Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teillä menee teini-ikäisen pojan ruokiin rahaa/kk?

Vierailija
21.07.2022 |

Meillä n. 300-400e. Onko paljon vai vähän?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka 300, pojan mopon bensa, trendivaatteet, meikit, kortsut, liukkari ym. 400/kk.

Poikasi taitaa olla hiukan håmå.

Vierailija
22/28 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset ruuat.. Ruokaan menee 500 euroa kk. Meidän teini 11 vuotias saa itse sitten tehdä töitä jos haluaa rahaa lisää. Olenkin auttaut sitä saamaan kesätöitä niin oppii työnteon. Itse menin ekan kerran kesätöihin 10 vuotiaana keräämään mansikoita pellollta. Tienasin 100 markkaa päivässä. Olin koko kuukauden ja sain 3000 markkaa. Se oli paljon rahaa. Oltiin köyhiä koska mun äiti joi paljon viinaa. Annoin en 3000 euroa mun enolle säästöön koska äiti jos olisi saanut tietää niistä rahoista niin se olis ottanut ne ostanut viinaa niillä. Meidän teini on maalaamassa lautoja aitaan kun hommasin sille töitä. Se saa 8 euroa tunti. Pihatöistäkin maksan sille rahaa kun leikkaa nurmikkoa. Kyllä se viikkorahaa saa 50 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai lapselle anneta omaa ruokarahaa. Kyllä perhe syö yhteisesti ja vanhemmat ostaa ruuat. Viikkorahalla lapsi voi ostaa vaikka hampurilaisia. 

Vierailija
24/28 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
25/28 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 henkinen perhe, 3 teinipoikaa. Perheen ruokalasku (sis. hygienian) 1500€.

Vierailija
26/28 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksakoon itse ruokansa. Tämä on MINUN kotini, minä määrään missä ovissa on ovet että voin katsella OMAA lastani!!

Jos koti on SINUN, se ei ole silloin sinun kodissasi asuvan lapsen koti. On surullista, jos joutuu asumaan oudon hiipparin luona ilman oman kodin suomaa turvaa.

Vierailija
27/28 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä parikymmentä vuotta sitten oltiin onnellisia hyvinsyövistä lapsista. Mummut olivat niin onnellisia, kun paikalle ilmestyi joku kestittäväksi. Nyt ollaan jotenkin mystisesti köyhdytty, ettei oikein ole varaa syödäkään... 

Vierailija
28/28 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosiaan yksinkertaisempaa ennen. Tehtiin lihakeittoa kunnon lihasta isoja kattilallisia tai kilo jauhelihaa ja siitä lihapullia ja perunamuusia. Tai kesäkeittoa, porkkalaatikkoa. Pari isoa makaroonilaatikkoa, paljon ruisleipää ja juureksia kuten etikkapunajuuria, suolakurkkuja talvella, kesällä salaatteja ja tuoretta. Kesällä grillailtiin isoja määriä monenlaisia lihoja ja pesuvadillisia salaatteja syötiin. Jouluna meni kaksi kinkkua ja yksi savustettu kinkku, kaikki yli 10 kg. Oli kolme teinipoikaa silloin ja kaikista kasvoi kunnon miehiä ja yli 190 cm pitkiäkiäkin ovat kaikki kolme ja terveitä kaikki. Muistelevat usein lapsuuden aikaisia hyviä ruokia ja tekevät niitä kotonaankin. Onneksi saivat myös vaimot, jotka eivät ole kädettömiä uusavuttomia naikkosia. Paljonko maksoivat poikein ruoat, ei ole aavistustakaan. Ei sitä mietitty edes, pojat oli tehty joten heidän ruokkimisensa oli itsestään selvä asia, maksoi mitä maksoi. Kumminkin rahat riittivät kun molemmat vanhemmat kävimme töissä.