Lue keskustelun säännöt.
Työtön puolisoni vaatii, että kotityöt jaetaan 50-50
21.07.2022 |
Mieheni on tällä hetkellä työttömänä ja minä olen ehdottanut että voisi osallistua vähän enemmän kotitöihin nyt kun kerran on aikaa. Hän sanoo, että ei ole aikaa, koska kaikki aika menee kuulemma työn etsimiseen ja hakemusten tekemiseen. En nyt oikein tiedä miten saisin hänet ymmärtämään että sitä ei oikein voi verrata töissä käyntiin ja että hän voisi tehdä päivisin jotain yhteisen kodin eteen.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Järkyttävää että opetat puolisosi elämään kuin hotellissa ja miksi. Kodin hoitaminen kuuluu kaikille riippumatta onko toinen enemmän kotona. Toinen kun oppii asumaan kuin hotellissa niin se tottuu siihen eikä tee yhtään mitään vaikka roolinne muuttuisivatkin.
Sitten toisekseen täytyy ihmetellä puolisoasi joka ei omatoimisesti tee kotona mitään jos toinen passaa kaikki eteen ja siivoo. Minä en pystyisi tuollaiseen jos puolisoni olisi kotona. Meillä on muutama vuosi ikäeroa niin että toinen jää aikaisemmin eläkkeelle ja siltikään kumpikaan meistä ei aio asua kotona kuin hotellissa sen kotona olevan passattavana. Me emme varmaan kumpikaan siedettäisi sellaista puolisoa jollekka täytyisi täyden palvelun hotellia pitää. Meillä ennemmin kilpaillaan kumpiko ehtii ensin tehdä ja mitään töitä ei jätetä roikkumaan. Sitten vasta rentoudutaan ja levätään kun kaikki mahdollinen on sen päivän aikana tehty ja siistiksi laitettu paikat.