Kuulin miehen kavereiden haukkuvan minua koska en "päästä" miestä reissuun
Mies on aikoja sitten varannut kavereiden kanssa reissun 3 viikkoa ennen esikoisemme laskettua aikaa. Ei jotenkin kumpikaan ajateltu että menee vähän turhan tiukille, koska sieltä reissusta ei mitenkään pääsisi takaisin jos lapsi päättäisikin syntyä.
Otin asian puheeksi miehen kanssa nyt kun laskettu aika alkaa, ensin hän suuttui mutta aikansa googleteltuaan keskusteluja ja muiden kokemuksia tuli itsekin siihen tulokseen että ei hän halua missään nimessä lähteä. Perui sitten matkan.
Oltiin eilen yhteisten kavereiden kanssa ravintolassa, ja kuulin sivusta kuinka nämä miehen kaverit haukkuivat minua tyyliin pirttihirmuksi ja ihmettelivät miksi mies on tossun alla kun antaa minun päättää reissuistansa. Tuli tosi paha mieli, olin ennen pitänyt noita tyyppejä ihan fiksuina ja mukavina ihmisinä. Olin myös siinä uskossa että he tykkäsivät minusta.
En tiedä mitä haen tällä aloituksella, tuntuu vaan niin surkealta että halusin johonkin kirjoittaa. Ei tee mieli nähdä noita tyyppejä enää..
Kommentit (95)
Säynätsalo kirjoitti:
No en kyllä tajuu miksi ei mies lähtenyt sovittuun reissuun.
Olis voinut synnyttää ilman miestäkin. Mies vaikka videolta kattonut sitte synnytyksen joskus myöhemmin, kun on aikaa.
Älä sure, et varmaan tajua paljon muutakaan.
Aloituksessa ei kerrottu mitään siitä, että kätilön mukaan vaiva voi syntyä koska hyvänsä tai että olisi ollut uhkaava keskenmeno aiemmin.
Taitaa olla keksitty juttu, jota piti alkaa värittämään.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa ei kerrottu mitään siitä, että kätilön mukaan vaiva voi syntyä koska hyvänsä tai että olisi ollut uhkaava keskenmeno aiemmin.
Taitaa olla keksitty juttu, jota piti alkaa värittämään.
Mitään riskiä ei ole että syntyisi aiemmin, kätilö siis vain sanoi että ei sitä tiedä että milloin päättää tulla. Voi tulla nyt, voi tulla ensi viikolla tai voi tulla kuukauden päästä.
Ja alkuraskauden ongelmista selvittiin säikähdyksellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sellainen reissu on, jolta ei mitenkään pääsisi takaisin?
Mietin vaan, että olisiko mies voinut lähteä mutta varautua myös siihen että lähtee kesken pois? Ulkomailtakin pääsee tunneissa.On toki mahdollista, mutta epätodennäköistä että lapsi syntyy juuri tuolla viikolla.
Muutaman päivän vaellusreissu pohjois-Suomessa, eli kenttää ei välttämättä ole lainkaan ja ajomatka takaisin kotiin kestäisi tunteja.
Suututtaa kyllä tosi paljon että miehen kaverit puhuivat minusta noin rumasti. Mieheni on mainio kumppani, joka ei ikimaailmassa jättäisi minua yksin näin isossa asiassa, ja sen hän sanoi kavereilleen myös. Luulisi että jokainen jolla on aivot ymmärtäisi ettei mieskään halua ottaa riskiä, ettei näkisi oman toivotun lapsensa syntymää koska on rämpimässä metsässä.
Ap
Onko näillä miehen kavereilla omia lapsia? Ovatko he tietoisia siitä, että lasketut ajat voivat heittää paljonkin? Ettehän tekään miehesi kanssa tienneet asiasta. Jotenkin tuntuu siis epäreilulta, että oletat muiden kuitenkin olevan perillä siitä, eivätkä he saisi reagoida ikävästi ailahtelevaan käytökseen, joka vaikuttaa heihinkin.
Ehkäpä kaverit myös luulivat, että sinun miehesi ei tekisi suunnitelmia heidän kanssaan, jos ei olisi selvittänyt jo, että se varmasti käy. Joten kun suunnitelmat yhtäkkiä muuttuvat ja hän, kuten sanoit, "mainiona kumppanina" ottaa kaikki syyt niskoilleen asiasta, niin se ei siis välttämättä tarkoita sitä, että kaverit pystyisivät ohittamaan ajatuksen siitä, että se ajatus loman peruumiseen on lähtöisin sinulta.
Tuota minäkin mietin, että jos lupautuu mukaan, niin luulisi silloin selvittäneensä kaiken jo valmiiksi. Tuleeko kavereille nyt yllättäviä kuluja, koska miehesi jää pois? Ne nyt tietenkin pitää maksaa vaikkei lähtisikään reissuun. Ja itse en kutsuisi ihmistä mainioksi kumppaniksi, joka ei kerro ystävilleen totuutta vaan antaa heidän olettaa syyn olevan tyttöystävässä.
Ei. Kuten yllä sanoin, kyseessä on telttareissu pohjois-Suomessa. Toki hölmöä meiltä ettei ajateltu vaan luettiin vaan jotain tilastoja, joissa sanottiin että riski noilla viikoilla syntymiseen on älyttömän pieni. En olisi varmaan edes ajatellut koko asiaa, ellei yksi kaverini olisi saanut lasta 3 viikkoa liian aikaisin ja sen myötä sitten kysyin terkkarilta että mikä todennäköisyys oikeasti on.
Kavereiden luulisi ymmärtävän, koska mies kertoi heille ja selitti hyvinkin pitkästi ja anteeksi pyytäen että miksi ei pääse. Kertoi, että minun kätilöni sanoi että vauva saattaa tulla minä hetkenä hyvänsä, ja kertoi googletelleensa itsekin muiden kokemuksia ja päätyneensä siksi tähän ratkaisuun. Olin itse paikalla, eikä mies missään kohtaa syyttänyt minua. Jotenkin nuo kaverit vaan vetivät mielessään aasinsillan ja päättivät että tämä on jotenkin minun syytäni.
Ap
Mahdatkohan sinä nyt vaan ylireagoida? Luultavasti nuo miehen kavereiden sanomiset olivat ironiaa, jolla miehet usein käsittelevät pettymyksiä. Ja sinä olet riittävän typerä ottakseesi todesta.
Jos joku minun mieheni kaveri sanoisi minua pirttihirmuksi, nauraisin koska tietäisin sen olevan herja. Läppä. Vitsi. Huono sellainen ehkä, mutta ei mitään sellaista, mistä tarvitsee vetää herneitä nenään ja kirjoitella aloituksia vauvikselle.
Olen herkkä kyllä, sen voin myöntää ja vielä herkempi tässä tilassa. Väitän kuitenkin, että huomaan koska ihmiset ovat oikeasti vihaisia ja koska vitsailevat. Minusta pirttihirmuksi haukkuminen on törkeää, ja myöskin se että miehen kaveri väittää minun pitävän miestä tossun alla. Plus kaikki muut asiat mitä sanoivat. Minun lähipiirissäni on tapana puhua muista ihmisistä ystävällisesti.
Ap
Taitaa miehen kaverit olla seksistisiä. Toivottavasti miehesi ei ole samanlainen
Ihan turhaan sitä miestä pelottelet ennenaikaisella synnytyksellä ja jos tulisikin äkkilähtö synnärille niin ambulanssit on keksitty. Eikä niistä miehistä mitään apua siellä ole, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaan sitä miestä pelottelet ennenaikaisella synnytyksellä ja jos tulisikin äkkilähtö synnärille niin ambulanssit on keksitty. Eikä niistä miehistä mitään apua siellä ole, päinvastoin.
Minun mieheni tai poikani eivät kumpikaan olisi mistään hinnasta jättänyt syntymän ihmettä väliin. Että ihan vaan tiedoksi, on myös miehiä, joille lapsi on kaikki kaikessa.
Kyllä mäkin loukkaantuisin, jos kuulisin miehen kavereiden puhuvan minusta paskaa. Ymmärrän pettymyksen siitä, ettei yksi porukasta pääse mukaan, mutta pitäisin näitä tyyppejä mäntteinä. Ja vieläpä empatiakyvyttöminä keskenkasvuisina mäntteinä, jos eivät kykene kuvittelemaan kaverinsa haluavan varmistaa olevansa läsnä oman lapsensa syntyessä.
Ap, kerroitko tapauksesta miehellesi? Mitä hän sanoi, miten hän reagoi?
Tässä aika oleellinen tieto on se, että tietääkö ne kaverit siitä, että sinun laskettu aikasi on noin lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä aika oleellinen tieto on se, että tietääkö ne kaverit siitä, että sinun laskettu aikasi on noin lähellä.
Miksi ei tietäisi, jos tämä mies kavereilleen tilanteen selitti? Todennäköisesti keskustelussa kävi ilmi se oleellisin asia eli laskettu aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei tietäisi, jos tämä mies kavereilleen tilanteen selitti? Todennäköisesti keskustelussa kävi ilmi se oleellisin asia eli laskettu aika.
Perusongelma lienee se, että ap on miehensä kanssa ensimmäinen pariskunta kaveripiirissään, joka saa lapsen. Miehen kaverit ovat siis käytännössä lapsen tasolla, mitä tulee raskauteen ja synnytykseen liittyvissä asioissa, tai vanhemmuuden ymmärtämiseen ylipäätään. Vähän sama kuin tiiliseinälle puhuis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhottava juttu . Itse voisin lähteä miehen kanssa yhdessä,kaverit ja muut tervetulleita myös . Toivottavasti pääsette reissuun .
Ai lähtisit reissuun 3 viikkoa ennen laskettua aikaa?
Itse lähdin . Olimme matkalla koko lasketun ajan . Paljon matkustanut, Espanja, Italia, Saksassa . Lääkärin numero on laukussa,kysyin ohjeet. Olen synnyttänyt Italiassa,ei ollut ongelma.
Höpö höpö, lentokoneeseen ei edes päästetä viimeisillään raskaana olevia.
Ai kuten sinä et ole nainen, vaan 10-vuotias esikoistaan odottava teinipoika.