Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Allerginen reaktio suuhygienistikäynnillä?

Vierailija
22.07.2022 |

Onko kenelläkään kokemusta siitä, että suuhygienistillä käynnistä olisi tullut allerginen reaktio? Itselläni joka kerta hygienistikäynnin jälkeen alkaa erittyä aivan valtavasti sylkeä, jota sitten syljeksin paperiin (yäk) koko kotiinajomatkan ja vielä sen jälkeenkin. Epäilen syypääksi joko sitä hammassuojaa tai soodapuhdistusta. Kokemus on sen verta inhottava, että ei huvittaisi yhtään mennä suuhygienistille. Tiedän, että pitäisi puhua asiasta siellä, mutta kunhan nyt kyselen, olisiko jollakulla kokemusta vastaavasta ja mistä mahtoi olla kyse.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisit allergisen reaktion lääkeaineista, luultavasti syljen erittämisen sijaan kielesi alkaisi paisua ja hengitystiesi alkaisivat turvota umpeen.

Vierailija
2/6 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisit allergisen reaktion lääkeaineista, luultavasti syljen erittämisen sijaan kielesi alkaisi paisua ja hengitystiesi alkaisivat turvota umpeen.

Joo samaa mietin itsekin, itse olen saanut allergisen reaktion juotavasta yskänlääkkeestä, kieli turposi suussa, henki kyllä kulki, joten en sitten asiaan reagoinut muuten kuin jätin käyttämättä enempää kyseistä lääkettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus ei kuulosta allergiselta reaktiolta. Aika lieviä oireita. Allergia on paljon pahempaa. Turpoamista ja rakkuloita, hengitysvaikeuksia jne.

Vierailija
4/6 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti suun limakalvot ja sylkirauhaset ovat vain jollain tapaa tilapäisesti provosoituneet ihan siitä suun auki pitämisestä ja toimenpiteen aiheuttamasta vuorottelevasta kuivuudesta, kosteudesta, soodasta ja hammassuojasta.

Vierailija
5/6 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduitko purskuttelemaan jotain ainetta käynnin alussa? Mä saan allergisen reaktion siitä. Suuta kutitti kolme päivää ja tuntui, että hampaat irtoavat. Todellakin sanoin asiasta suuhygienistille, eikä ole tarvinnut purskutella sen jälkeen.

Tämän ketjun allergiatietäjille: reaktioita on aika monen tasoisia. Anafylaktinen shokki, jota täällä allergiareaktioksi kuvataan, on sieltä äärimmäisestä päästä.

Vierailija
6/6 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduitko purskuttelemaan jotain ainetta käynnin alussa? Mä saan allergisen reaktion siitä. Suuta kutitti kolme päivää ja tuntui, että hampaat irtoavat. Todellakin sanoin asiasta suuhygienistille, eikä ole tarvinnut purskutella sen jälkeen.

Tämän ketjun allergiatietäjille: reaktioita on aika monen tasoisia. Anafylaktinen shokki, jota täällä allergiareaktioksi kuvataan, on sieltä äärimmäisestä päästä.

Ap tässä. Joo, nyt korona-aikana siellä on aina session aluksi purskuteltu jotain desinfioivaa. Samoin hammaslääkärissä. Hammaslääkärikäyntien jälkeen ei kyllä ole tällaista sylkiongelmaa ollut, joten ehkä mulla tuo kyseinen aine ei ole se vaikuttava aine. Olen todistetusti allerginen nikkelille, mutta sitä tuskin tuolla käytetään. Samoin joillekin väriaineille (hiusten ja kulmien värjäys ei käy) ja joillekin kasvovoiteiden ainesosille. Hartsista en ole ihan varma.