Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulipa käytyä pitästä aikaa Helsingissä ja sehän oli tosi kiva kaupunki! Miksi täällä sitä parjataan niin paljon?

Vierailija
21.07.2022 |

Erityisesti Eira, Katajanokka ja Kaivari oli tosi kivoja paikkoja. Ihmiset tyylikkäitä, ei turhaa heruttelua ja yhden yhtä känniääliötä, häirikköä tai nistiä en nähnyt koko hellepäivänä. Oli myös yllättävän siistiä!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kerran käynyt Helsingissä, muutama vuosi sitten, enkä usko että ihan hetkeen menen uudelleen. 

Ihmiset hemmetin tylyjä, monilta yritin nätisti kysellä neuvoa kun eksyttiin lapsen kanssa. Viimein saatiin apua ja sekin tuli toisilta turisteilta. 

Niin ja eka näky mitä nähtiin kun astuttiin bussista ulos, oli keskelle tietä sammunut mies. 

Autokuskit eivät vissiin kauheasti välittäneet liikennesäännöistä, meinattiin kaksi kertaa jäädä auton alle vaikka valo oli meille vihreä. 

Ja kun venattiin bussia kampissa, sain takaraivooni tyhjän tölkin. Olin kuulemma tuijottanut ei-kantista liian pitkään. No en todellakaan, nopeasti katselin ympärilleni. Ei ulkomaalaiset omassakaan kotikaupungissani mikään vieras näky ole.

Joten joo, pitkää tunkkinne. Vien rahani mieluummin muualle.

Hyvä, joku pieksamäki on varmaan sulle sopiva.

Voi hyvin ollakin. Ei voi tietää kun en ole koskaan käynyt mutta ehkä ensi kesänä voisi poiketa.

Vierailija
22/34 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannat on toki ihan jees ja kaupungissa paljon hienoja paikkoja. Mutta näin itse Helsingissä 20 vuotta asuneena on pakko sanoa että rautatieaseman seutu ja lähialueet ovat kyllä niin negatiivisesti muuttunutta, että hävettää. Eikä ole liioiteltua sanoa, että asemalta ei uskalla tänä päivänä enää ottaa edes taksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla haukutaan lähes jokaista paikkakuntaa jonka joku vaan keksii mainita. Ei niitä juttuja kannata purematta niellä. Helsinki ON ihan kaunis kaupunki, varsinkin juuri nuo alueet jotka mainitsit mutta myös monet muut.

Täällähän pyörii mm se Tampere-hörhö jonka sekojuttujen mukaan Tampereen keskustassa on narkkaria ja puliukkoa vieri vieressä niin ettei sekaan mahdu. Mikä on myös aika paksua puppua. 

Näinhän se menee.  Ruotsissakin kaupungit kuulemma ihan taistelutantereita, mutta kun paikalle menee niin yhtäkään rötöstä, laukausta tai palanutta autoa en ole nähnyt.

Vierailija
24/34 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rannat on toki ihan jees ja kaupungissa paljon hienoja paikkoja. Mutta näin itse Helsingissä 20 vuotta asuneena on pakko sanoa että rautatieaseman seutu ja lähialueet ovat kyllä niin negatiivisesti muuttunutta, että hävettää. Eikä ole liioiteltua sanoa, että asemalta ei uskalla tänä päivänä enää ottaa edes taksia. 

Ja mitäköhän sinä siellä oikein pelkäät? Kaikki ei näytä sisaruksilta, niinkuin jossain suviseuroilla?

Vierailija
25/34 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stokkan ja aseman välikkö pitäisi räjäyttää atomeiksi ja rakentaa täysin uudelleen. Samoin Kaisaniemenpuiston assan puoleinen pääty.

Kansalaistori ja ne Manskun ikuiset julkisivuremonttitalot ansaitsisi vähemmän hellää huomiota. Onko se Seurahuone vieläkään saatu kuntoon? Mielestäi siellä on ollut telineet ja pressut jo viimeiset 10 vuotta joka vatun kesä.

Vierailija
26/34 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka juntti saa olla että Helsingissä puhuttaessa puhuu jostain steissistä? Kuinka monella viihtyisällä juna-asemalla olet elämäsi aikana käynyt?

Vierailija
27/34 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, oikeastiko sua pelottaa, onko jokin käsittelemätön trauma tjt

Vierailija
28/34 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalla haukutaan lähes jokaista paikkakuntaa jonka joku vaan keksii mainita. Ei niitä juttuja kannata purematta niellä. Helsinki ON ihan kaunis kaupunki, varsinkin juuri nuo alueet jotka mainitsit mutta myös monet muut.

Täällähän pyörii mm se Tampere-hörhö jonka sekojuttujen mukaan Tampereen keskustassa on narkkaria ja puliukkoa vieri vieressä niin ettei sekaan mahdu. Mikä on myös aika paksua puppua. 

Näinhän se menee.  Ruotsissakin kaupungit kuulemma ihan taistelutantereita, mutta kun paikalle menee niin yhtäkään rötöstä, laukausta tai palanutta autoa en ole nähnyt.

Jep. Minä käyn aika ajoin Malmössä työmatkalla ja palstan mukaan minun ei pitäisi olla varmaan hengissäkään enää. Vähintään ryöstetty.

Tosiasiassa siellä on keskustassa viehättävä vanhakaupunki, jossa on kiva kävellä iltaisin.

Vierailija
29/34 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuutunut ja kulahtanut monin paikoin, valitettavasti. Steissiltä ei tosiaan tee mieli taksia ottaa.

Mutta hienojakin paikkoja kyllä löytyy, en sitä sano. 

Vierailija
30/34 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin viime viikolla ja kyllä siellä näkyi myös " juoppoja ja huumehörhöjä. Ihan keskustan alueella. Mutta silti oli kiva käydä.

Ilman muuta siellä on näitä. Kaupungin kuin kaupungin varjopuolia. Mutta kyllä Helsinki on kokonaisuutena ihan hieno kaupunki.

Vierailija
31/34 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset öyhöttää, ja muut ihmiset jotka on harvoin edes käyneet Helsingissä, perustaen mielikuvansa lööppeihin.

Mistä pitäisi kadehtia?Ma--muistako?Vai asuntojen hinnoista?

Vierailija
32/34 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksiasia ei johdu Helsingistä vaan Anne Berneristä.

Vierailija
33/34 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylyjä on yleensä maalta Helsinkiin muuttaneet, aidot stadilaiset on rentoa porukkaa.

Minusta stadi on vuoden kaikkina aikoina hyvä asua.

Vierailija
34/34 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset öyhöttää, ja muut ihmiset jotka on harvoin edes käyneet Helsingissä, perustaen mielikuvansa lööppeihin.

Mistä pitäisi kadehtia?Ma--muistako?Vai asuntojen hinnoista?

Kadehtia jotakin, ei jostakin.

Olla kateellinen jostakin on oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi