Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylilääkäri Asko Järvinen: Tanskassa 80% koronatartunnoista niillä, jotka eivät ole vielä sairastaneet koronaa. Sairastaminen suojaa hyvin.

Vierailija
21.07.2022 |

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008958578.html

80% koronatartunnoista johtuu siitä, että korona on sairastamatta.

Sairastaneilla merkittävän hyvä suoja.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuitenkin varma, että koronahysteerikot, kuten sinä, kuolette ensimmäisenä.

Vierailija
2/35 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, perheestä ei kukaan ole sairastanut ja kohta alkaa altisteleminen kaikilla eri paikoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän hoituu nyt Suomessakin, kun rajoituksia ei enää ole. Tauti leviää ja kansa saa suojan.

Vierailija
4/35 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri joku korona-asiantuntija sanoi, ettei Suomessa sittenkään välttämättä ole ensi talvena kovin ankaraa koronaepidemiaa, kun nyt kesällä saadaan niin laajasti luonnonbuusteria suojaamaan syksyä ja talvea vasten.

Vierailija
5/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitääpä olla besserwisser älytäkseen ton, että suurin osa,joilla nyt on se, ei ole ollut sitä vielä aiemmin. Mikä uutinen, wau 🙌👏

Vierailija
6/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo corona ole taputeltu nyt. Sairastin sen ja rehellisesti sanottuna en ole Mitättömämpää tautia sairastanut perus flunssa ainakin minulla 10x suurempi oireinen kui korillatauti. Korona oli oireineen mulla tyyliin yöllä heräsin yskänpuuskaan ja päivällä tuntui kuin paria lihasta olisi vähän särkenyt. Seuraavana päivänä ei mitään oiretta. Talossa aikuinen lapsi. Ei oiretta ja vaimolla hiukan yskää pari päivää. Ei muuta. Tein testinkin vasta kun työpaikalla useampi oirehti. Oli positiivinen viikon ajan ja tuolloin ei edes oiretta itsellä enää! Töissä kävin koko ajan. Nolla sairauspäivää! Näin teki muutkin. Sairaslomaa ei saanut kun teekkari ei testejä enää ottanut uuden säännön mukaan? Jos ei siis oireet hengenlähtöä uhkaavia. Sillon pääsi.

Meillä oli juhlatkin 2 päivää ennen 1. Oirettani ja mukana pari 75 ja 76v. Vanhustakin. Kumpikaan saanut minkäänlaisia oireita! Olin tuolloin varmasti jo tautia kantava. Tulivat vaikka sanoin, et työpaikalla useita oireilevia ja testattuja positiivisia ja luultavasti täten itsekin sellainen.

Flunssassa olen aina täysin kautta 2-3 viikkoa ja pakko olla töistä pois 5-8 päivään taudin ollessa päällä. Ei vain jaksa yhtään mitään. Flunssa vie minulta ainakin kaikki voimat ja oireet pahat. Hengitys vaikeudetkin joka kerta. Koronassa ei minkäänlaisia sellaisia. Ei edes limayskää. Puhdasta ja kuivaa sellaista, vaikka keskellä yötä heräsin yskänpuuskaan.

Vierailija
7/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on sairastettu :) Voi niitä jotka eivät vielä ole.. 

Vierailija
8/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo corona ole taputeltu nyt. Sairastin sen ja rehellisesti sanottuna en ole Mitättömämpää tautia sairastanut perus flunssa ainakin minulla 10x suurempi oireinen kui korillatauti. Korona oli oireineen mulla tyyliin yöllä heräsin yskänpuuskaan ja päivällä tuntui kuin paria lihasta olisi vähän särkenyt. Seuraavana päivänä ei mitään oiretta. Talossa aikuinen lapsi. Ei oiretta ja vaimolla hiukan yskää pari päivää. Ei muuta. Tein testinkin vasta kun työpaikalla useampi oirehti. Oli positiivinen viikon ajan ja tuolloin ei edes oiretta itsellä enää! Töissä kävin koko ajan. Nolla sairauspäivää! Näin teki muutkin. Sairaslomaa ei saanut kun teekkari ei testejä enää ottanut uuden säännön mukaan? Jos ei siis oireet hengenlähtöä uhkaavia. Sillon pääsi.

Meillä oli juhlatkin 2 päivää ennen 1. Oirettani ja mukana pari 75 ja 76v. Vanhustakin. Kumpikaan saanut minkäänlaisia oireita! Olin tuolloin varmasti jo tautia kantava. Tulivat vaikka sanoin, et työpaikalla useita oireilevia ja testattuja positiivisia ja luultavasti täten itsekin sellainen.

Flunssassa olen aina täysin kautta 2-3 viikkoa ja pakko olla töistä pois 5-8 päivään taudin ollessa päällä. Ei vain jaksa yhtään mitään. Flunssa vie minulta ainakin kaikki voimat ja oireet pahat. Hengitys vaikeudetkin joka kerta. Koronassa ei minkäänlaisia sellaisia. Ei edes limayskää. Puhdasta ja kuivaa sellaista, vaikka keskellä yötä heräsin yskänpuuskaan.

Minulla taas oli korkea kuume viikon muine oireineen. Appiukko joutui sairaalaan. Veli oli myös todella kipeä. Ihan sattumasta kiinni miten kovasti iskee. Mekin perusterveitä ja hoikkia.

Vierailija
9/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Välillä paasataan, että sairastamisesta tulee hyvä suoja, ja sitten taas, ettei sairastamisesta tule immuniteettia juuri lainkaan... 

En jaksa enää näitä ehkä näin, ehkä noin -mielipideuutisia.

Vierailija
10/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en edes ole hoikka ja silti ollut kummoinen tauti... olisi mennyt vahingossa ohimennen, ellei huvikseen olisi testillä kokeillut kun muilla perheenjäsenillä ilmeni oireita. Kukaan ei kokenut köhää kummempaa. Kenelläkään ei edes kuumetta.

Vierailija
11/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vammaisia tässä ketjussa taas on? Koronatartunnnan voi saada vaikka kuinka monta kertaa eri varianttien takia. Sairastaminen ei anna mitään suojaa. Sairastunut voi myös kuolla tai hänelle voi jäädä pitkäaikaiset vaivat. Mutta ihan vapaasti virusta hakemaan, jos siltä tuntuu.

Vierailija
12/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin voi? Eihän tuo ole enää mitenkään vakava sairastettuna. 

Vierailija
13/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan muutama viikko sitten. Lievä tauti oli muuten, mutta sain riesakseni päänsäryn joka ei tunnu menevän ohi. Aiemmin mulla ei juuri päätä särkenyt, nyt herään joka aamuun säryn kanssa. Mieluummin olisin välttänyt tuon lievänkin taudin jos nyt saan tästä pitkäaikaisen vaivan.

Vierailija
14/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen jo sairastanut koronan pois.

Vierailija
15/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on parin päivän flunssa siinä se...

Ainoastaan niitä harmittaa jotka ottivat koronarokote-piikkejä kun niistä ei ollut mitään hyötyä korkeintaan erilaisia pitkäaikaisia haittavaikutuksia...

Koronahysteerikot voivat kulkea lopuikkänsä maskien kanssa ja ottaa uutta piikkiä niinhän se rahastus pyörii.... pääasia etteivät tuputa sitä muille...

Vierailija
16/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronaa ei voi sairastaa pois. Osalla on ollut jo 3-4 kertaa.

Vierailija
17/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin voi? Eihän tuo ole enää mitenkään vakava sairastettuna. 

Sano se Tape Valkoselle.

Vierailija
18/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös siihen voi sairastua useamman kerran!

Vierailija
19/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän se on pystytty tutkimaan, etteivät nuo 80 % tanskalaisista kuitenkin ole sairastaneet koronaa aiemmin lievänä tai oireettomana?

Vierailija
20/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kannata vähätellä koronaa vaikka olisi sairastanut sen lievänä. Olin muun syyn vuoksi sairaalassa potilaana 2021 alussa ja siellä puhuttiin, että on maailmalla todettu, miten lievän ja oireettomankin koronan jälkeen voi esiintyä " jälkitauteja" eli erilaisia veritulppia eri ikäisillä ihmisillä. Eli on todettu, kun on seurattu ihmisiä joilla on ollut korona vaikka ei oireita tai vain lievät oireet. Tarkkailkaa itseänne taudin jälkeen. Noita tulppia oli ilmaantunut muutaman kuukauden sisällä taudista. Noin 1- 6 kk sisällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi