Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairausloman tarve ja lääkäri joka ei kuuntele

Vierailija
22.07.2022 |

Onko täällä muita joita ei ole kuultu sairausloman tarpeesta? Minun kohdallani työnantaja on enemmän kuin ymmärtäväinen, mutta lääkärille selittäminen on ilmeisen mahdotonta.

Olen töissä puhelimessa joten ääni on tärkein työkaluni. Maanantaina alkoi kurkkukipu kun olin vielä töissä, mutta silloin pystyin tekemään hommat päivän loppuun. Saman päivän iltana nousi kuume. Olin tiistaina ja keskiviikkona kipeänä, lääkärihommat hoitui puhelimessa no problem (tästä helppoudesta iso kiitos).
Sitten eilen eli torstaina oli eri lääkäri, jolle selitin tilanteen. Hän kirjoitti puhelimessa vain kuluneen päivän sairasloman ja käski mennä töihin. Koitin sanoa että olen töissä jossa lähes ainoa työkalu on ääni. Lääkäri vain oli sitä mieltä että en enää kykene muita tartuttamaan joten työmaalle mars.

No nyt olen menossa töihin kymmeneksi. Luulisin että esimies sanoo etten kykene hommiini eli puhumaan puhelimessa. Voisin toki jäädä palkattomalle täksi päiväksi, mutta se syö rahaa matalapalkkalaisen olemattomasta leipäkorista.

Ja juu, olen tehnyt kaksi negatiivista kotitestiä. Eka lääkäri sanoi ettei niihin ole luottamista, toka lääkäri sanoi että niiden tuloksilla mennään.

Muita joiden kohdalle sattunut tällaista?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. No nyt varaamaan uutta aikaa, sanot vaikka että kuume nousi. 

Eihän töitä voi tehdä jos "työkaluja" ei ole. Jos teet esim hitsarin hommia ja käsi on kipeä ja työnantajalla ei ole muita töitä tarjolla niin miten töitä tekee? 

Toinen vaihtoehto on että soitat työnantajalle ja kerrot tilanteen, jos pääset vaikka mapittamaan papereita.

Vierailija
2/5 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule. Itse sain aikanaan pahoja univaikeuksia ja meinasin seota päästäni, koska työni oli tarkkaa ja koko ajan piti olla esiintymässä. Työterveyslääkäri vaan sanoi että pitää olla tasainen rytmi ja ruokavalio ja piste, ei mitään muuta. No enhän minä sitä kestänyt vaan jouduin päivystykseen kun aloin sekoilemaan. Siellä todettiin täydellinen uupuminen ja saikkua tuli lopulta vuosi + uusi työpaikka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä firmassa käytäntlä, että esihenkilö voi myöntää joitain päiviä sairauslomaa ilman lääkärintodistusta?

Jos ei, sitten tosiaan menet töihin ja pyydät tehtäviä joissa ei tarvitse puhua. Jos niitä ei ole, istu sitten työpaikalla 8 tuntia, eiköhän siitä palkka silti pidä saada, ei ole sinun vikasi jos työnantaja ei voi sinulle työtehtäviä osoittaa.

Vierailija
4/5 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ollut pitkä minun työpäiväni, 10 minuutissa esimies laittoi kotiin.

-AP

Vierailija
5/5 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä, näissä tapauksissa jos et pysty normaaliin työhösi, niin lääkärin pitäisi kirjoittaa kohtaan "soveltuuko korvaavaan työhön"= kyllä, jos niin on, niin lääkärin pitää kirjoittaa mihin työhön kykenee. Siten saat normaali palkkasi työpäivältä.

Onhan tuo vähän pöllöä että olet flunssainen ja puolityökykyinen ja silti työhön pitäisi mennä. Onneksi esimiehesi oli kyllin fiksu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä