä käsiään marssi kaupan puolelle ja kauhoi karkkia kitaansa...
Kyllä itsekkin nappaan maistiaisen tutustumistarjouksena jos on uusi karkki. Ostan jokatapauksessa niin paljon suklaata että olen kauppiaalle suuri tulonlähde.