Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko joskus nähneet lapsen jätettynä vaunuihin kaupan eteen? Sanokaa myös vuosikymmen

Vierailija
22.07.2022 |

Minä näin 70-luvulla. Vauva itki ja vieraat ohikulkijat hyssyttelivät sitä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luku

Vierailija
2/8 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin 70-luvulla,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luku, Länsi-Pasila

Vierailija
4/8 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8vuotiaana kesällä 1988 kun oma äitini oli raskaana, vauva  itki vaunuissa kioskin pihassa  ja menin hyssyttelemään tulevan isosiskon innolla. Vauvan äiti  tuli ulos, hymyili   ja lähti  siitä vauvansa kanssa. Mutta muistikuvani mukaan tuo vauvojen ulosjättäminen ei enää kovin yleistä ollut ollut, äitikään ei jättänyt veljeä.

Vierailija
5/8 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

/0-luvulla ihan joka kauppareissulla. Asuttiin Helsingin keskustassa, kaupat olivat pieniä kivijalkamyymälöitä. Ei vaunuja kukaan edes yrittänyt myymälöihin tunkea. Elettiin aikoja jolloin mt-tapaukset olivat hoitolaitoksissa ja rikolliset vankiloissa.

Vierailija
6/8 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin ihan tänä kesänä. Tosin äiti näkyi vain nopeasti hakevan kaupan kassalta jotain, ja paikka on tosi hiljainen, niin ei ole kovin todennäköistä, että lapselle olisi sattunut mitään sen minuutin aikana. Mutta en kyllä olisi itse silti jättänyt.

Vierailija
7/8 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä, hyvin surullinen tapaus sillä jouduin soittamaan poliisit. Humalaisen oloinen vanhempi nainen, oletan lapsen mummoksi tuli R-kioskille, jätti vauvan ulos ja meni sisälle ostamaan tupakkaa, laskeskeli kymmensenttisiä  ja vauva kitisi vaunuissa. Pelkkä vaunujen ulos jättäminen ei ole rikos, mutta koska oli selvästi päihtynyt soitin poliisit.  

Vierailija
8/8 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuulkaas mammat tarkoituskin, että joku sen vaavin mukaansa ottaa, kun akka sen "epähuomiossa" sopivasti jättää yksin.  Eräänlainen adoptiopalvelu siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän