Katsooko vuokra antajat pahalla jos on työtön?
Kommentit (13)
Ei välttämättä. Meillä oli vuoden vuokralla työtön nainen, joka hoiti asiansa ja kela maksoi vuokran.
Ei mitään valittamista.
Kela on kaikkein varmin vuokranmaksaja.
Tiliote/työpaikka aina kysytään ainakin pääkapunkiseudulla. Jostain korvesta sitten saattaa työtönkin saada vuokralle varsinkin, jos ei muita vuokraajia, ja voi auttaa olla jonkun korven firman jonossa. Isomman kämpän voi saada kumppanin/perheen kanssa helpommin.
Työttömät ovat narkkareita, mielenvikaisia, epäsosiaalisia, vaarallisia, epäsiistejä, vastuuntunnottomia, vankilakundeja, väkivaltaisia, piittaamattomia, meluavia, naapureiden kauhuja ja kuluttavat että pilaavat kämppää - epäsiistejä, eivät pidä puhtaana ja kunnossa. Kokonaiskuva on ton suuntainen ja sitä vahvistetaan kokemuksilla. Jos itse ei ole sellainen, sille ei voi mitään, kun kuuluu kyseiseen ryhmään.
No jos oikeasti olet "nainen", niin pysy ny kaukana niistä vuokrailmotuksista jossa mainitaan sana nainen. Kaupungin asunnot riittävät työttömille ja sieltä saat vastaavanlaista seuraa ja syrjäydyt entistäkin enemmän mikä on vain hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Kela on kaikkein varmin vuokranmaksaja.
Mutta ei Vuokranantajan pidä luulla/uskoa, että Kela maksaisi, jokaisen työttömän vuokran.
Itse jouduin maksamaan osa vuokrastani ja sain yleistä asumistukea työttömänä ollessani, joka kattoi vuokrastani toki huomattavan osan (75%) Tämän lisäksi maksoin itse sähkön ja veden.
Toki voidaan sanoa, että minun olisi pitänyt muuttaa edullisempaan kämppään. Mutta maksaa se muuttaminenkin...
Pian olen muuttamassa määräaikaisen työpaikan perässä toiselle puolelle Suomea mulle entuudestaan täysin tuntemattomalle pikkupaikkakunnalla..
Toivottavasti saan jatkaa määräaikaisuuden loppuun, eikä työni pääty jo koeajalla.
Moni haluaa tarkistaa luottotiedot, mutta harvinaisempaa on että työssäkäynti pitäisi todistaa. Suurinta osaa ei kiinnosta mikään muu kuin että elät ihmisiksi ja maksat vuokrat ajallaan.
Toimeentulotuki-asiakkaat parhaita asukkaita, koska Kela maksaa vuokran.
Katso tosi vittumaisen pahalla. En koskaan unohda ex-vuokranatajani ilmettä.
Minun paras vuokralaiseni oli Kelan tuilla elävä, vanhempi nainen. Hän piti asunnon uskomattoman siistinä, oli niin onnellinen, kun vihdoin sai " oman" asunnon. Unelma vuokralainen. Valitettavasti hän kuoli, en enää uskaltanut vuokrata asuntoa, vaan myin sen. Ennen häntä, oli huonoja kokemuksia vuokralaisista.
Joo, katsotaan tosi pahalla silmällä.
Kämppää kulutetaan vähemmän, jos ihminen on työpaikalla 33% päivästä.
Ilmeisesti nelikymppinen työtön ohittaa opiskelijan, joka ohittaa parikymppisen työttömän. Tämä ihan kokemusperäisesti. Hain vuokra-asuntoa työttömäksi jäätyäni, ja sattui samassa talossa olemaan kaksi samankokoista asuntoa tarjolla, toiseen oli näyttö, jossa oli useampikin parikymppinen katsoja ja minä. Asuntoon piti täyttää hakemus, minkä muiden tavoin teinkin. Täytin myös hakemuksen toiseen asuntoon, johon varsinaista näyttöä ei ollut. Kuun viimeisenä päivänä tuli sitten kaksikin puhelua, ja minulle tarjottiin molempia asuntoja, joten sain valita. Sovin välittäjän kanssa näytön siihen toiseen asuntoon ja tein valinnan.
Vuokranantajat eivät ole samoin ajatteleva ja päätöksiä tekevä joukko ihmisiä.
Osa arvostaa säännöllistä vuokratuloa, joten tarkistavat vain maksuhäiriömerkinnät ja ovat tyytyväisiä, jne. Kaikki variaatiot ovat mahdollisia.