Voinko pyytää vuokrasopimuksen purkua jatkuvan melun takia??
Olen juuri muuttanut uuteen asuntoon, jossa alkoi melkein heti viereisessä asunnossa remontti, soitin isännöitsijälle, että kauan tätä kestää niin kuulemma muutaman kuukauden ja melua tulee kantautumaan enemmän ja vähemmän joka arkipäivä.
Jos olisin tämän tiennyt niin en olisi ottanut asuntoa. Kysyin erikseen varmistaakseni vuokranantajalta, että eihän ole tulossa nyt lähiaikoina mitään isoja remontteja jne niin sanoi, että ei, joten hän huijasi.
Elämäntilanteeni on tällä hetkellä vaikea. Jouduin pitkään asumaan häirikkönaapureiden kanssa ja siitä johtuvan unettomuuden takia sain pahan burnoutin ja olen sairaslomalla. Muutin pois ja kaikki mitä kaipaisin ja tarvitsisin olisi hetken rauha, joten katsoin uutta asuntoa hyvämaineiselta alueelta ja täällä naapurit ovat kuin haamuja, mutta tämä muutaman kuukauden tiedossa oleva kestettävä melusaaste remontin takia ajaa minut hulluuden partaalle. Minusta tuntuu, että vuokranantaja huijasi tahallaan. Mitä voin tehdä?
Kommentit (31)
Hmmm kirjoitti:
Jos siellä on menossa niin iso remppa, että talon perusrakenteita eli betoniseinää porataan, olisi vuokraisännän kyllä pitänyt siitä tietää. Eri asia on normi kämpän sisustusremontti, esim. että maalataan ja vaihdetaan keittiökalusteita. Sellaisesta ei viikkokausien poraamista synny. Vaikuttais hieman siltä, että sinua on saatettu huijata. Ensi töiksesi sinun kannattaa ottaa yhteyttä vuokraisäntään ja keskustella tästä, esim. saisitko vuokranalennusta rempan ajaksi.
Missä taloyhtiössä ilmoitetaan automaattisesti osakkaille toisen osakkaan remontista? Ei ole tällaista tapahtunut niissä asunnoissa joissa olen asunut. Itse olen avustanut kahdessa isossa täydellisessä kerrostalorempassa eikä niistä ole isännöitsijä muita infonnut, itse on tehty tiedote rappukäytävään.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm kirjoitti:
Jos siellä on menossa niin iso remppa, että talon perusrakenteita eli betoniseinää porataan, olisi vuokraisännän kyllä pitänyt siitä tietää. Eri asia on normi kämpän sisustusremontti, esim. että maalataan ja vaihdetaan keittiökalusteita. Sellaisesta ei viikkokausien poraamista synny. Vaikuttais hieman siltä, että sinua on saatettu huijata. Ensi töiksesi sinun kannattaa ottaa yhteyttä vuokraisäntään ja keskustella tästä, esim. saisitko vuokranalennusta rempan ajaksi.
Missä taloyhtiössä ilmoitetaan automaattisesti osakkaille toisen osakkaan remontista? Ei ole tällaista tapahtunut niissä asunnoissa joissa olen asunut. Itse olen avustanut kahdessa isossa täydellisessä kerrostalorempassa eikä niistä ole isännöitsijä muita infonnut, itse on tehty tiedote rappukäytävään.
Hyvät tavat omaava pistää lapun ilmotustaululle, jotta remonttia viikot x, tai kuukaudet x.
Asuntoa valkatessa vissiin tuollaisen olisi huomannu.
Uuden kämpän ottaminen tulee yhtä kalliiksi kuin parin kuukauden motelli, tai joku majatalo, nyt on vielä jopa telttailukelit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikaan remonttia tehdään, ei varmaankaan öisin? Makaatko kaiket päivät kotona? Mitä jos menisit vaikka töihin? Tai hankkisit harrastuksen?
Luitko ollenkaan aloitusta?
Luin. Sinä et ilmeisesti lukenut?
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikaan remonttia tehdään, ei varmaankaan öisin? Makaatko kaiket päivät kotona? Mitä jos menisit vaikka töihin? Tai hankkisit harrastuksen?
Voi kistus että on idioottimainen kommentti, ihmisillä on myös yötöitä, silloin nukutaan päivällä.
Onkyllä todella väärin että yötyöläisiä ei huomioida lakipykälissä, miksei remppoja voida kohdistaa ilta aikaan, niin suurin osa olisi silloin hereillä, adhd pakonomaisesti aina alettava heti klo 08 se poraaminen?
Remppa ajat voisi olla esim klo 12-20, siinä olisi yötyöläisillekkin armon aikaa.
"Tämä nyky yhteiskunta on ohjeistettu toimimaa klo 08-16 piip piip"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko ollenkaan aloitusta?
Luin. Sinä et ilmeisesti lukenut?
Ap on sairaslomalla ja sinä kehotat häntä menemään töihin. Et ilmeisesti ymmärtänyt lukemaasi.
Yleensä remonteissa ei seinää porailla jatkuvasti. Olet nyt herkillä burn outin vuoksi, niin naapurin pintaremppa tuntuu kaatavan maailman. Se remontti on ohi ennen kuin huomaatkaan. Olisiko nyt hyvä mennä pienelle matkalle tai tehdä päiväretkiä? Jos naapuri remontoi kovaäänisesti illalla/yöllä tai aloittaa ennen seitsemää, niin asiasta voi hyvin huomauttaa.
Hmmm kirjoitti:
Höpö höpö, muiden asuntojen remonteista eivät naapurit saa tietoa. Tuossa ei kuulosta olevan mitään erikoista tai huijausta, ap:llä on vain huono tuuri. Enkä jaksa uskoa, että vuokranantaja suostuu vuokranalennukseen naapurin remontin takia (lakiperusteita sille ei ole), eri asia sitten taloyhtiön yhteiset remontit
Maz kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm kirjoitti:
Hyvät tavat omaava pistää lapun ilmotustaululle, jotta remonttia viikot x, tai kuukaudet x.
Asuntoa valkatessa vissiin tuollaisen olisi huomannu.
Mainitsinkin tuon oman ilmoituksen. Useimmiten se viedään viikon sisällä ennen töiden alkua. Vuokrasopimus on voitu tehdä kuukausi ennen sen alkua. Eli eipä olisi voinut omistaja saada tietoa siinä vaiheessa, kun sopimus tehty.
Katso asumisterveys sivulta. Ei kuulu normaaliin asumiseen. Pura pois. Terveyshaitta.
No ei voi, vuokralaisen elämä on helppoa, lähdet vaan, siirryt uuteen asuntoon, sanot heippa sun heiluvilles. Etkä maksa mitään sakkoja, sanot että takuuvuokra pitää tule teille just eikä melkein.
Eiku hetkinen...