Palstalla väitetään jatkuvasti, että naiset ei huoli lyhyitä miehiä parisuhteeseen
Niin todellisuushan on toinen. Kyllähän on monia lyhyitä miehiä jotka ovat parisuhtessa ja ovat perheellisiä. Kyllä se johtuu jostakin muusta kuin pituudesta jos ei parisuhdetta löydä.
Mä olen 169cm pitkä ja mun mies on mua 2cm lyhyempi. Mitä sitten? En mä ole aviomiestä pituuden perusteella valinnut.
Kommentit (74)
Sanon vaan kirjoitti:
Ehkä yksi 300 000 lyhyestä miehestä kelpaa naiselle. Toki jos miehellä on varallisuutta paljon niin sitten se miehen lyhyys ei näytä niin huonolta naisen silmissä.
Tuskin kukaan nainen haluaa satojatuhansia pitkiäkään miehiä. Mutta jos haluaa jatkaa nyyhkyttämistä.
Tilastonikkari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastonikkari kirjoitti:
Kyse ei ole yksilötasosta vaan yleisistä mieltymyksistä. Vähän kuin naisten inhoama ja kieltämä tasoteoria. Yleisellä tasolla 190 senttisellä miehellä on enemmän valinnanvaraa kuin 160 senttisellä miehellä. Aivan kuin akateemisella miehellä on enemmän valinnanvaraa kuin pelkän peruskoulun käyneellä.
Eikä sillä, etteikö moni lyhyt ja kouluttamatonkin mies olisi parisuhteessa.
Ps. Tilastokeskuksen mukaan varakkain desili miehistä on kaksi kertaa todennäköisemmin aviossa kuin köyhin desili.
Sehän on taas perjantai!
No, teillä on kaikki tieto, joten nyt vain käyttämään sitä hyväksi. Vai kuluuko viikonloppu taas vain toistellessa sitä tietoa? Mutta kun me mammat emme tee sillä yhtään mitään ja muita miehiä tavoittaisitte aivan varmasti paremmin miesvaltaisemmilta palstoilta.
En kirjoittanut itsestäni vaan mieltymyksistä yleisellä tasolla. Minä olen keskimittaa pidempi ja menestyneempi, joten olen aina pärjännyt naismarkkinoilla. Kerran yksi pitkä nainen yökerhossa kysyi, miksi olen ottanut niin lyhyen vaimon, kun olisin saanut pidemmänkin. 😂
Tässä ohi kulkiessani komppaan. Olen pienikokoinen nainen. Nuorempana useampi kuin yksi nainen totesi minulle, että miksi minun piti mennä naimisiin niin pitkän miehen kanssa, kun lyhyempikin olisi riittänyt. Ideana oli, että minun olisi pitänyt jättää mieheni pitemmille naisille! Olisiko minun pitänyt pyytää anteeksi, että satuin rakastumaan "liian" pitkään mieheen... ?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pituuden, vaan palkan. :) Olen täysin varma, että miehesi ei ole elämäntapatyötön. :)
Minun mieheni on noin 170 cm, ja tavatessamme työtön. Ei palkka nytkään päätä huimaa. Ennen av:ta en ollut edes tullut ajatelleeksi, että miehen 'pitäisi' olla pitkä. Ja tiedän monta lyhyttä parisuhteessa olevaa miestä, osa melko kuumiakin. Ohis
Älä, please, koskaan puolustele itseäsi ja valintojasi naisia vihaaville trolleille. Se vain antaa heille lisää bensaa liekkeihin, kun he saavat jonkun naisen anelemaan hyväksyntäänsä.
En kyllä pitäisi puolusteluna sitä, että kerron ettei jokin väite pidä paikkaansa erään melko keskiverron naisen eli itseni kohdalla. Vai onko tämäkin viesti puolustelua?
Mitä saavutat sillä? Trollit paukuttavat karvaisia käsiään iloisina siitä, että taas saatiin naiset puolustuskannalle. Milloin olet lukenut trollin itsensä kirjoittavan minä-puhetta, kertovan itsestään ja parisuhteestaan ja kokemuksistaan? Et koskaan, koska se ei ole heidän taktiikkaansa. Heidän taktiikkansa on kirjoittaa naisesta/naisista ja miehestä/miehistä ja saada sitten naiset vastaamaan, että "en minä ole tuollainen", jonka jälkeen he mitätöivät vastauksesi yksittäisen ihmisen kokemuksena ja jatkavat vihan lietsomista.
Se trolli on yleensä joku surkimus, jolla voi kuitenkin olla toivoa, jos hän huomaisi vaikka että naisetkin ovat ihmisiä ja yksilöitä 😀
Ei ole. On näissä keskusteluissa surkimuksiakin mukana, mutta kyllä nämä naisvihakeskustelut ovat ihan muiden tyyppien kynistä. Osa jopa itärajan takaa, osa ihan suomalaisilta "aktivisteilta". Yksikään näistä ei tule muuttamaan mielipidettään naisista positiivisemmaksi sillä, että naiset alkavat puolustella henkilökohtaisia valintojaan tai itseään. Ne surkimuksetkin vain vahvistavat näkemyksiään lukemalla kerta toisensa jälkeen avauksia pahoista naisista. Ei heitä kiinnosta, mitä joku palstamamma on tehnyt.
Alle 179cm tai mies.. valitse toinen
Jos mies itse ajattelee, että hänen pituutensa on este parisuhteelle, niin kyllähän se heijastuu miehen omaan käytökseen. Työkaverini ei näin ajattele, eikä näytä olevan ongelmia parisuhteen löytymisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se iso haitta että on lyhyt (167) pulska js puolikalju
Kuvailit juuri sellaisen miehen jota näkyy eniten Prismoissa vaimon ja lapsien kanssa. Varmaan perhettä perustettaessa halutaan turvallinen mies, ei sellainen menevä kiiltokuvapoika jota kymmenet naiset piirittää.
167cm pulska perheenisä Prismassa työntelemässä kärryjä on varmaan vähän samanlainen juttu kuin "tavallinen punapipoinen esson baarin mies", jollaista pidettiin joskus vuosituhannen vaihteessa ja alkupuolella tavallisen kansanmiehen arkkityyppinä. Lehtiartikkeleissa oikeasti käytettiin tätä, en tiedä mistä kuvaus oli sinne tiensä löytänyt. Niin tai näin, sitten joku lehti, luultavasti hesarin Nyt-liite, teki lyhyen tutkimusartikkelin aiheesta, ja kävi pikkupaikkakunnilla katsomassa essonbaareissa kansanmiehiä talvella. Punapipoisia miehiä löytyi muistaakseni yksi tai kaksi, vaikka kansanmiehiä löytyi tutkimusreissulla vaikka ja kuinka (= kymmeniä).
M39
Vierailija kirjoitti:
Tässä ohi kulkiessani komppaan. Olen pienikokoinen nainen. Nuorempana useampi kuin yksi nainen totesi minulle, että miksi minun piti mennä naimisiin niin pitkän miehen kanssa, kun lyhyempikin olisi riittänyt. Ideana oli, että minun olisi pitänyt jättää mieheni pitemmille naisille! Olisiko minun pitänyt pyytää anteeksi, että satuin rakastumaan "liian" pitkään mieheen... ?!
Niin, kuten aiemmin jo kirjoitin niin mitä pitempi nainen niin sitä enemmän miehen pituus merkitsee. Miehen on pakko olla pidempi kuin nainen, jotta tämä ei tuntisi itseään isoksi.
150-155 pitkillä naisilla tuntuu olevan joku kumman kiima 185+ miehiä kohtaan, vaikka miehiä löytyisi 160-170 pituisinakin.
Sanon vaan kirjoitti:
Ehkä yksi 300 000 lyhyestä miehestä kelpaa naiselle. Toki jos miehellä on varallisuutta paljon niin sitten se miehen lyhyys ei näytä niin huonolta naisen silmissä.
Tuo on sitten toinen todella ärsyttävä ja lapsellinen vinkumisen aihe. Nimittäin, että kaikki naiset on rahan perässä. Suurin osa naisista EI ole rahan perässä eikä todellakaan alkaisi miehen kanssa parisuhteeseen pelkän rahan takia. Suurin osa suomalaisista naisista on parisuhteessa ihan tavallisten duunareiden kanssa.
Mä en voisi koskaan olla parisuhteessa pelkästään miehen rahan takia. Mä kuolisin henkisesti sellaisessa suhteessa koska kyllä mulle tärkeintä parisuhteessa on rakkaus. Rahalla ei ole merkitystä.
En minä ainakaan 173cm naisena ottaisi alle 183cm miestä.
N27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kuten aiemmin jo kirjoitin niin mitä pitempi nainen niin sitä enemmän miehen pituus merkitsee. Miehen on pakko olla pidempi kuin nainen, jotta tämä ei tuntisi itseään isoksi.
Pätee myös pulskempiin persjalkoihin. Hekin vaativat itselleen sitä parin metrin korstoa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se iso haitta että on lyhyt (167) pulska js puolikalju ja itsetuntokaan ei ole sellainen että noin vaan iskisi naisia baarissa. Rikaskaan en ole. Silti olen pannut kymmeniä ja ollut parisuhteissa. Viimeiset 20 vuotta ollut naimisissa ja kolman lapsen isä.
Näin & oikein. Hyvät keskikesät myös 🌞
En ole koskaan rakastunut niin palavasti kuin kerran yhteen lyhyehköön mieheen. Tyhjätasku oli myös, mutta maailman kiltein ihminen. Ja se älyn nopeus ja huumori, vieläkin muistellessa värisyttää. Hänet poimi avioliittoon joku toinen onnellinen, en ollut tarpeeksi nopea.
Vierailija kirjoitti:
Et pituuden, vaan palkan. :) Olen täysin varma, että miehesi ei ole elämäntapatyötön. :)
En ole koskaan seurustelukumppania valinnut työn tai tulojen perusteella. Ennen nykyistä miestä olen seurustellut pitkäaikaistyöttömän kanssa, mutta siinä suhteessa oli ihan muut asiat ongelma kuin miehen työttömyys. Se mies olisi täysi kuspää vaikka olisi miljonääri.
Kun tapasin mieheni ja häneen heti ihastuin, niin en todellakaan tiennyt hänen palkkaansa. Kuvottava tuollainen ajattelutapa, että jokainen nainen on rahan perässä. Joo toki miehellä on isommat tulot kuin mulla, mutta ei mitenkään erityisen paljon isommat. Lisäksi mun tulot tulee nousemaan kun valmistun korkeammin koulutetuksi. En ole koskaan olettanut, että mies elättää mut vaan olen ihan työssä käyvä ihminen joka maksaa puolet tämän talouden menoista. Mies on myös ollut välillä lomautettuna joten tulot olleet katkolla välillä.
Lapsellista ja kuvottavaa kuvitella, että olisin mieheni kanssa rahan takia. Kuvottaa ajatuskin, että pitäisi olla jonkun kanssa rahan takia. En ole mikään h**ra.
Vierailija kirjoitti:
Se sama pituushullu on pyörinyt täällä jo jonkun aikaa ja lähettelee useita viestejä trolliketjuihinsa.
Samaa kastia äitihullun, ikäerohullun jne. kanssa.
Mä en ole mikään trollaaja vaan ihan vain nainen joka on naimisissa 167cm pitkän miehen kanssa. Mä en voi mitään sille, että täällä on aiheesta trollaajia. Ärsyttävää kun heti kuvitellaan trolliksi kun joku jotakin kirjoittaa asiallisesti. Ei kaikki täällä ole trolleja.
Elämäni aikana seurustelin muutaman minua lyhyemmän miehen kanssa. Yhdellä oli myös minua pienemmät kengät. Ei haittanut yhtään, koska oli fiksu, hauska, komea ja seksi taivaallista. :)
Nykyinen kumppani on muutaman centin minua pidempi, ei mikään 195 cm (tosin näitäkin on ollut, lähinnä epäkäytännöllistä - esim. suuteleminen jne.). Pituus on aivan toissijainen seikka.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni lyhyyshän oli suuri onni. Hän on suomalaiseksi vähän alimittainen, hollantilaiseksi (mitä hän siis on) ihan mahdottoman pieni. Joten hän luulee ihan liian vähän omasta arvostaan, ja viehättävyydestään naisten silmissä -siis komeana, akateemisena, kilttinä jne. En ikinä olisi saanut niin hyvää miestä, ellei hän olisi kriiseillyt lyhyydestään, olisi ilman muuta kelvannut jollekin megababelle. Mutta hyvä ettei hän sitä ymmärrä (olen kyllä reiluuden nimissä kertonut, että hän on lottovoitto, mutta ei hän usko), minä tässä voitan :D
Sama täällä! Mulla 170cm mies joka ei "noin lyhyenä" uskonut kelpaavansa paremmille naisille, niin huoli minut! Sain kiltin ja avuliaan, urheilullisen ja keskustelukykyisen miehen lisäksi kokin, remppaajan, rakastajan, retkiseuralaisen ja lapsilleni maailman parhaan isän.
Vierailija kirjoitti:
Minun 170cm mies oli amk-opiskelija joka oli kesätöissä betonitehtaalla kun tavattiin. Ajoi taivaan vanhalla corollalla. Hyvä mies on :) tuttavapiirissä on monen mittaisia ja ei näytä pituus tai varallisuus hirveästi vaikuttaneen siihen ketkä on parisuhteen löytäneet, vaikka täällä niin väitetään. Ikisinkut on sellaisia joista ei kyllä yhtään ihmettele miksei ketään ole löytynyt.
Ootko kaapannut MUN miehen? Elääkö se toisen naisen (vai miehen) kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Minun 170cm mies oli amk-opiskelija joka oli kesätöissä betonitehtaalla kun tavattiin. Ajoi taivaan vanhalla corollalla. Hyvä mies on :) tuttavapiirissä on monen mittaisia ja ei näytä pituus tai varallisuus hirveästi vaikuttaneen siihen ketkä on parisuhteen löytäneet, vaikka täällä niin väitetään. Ikisinkut on sellaisia joista ei kyllä yhtään ihmettele miksei ketään ole löytynyt.
No miksi ne ikisinkut sitten mielestäsi on ikisinkkuja? Erittele niitä syitä, kerran sanoitkin että tiedät syyt.
Itse kun olen vaan vähän päälle 160cm ja hoikka niin en edes ensisijaisesti haluaisi kovin pitkää miestä. Vaikka rehellisesti sanottuna ei siihen hirveästi tule kiinnitettyä huomiota minkä mittainen joku on, koska 99% miehistä on kuitenkin minua pidempiä ja muutenkin isompia.