Siis voiko portaiden laskeutuminen aiheuttaa kamalat pohjekivut seuraavana päivänä? 8 kerrosta?
Ihmettelin että miksi mun pohkeet on tänään alkaneet kipeytyä ihan hulluna vaikka en ole tehnyt eilen tai tänään mitään ihmeellistä mutta nyt tuli mieleen että menin kyllä portaat alas kun lähdin päivällä kauppaan kun hissi kuulosti jotenkin oudolta. Voikohan johtua siitä?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa alkaa kävellä niitä portaita aina.
No niin ajattelinkin että jos noin "helpolla" saa näin kivuliaan treenin niin totta hemmetissä rupean kävelemään enemmän niitä alas ja ehkä joskus muulloinkin kuin vain hissin ollessa rikki ylöskin.
Voi. Mulla on huono kunto ja monesti olen saanut pohkeet jumiin.
Koitapa kävellä ylöskin. Se ei olekaan niin eezyä ennenkuin kunto kasvaa. Mutta sehän kasvaa ja kroppas kiittää
Vierailija kirjoitti:
Koitapa kävellä ylöskin. Se ei olekaan niin eezyä ennenkuin kunto kasvaa. Mutta sehän kasvaa ja kroppas kiittää
Joo kyllä silloin tällöin on joutunutkin kun hissi ollut rikki, ei nyt usein mutta muistan huohottaneeni tuolla rappiksessa :D
Kyllä voi, vaikka luulisi, ettei laskeutuminen tunnu missään. Joskus palohälytyksen sattuessa olen joutunut laskeutumaan 14 kerrosta rappusia alas. Oli kyllä pohkeet jumissa seuraavana päivänä.
Provo? Täytyy kyllä olla huonossa kunnossa lihakset jos noin pienestä tulee vaivaa.
Kyllä se voi. Alas tuleminen ottaa yllättävän paljon jalkoihin, vaikka siinä ei tehdäkään ns mitään. Ylöspäin meno kuormittaa eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Provo? Täytyy kyllä olla huonossa kunnossa lihakset jos noin pienestä tulee vaivaa.
No korona-ajan olen käytännössä painanut töitä ja tullut kotiin nukkumaan eikä paljon mitään vapaa-aikana ole ehtinyt/jaksanut tehdä. En muista olisinko aikaisemmin tällaista pohjekipua noista portaista saanut.
No jos olet erittäin huonossa kunnossa niin ehkä. Alaspäin meno nyt ei kummoista treeniä ole, paitsi toki jos olet huonokuntoinen. Ala hyvä ihminen tehdä sitä porrastreeniä.
Juu, ekaa kertaa kun tulin kuntoportaita alas, niin huhhuh.. ei se ylösnousu vaan alastulo.
Mulla on pohkeet jumissa aina. Todella rasittavaa.
Tietysti voi. Kun teet tottumatta liikettä, niin kroppa reagoi.
Sain itse hyvää rapputreeniä, kun oli tässä muutto ekaan kerrokseen. Niitä yksiä portaita tuli muutaman päivän sisään sahattua varmaan yli sata kertaa edestakaisin kädet täynnä kantamuksia ylös mennessä. Pisti hengästymään ja pohkeet tiesi tehneensä jotain tavallisuudesta poikkeavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pohkeet jumissa aina. Todella rasittavaa.
Tai on se hyvä puoli, että vaikka miten juoksentelee rappuja ylös ja alas, niin tilanne ei muutu, pohkeet on jumissa :D
Vierailija kirjoitti:
No jos olet erittäin huonossa kunnossa niin ehkä. Alaspäin meno nyt ei kummoista treeniä ole, paitsi toki jos olet huonokuntoinen. Ala hyvä ihminen tehdä sitä porrastreeniä.
Alaspäin tulo on ihan eri asia ja sen tietää jokainen, joka on tullut esim 1000 porrasta alas. Kannattaa kokeilla.
Laiskat käyttää hissiä vaik olis toimivat jalat
Kysy udellen kun kävelet joka päivä myös ylös,vaikka 4 viikkoa!
Jos et tavallisesti treenaa ja pohkeissasi on kireyttä, niin kyllä ne voi kipeytyä, jos kävelet portaita ylös tai alas.
Kannattaa alkaa kävellä niitä portaita aina.