Remonttimiehet sulkeneet parvekkeeni ulkopuolelta
Kiinni. Tässä kerrostalossa remontoidaan ja parvekkeen puolelta on parveke suljettu niin ettei sitä saa auki koska maalaavat parveketta ja lattiaa siellä. Ollut jo viikon niin etten ole saanut tuuletettua asuntoa. Alkaa olla vähän happpea jo. Aion vaatia vuokran alennusta 300 euroa. En usko että on lainmukaista sulkea parvekkeen ovi edes remontinn ajaksi niin ettei asuntoa saa tuuletettua. Lähetin jo viestin vuokran antajalle. Jos ei tule vuokran alennusta niin sitten haen sitä oikeuden kautta. Olen ottanut valokuvan joka päivä parvekkeen ovesta jossa remonttimiehet on laittanut puupalikan oven tukkeeksi.
Kommentit (35)
Laita hakukonelesi aihe kumuden takia vuokran alennus,saat oikeaa tietoa.Turvalisuus syistä remontti miehet ovat estäneet parvekkelle pääsyyn!Sekin on ihan laissa.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä mahdollista saada vuokranalennusta tuossa tapauksessa ja on myös täysin laillista lukita se ovi. Asukkaat tuppaavat olemaan aika hölmöjä ja on iso riski antaa avata ovi julkkariremontin aikana. On nähty rakennustelineissä kiipeileviä asukkaita, tuoreen maalin päällä käveleviä asukkaita yms, joten ihmisten oman hölmöyden ja turvallisuuden vuoksi niitä ovia tilkitään.
Ei ole mitään rakennustelineitä. Henkilönostimien kanssa maalaavat. Eikä se parveke mene pilalle jos ovi on auki jotta voi tuulettaa., Tämä on vielä erittäin lämmin asunto. Ollut tänä kesänäkin +38 täällä sisällä.
Ei pelkän parvekkeen maalauksen takia pidä ovea tukkia koska isompaa remonttia ei tehdä. Täällä meidän talossa parvekkeen ovi oli kuukauden kiinni ja se ovi on ainoa ovi mistä voi tuulettaa. Auringo paistaa suoraan sisään niin on kuuma +36 astetta. Sain hyvitystä vaivaiset 150 euroa. Asukkaalla on oikeus hinnan alennukseen vuokrassa koska ei se omalla toiminnallaa ole parvekkeen ovea sulkenut. Täällä oli niin että kun parveke oli maalattu niin ovi oli kiinni vielä 12 päivää.
ap vaikuttaa mieleltään niin "onnelliselta" muuta ihmeessä juvan onnellisten kylään siellä saat nauttia muiden kaltaistesi kanssa homeisissa kylmissä olki majoissa.
Avaa ikkuna. Siis se iso ikkuna kokonaan, eiköhän luulisi ilman vaihtuvan. Tai ulko-ovi.
Esiinnyit remppamiehille alasti, eivät pidä siitä
Kyllä se on niin, että parveke on suljettu ulkopuolelta ensisijaiseti asukkaan turvallisuuden takia, mutta myös remonttimiesten turvallisuuden takia. Lisäsi tulee se, että maalausten ja valujen pitää saada olla koskemattomina aikansa, joka voi olla yllättävän pitkä.
Vai haluatko tipahtaa alas, tuulettaa sisään pölyt ja katkut joita remontissa syntyy, haluatko törmätä remonttimieheen tai naiseen, joka tulee kantamuksen kanssa, vai haluatko ikuistaa jalanjälkesi parvekkeen lattiaan ja sormenjälkesi kaiteeseen?
Pitäisi ajatella vähän, ennenkuin kaikesta valittaa. Jos ei itse kykene ajatteluun, voi pyytää apua.
Ole iloinen, että sentään saat nähtävästi tuuletettua normaalisti ikkunoiden kautta. Meidän tutulla oli koko viime kesän talo huputettuna, siis niiden kamalien hellejaksojen aikaan. Tuossa tuli vuokranantaja reilusti ja omaehtoisesti vastaan, sillä käytännössä kämppä oli osan aikaa asuinkelvoton kuumuuden takia.
Vuokrasta tuskin tulet saamaan kolmeasataa alennusta, jos jonkin aikaa pääsy parvekkeelle on estynyt. Lisäksi nyt ei ole ollut niin kovia ja pitkäkestoisia helteitä, että haitta asumiselle olisi kestänyt kauaa. Voit vaikka itse googlettaa, miten noita hyvitetään vuokrassa.
Vierailija kirjoitti:
Esiinnyit remppamiehille alasti, eivät pidä siitä
Voi hyvinkin olla niin, riippuu esiintyjästä. Mutta naapuritalosta joku kuitenkin sälekaihtimien raosta näkee kiikareilla ja valittaa poliiseille säädyttömästä elämästä.
Siis jonkun maalauksen takia ei voi parveketta sulkea. Minun yksiössä on vain parvekkeen ovi ja sitten pieni ikkunanluukku josta voi tuulettaa mutta se on niin pieni ettei se mitään auta. Meinaako ne rempan tekijät että asukas pomppii tasajalkaa parvekkeella kun seon maalattu.
Vierailija kirjoitti:
Avaa ikkuna. Siis se iso ikkuna kokonaan, eiköhän luulisi ilman vaihtuvan. Tai ulko-ovi.
Ensimmäinen hyvä idea. Mullakin on olohuoneesta vain parvekkeen ovi ja iso ikkuna. Lisäksi voi ikkunan avattua juoda siinä kaljaa kun toiset tekee töitä. Ai että se tuntuu hyvältä.
Kerrostalon ison ikkunan avaaminen ei ole ihan pikkujuttu. Siihen tarvii tietyn avaimen ja sitä ei kaikilla ole.
Sanon vaan kirjoitti:
Kerrostalon ison ikkunan avaaminen ei ole ihan pikkujuttu. Siihen tarvii tietyn avaimen ja sitä ei kaikilla ole.
No kyllä mulla ovat ikkunat auenneet kaikissa kerrostalokämpissä ihan normaalilla ikkuna-avaimella. Siis kun olen ikkunoita pessyt.
Vuokranalennusta pitää saada. Olit tyhmä jos suostuit tuohon. Ei pidä olla kynnysmatto.