Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön puolisoni vaatii, että kotityöt jaetaan 50-50

Vierailija
21.07.2022 |

Mieheni on tällä hetkellä työttömänä ja minä olen ehdottanut että voisi osallistua vähän enemmän kotitöihin nyt kun kerran on aikaa. Hän sanoo, että ei ole aikaa, koska kaikki aika menee kuulemma työn etsimiseen ja hakemusten tekemiseen. En nyt oikein tiedä miten saisin hänet ymmärtämään että sitä ei oikein voi verrata töissä käyntiin ja että hän voisi tehdä päivisin jotain yhteisen kodin eteen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ulos

Vierailija
2/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä itku ja raivo alkaisikaan, jos töissä käyvä mies vaatisi kotona olevaa vaimoa tekemään kotitöitä enemmän. Kertoo vain palstan miesvihasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kotitöiden tekeminen, huolehdi vain itsestäsi.

Vierailija
4/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitä ulos

Ei se nyt ole kymmenen vuoden avioliiton jälkeen ihan noin yksinkertaista

AP

Vierailija
5/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kulutkin maksetaan puoliksi niin tietysti kotityötkin tehdään puoliksi. Mistä teillä kahden aikuisen taloudessa asuvilla ylipäänsä riittää niitä kotitöitä riesaksi asti? Kone tiskaa ja pesee pyykit, robotti imuroi. Mihin te saatte kulutettua tuntikausia viikossa?

Vierailija
6/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksaa kuitenkin puolikkaansa menoista niin homma OK.

Vierailija
7/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin työtön tekee enemmän kotitöitä. On vain reilua sitä kohtaan joka tuo leivän pöytään

Vierailija
8/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maksaa kuitenkin puolikkaansa menoista niin homma OK.

Ei tällä hetkellä maksa sillä minä maksan työssäkäyvänä suurimman osan yhteisistä menoista. Sen takia ajattelin, että voisi ns. hyvittää tätä tekemällä enemmän kotitöitä

Ap

Vierailija
9/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-50. Onpa outo tapa ilmaista tuo. Minä kyllä aina kirjoitan vaan fifty-fifty

Vierailija
10/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin työtön tekee enemmän kotitöitä. On vain reilua sitä kohtaan joka tuo leivän pöytään

Ihan samalla tavalla kuin hoitovapaalla oleva tekee enemmän kotitöitä, se on vain reilua sitä kohtaan, joka tuo leivän pöytään.

Vierailija
11/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut pari kertaa työttömänä avoliitossa asuessani. Kerran 6kk ja kerran 4kk. Ja kyllä, ehdin tehdä päivisin kaikki kotityöt, lisäksi lähettää 2-8 työhakemusta päivässä. Eli en ymmärrä miestäsi. Kauanko hänellä menee aikaa yhden työhakemuksen vääntämiseen?!

Vierailija
12/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät palstamammat taas uhoamassa täällä :D

Vierailija
13/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoko AP siis leivän pöytään? Voihan se työtön puoliso tienata jopa enemmänkin, jos on ollut hyväpalkkaisessa työssä ja nyt ansiosidonnaisella. Tai voi olla pääomatuloja jne.

Joka tapauksessa ei mitään tuollaisia sääntöjä edes ole, vaan jokainen sopii ihan keskenään, miten juuri heidän suhteessaan tehdään. Jos sopimukseen ei päästä niin pistetään lusikat jakoon.

Vierailija
14/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50-50. Onpa outo tapa ilmaista tuo. Minä kyllä aina kirjoitan vaan fifty-fifty

Se on fifti-siksti.

Vierailija
15/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut pari kertaa työttömänä avoliitossa asuessani. Kerran 6kk ja kerran 4kk. Ja kyllä, ehdin tehdä päivisin kaikki kotityöt, lisäksi lähettää 2-8 työhakemusta päivässä. Eli en ymmärrä miestäsi. Kauanko hänellä menee aikaa yhden työhakemuksen vääntämiseen?!

Vaikuttaa siltä, että AP:n miehelle nuo työhakemukset ovat vain tekosyy olla tekemättä mitään

Vierailija
16/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksella voin sanoa, että työnhaku voi olla ihan kokopäivätyötä. Itse ainakin tukisin puolisoa työllistymismahdollisuuksissa jakamalla kotityöt tasan.

Vierailija
17/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä miehesi on oikeassa. Kotityöt jaetaan tasan, eikä muu elämä vaikuta siihen. Jokainen saa siitä yli jäävällä ajallaan tehdä mitä lystää. Voithan säkin jäädä työttömäksi jos noin ärsyttää.

Itse pieniä lapsia kotona hoitaessani jätin tasan puolet kotitöistä töissäkäyvällemiehelle. Mun mielestä avioliitossa täytyy olla tasa-arvoinen varsinkin niiden ikävien asioiden (kuten ruoanlaitto ja siivoaminen) suhteen. En ole kenenkään palvelija vaan kumppani.

Vierailija
18/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies ei ehdi kotitöille edes fifti-siksti koska hän on täällä meidän seurana palstailemassa.

Vierailija
19/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei asemasta riippumatta onko töissä vai ei niin kukaan ei asu kotona niin kuin hotellissa. Ainoastaan jos on sairaana niin silloin passataan eikä tarvitse osallistua kotitöihin. 

Työtön ei ole mikään kotiorja ja passaa työssä käyvälle kotona oloa kuin hotellissa. Vaikka olen työttömänä ajoittain niin mieheni ei elä kotona kuin hotellissa vaan siivoo ja pystyy tekemään ihan kaikkia töitä. Tekee ruokaa ja hoitaa, siivoo keittiöhommia mielellään. Eikä ikinä valita. Me olemme kumpikin työhulluja ja siisteyshulluja niin että meillä siisteyttä harrastetaan joka päivä eikä tule riitaa koskaan. Asumme omakotitalossa jossa tehdään itse kaikki työt eikä makseta ulkopuolisille. 

On pari asiaa jotka yhdistävät eikä erota parisuhdetta niin sanoisin että samanlaiset siisteys tottumukset ja samanlaiset juoma tottumukset niin ettei tarvitse koko ajan riidellä ihan turhista asioista. 

Jos toinen tykkää siististä ympäristöstä ja toinen ei välitä sellaisesta niin kamala asua sellaisen kanssa. Ja jos toinen on täys raitis ja toinen ottaa kuppia mikä ärsyttää sitä raitista niin sellaisesta en ole nähnyt tulevan yhtään mitään. 

Jos olette ihan vastakkaisia luonteeltanne niin laittakaa ajoissa kengät eri suuntiin sillä siitä ei tule yhtään mitään. 

Vierailija
20/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä minä olen työtön ja kaiken lisäksi opiskelen AMK-tutkintoa työttömyystuella. Ja mulle on ihan selvää, että 90% kotitöistä kuuluu mulle kun olen kotona. Palstailemaankin ehdin 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme