Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvipuistopäivä lasten kanssa: kuka muka tykkää!?!

Vierailija
21.07.2022 |

Päivä 3v ja 6v lasten kanssa huvipuistossa takana. Vuorotellen kiukkukohtauksia, säntäilyä sinne tänne, eväiden kaivamista laukusta ja lapsille työntämistä, narunvedon yms pelien kinuamista. Olen ihan todella uupunut ja väsynyt. Onneksi vasta ensi vuonna uusiksi. Voiko kukaan aikuinen ikinä tällaisesta nauttia!?!

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut koskaan noin pienten kanssa. Kouluikäisen kanssa oli ihan kivaa. Silloin olin itsekin sen verran nuori, päälle kolmekymppinen, että riitti puhtia laitteissa pyörimiseen. Nyt viisikymppisenä ei enää huvittaisi.

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi pikkuisten kanssa pitää väen vängällä matkustaa ja käydä kaikissa humputuksissa. Joku kolmevuotias on tyytyväisin tutulla hiekkalaatikolla. Kyllä sitä sitten myöhemmin ehtii muutakin.

En näe mitään järkeä myöskään mennä jonkun vauvan kanssa, mutta kyllä 2v jo muistaa ja nauttii esim. muumimaailmasta. Myöhemmin ehtii myös, mutta miksei tarjoaisi niitä kokemuksia myös pienemmille, vaan siksi että rahaa säästyy ja ei tarvitse itse nähdä vaivaa? Käytiin alkukesästä muumimaailmassa juuri kaksi vuotta täyttäneen kanssa ja höpöttää siitä vieläkin. Samoin laivareissusta.

Huom lapsi ja hänen psyyke kehittyy kaiken kokemansa pohjalta muistipa sitä aikuisena tai ei. Tosin ei tarvi huvipuistoja, vaan vaikkapa uimarantapäivä on hyvä tai parempi. Kunhan äiti ei roiku kännykällä.

Vierailija
42/46 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut koskaan noin pienten kanssa. Kouluikäisen kanssa oli ihan kivaa. Silloin olin itsekin sen verran nuori, päälle kolmekymppinen, että riitti puhtia laitteissa pyörimiseen. Nyt viisikymppisenä ei enää huvittaisi.

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi pikkuisten kanssa pitää väen vängällä matkustaa ja käydä kaikissa humputuksissa. Joku kolmevuotias on tyytyväisin tutulla hiekkalaatikolla. Kyllä sitä sitten myöhemmin ehtii muutakin.

Jotenkin sitä vaan ajattelee että näin "kuuluu" tehdä jo tämänikäisten kanssa. Kaverit ja sukulaiset lasten kuullen kyselevät että jokos olette käyneet. Myös tarhakaverit kommentoineet. Hankala siinä on sit sanoa lapsille että ei mennä kun olette niin hankalassa iässä!? T ap

Minusta asia ei ole niin, että on pakko mennä, koska eivät ne lapset siitä pilalle mene, mutta ei mielestäni sen takia kuulu jättää myöskään menemättä, että itselle helpompaa iskeä lapsi hiekkalaatikolle ja hänen kesälomansa ei poikkea mitenkään arjesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe mitään järkeä myöskään mennä jonkun vauvan kanssa, mutta kyllä 2v jo muistaa ja nauttii esim. muumimaailmasta. Myöhemmin ehtii myös, mutta miksei tarjoaisi niitä kokemuksia myös pienemmille, vaan siksi että rahaa säästyy ja ei tarvitse itse nähdä vaivaa? Käytiin alkukesästä muumimaailmassa juuri kaksi vuotta täyttäneen kanssa ja höpöttää siitä vieläkin. Samoin laivareissusta.

Huom lapsi ja hänen psyyke kehittyy kaiken kokemansa pohjalta muistipa sitä aikuisena tai ei. Tosin ei tarvi huvipuistoja, vaan vaikkapa uimarantapäivä on hyvä tai parempi. Kunhan äiti ei roiku kännykällä.

Molempi parempi, voi mennä uimaan ja huvittelemaan, kesä on pitkä. Tuo äiti puhelimella kommentti oli täysin mauton.

Vierailija
44/46 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset kiukkuaa ja riehuu, ei ne itsekään nauti päivästä. Tunnet itse lapsesi parhaiten ja näet milloin viihtyvät. Itkupäivää ei tarvii kukaan.

Vierailija
45/46 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just vietettiin huvipuistopäivää Särkänniemessä seitsemän lapsen kanssa ja kyllä mä tykkäsin. Koululaiset (8v, 11v ja 12v) kulkivat kolmistaan ja pienet (vauva, 2v, 4v ja 5v) meidän vanhempien seurassa.

Päivä sujui tosi mukavasti, eikä yhtään kiukkukohtausta tullut koko aikana. Kiukku tuli vasta, kun pakkauduttiin autoon.

Tämä nyt ei ap sua tietystikään lohduta ja saat kaiken sympatiani. Joskus reissut ei vain onnistu ja meillä on ollut vaiheita kun juuri itsestä ne lasten kiukuttelyt on tuntuneet tosi isoilta asioilta.

Helpommin reissut ja retket sujuu, kun muistaa syödä ja juoda säännöllisesti ja lähtee matkaan levänneenä rennolla asenteella.

Kokeilkaa ensi kerralla jotain muuta jos huvipuistoilu ei ollut teidän juttu. Mun mielestä parasta on nähdä lasten ilo ja siinä onkin kaikkien reissujen suola.

Vierailija
46/46 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsethan siellä on hauskaa pitämässä, aikuiset ovat pitämässä huolta lapsista. Miksi sama asia pitäisi olla kivaa sekä aikuisille että lapsille. Takuulla aloittaja haluaa joskus tehdä asioita, jotka ovat kivoja hänelle mutta eivät lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi