Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka eivät käytä aurinkovoidetta

Vierailija
21.07.2022 |

Olen etelässä. Kauhistelen joka päivä kun altaalle raahautuu pohjoismaisia ihmisiä, jotka keskipäivän aikoihin makaavat siinä huoletta. Iho ihan palanut ja punainen ja aurinkovoidetta eivät laita.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten toinen ääripää (minä), joka Suomessa puolipilvisellä säällä käyttää spf50 ja silti pysyttelee varmuuden vuoksi varjossa  :D

Vierailija
2/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä sen tiedät, ovatko laittaneet sitä jo kotonaan/hotellihuoneessa? En minä ainakaan laita aurinkorasvaa ihmisten ilmoilla, vaan kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne aurinkovoiteetkaan terveellisiä ole.  Siksi ei lapsillekkaan niitä suositella. Myrkkyjä jotka imeytyy elimistöön.

4/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että he ovat laittaneet matalakerroksisen aurinkovoiteen aamulla hotellhuoneessa eivätkä enää lisää sitä päivän mittaan esim. uimisen jälkeen.

Mutta joo, on se kumma, miten valistus ei mene päähän lukemattomista toistoista huolimatta.

5/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoismaalaisella vaalealla ihmisellä pitäisi spf olla vähintään 30 etelässä ollessa.

Vierailija
6/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40+ tajusin, että kaikella ulkoilusäällä on hyvä suojata iho, ettei tule vaaleanpunaisia "luomia" eikä maksaläiskiä. Vaikkei palamista pelkäisi, niin ne on inhoja.

Vierailija
7/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit on myöhemmin melanooma.

Vierailija
8/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieti, että ne samat tyypit juo siinä altaalla margaritoja ja vielä illalla syövät rasvaista ruokaa ja jatkavat jonnekin baariin. Ja sitten harrastavat seksiä! Eikä aina edes testatun ja vahditun ikikumppanin kanssa! Huh. Jotkut niistä autoilevatkin, ja voitko kuvitella, tupakoivat!

Vierailija
9/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä sen tiedät, ovatko laittaneet sitä jo kotonaan/hotellihuoneessa? En minä ainakaan laita aurinkorasvaa ihmisten ilmoilla, vaan kotona.

Jos ihminen istuu altaalla ja ui esimerkiksi iltapäivän ajan, eikä kertaakaan laita voidetta, niin aika todennäköisesti ei silloin halua sitä laittaa.

Tai sitten joku kaveri tms laittaa vieressä ja yrittää ojentaa purkkia kyseiselle tyypille joka kieltäytyy.

Sitä rasvaa on lisättävä tasaisin väliajoin jos ui tai edes hikoilee yhtään.

Vierailija
10/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä palanut Suomessa joten ensimmäisellä rantalomalla ulkomailla paloin kun en tajunnut että sitä rasvaa pitäisi todellakin lisätä välillä. Viikonloppuna poltin päänahkani taas ulkomailla kun en muistanut että pitäisi käyttää hattua kun on ulkona viittä minuuttia kauemmin. 

Vierailija
11/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen istuu altaalla ja ui esimerkiksi iltapäivän ajan, eikä kertaakaan laita voidetta, niin aika todennäköisesti ei silloin halua sitä laittaa.

Tai sitten joku kaveri tms laittaa vieressä ja yrittää ojentaa purkkia kyseiselle tyypille joka kieltäytyy.

Niin kai, jos ei ole ikinä ottanut aurinkoa. Jos ihmisellä on yhtään pigmenttiä, ei sen tarvitse koko ajan rasvan kanssa lutrata. Ja jos on vitivalkoinen, eikä haluakaan ruskettua, miksi edes lähtee ns. ranta- tai allaslomalle? Itse ainakaan en rentoutuisi jos koko ajan pitäisi miettiä, että palaako vai ei.

Vierailija
12/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne aurinkovoiteetkaan terveellisiä ole.  Siksi ei lapsillekkaan niitä suositella. Myrkkyjä jotka imeytyy elimistöön.

Höpö höpö! Aurinkovoiteita NIMENOMAAN suositellaan lapsille. Erikseen on voiteet joissa lukee Kids.

Vierailija
13/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kai, jos ei ole ikinä ottanut aurinkoa. Jos ihmisellä on yhtään pigmenttiä, ei sen tarvitse koko ajan rasvan kanssa lutrata. Ja jos on vitivalkoinen, eikä haluakaan ruskettua, miksi edes lähtee ns. ranta- tai allaslomalle? Itse ainakaan en rentoutuisi jos koko ajan pitäisi miettiä, että palaako vai ei.

Myös esim. tummaihoiset käyttävät aurinkovoidetta vaikka eivät samalla tavalla palakkaan. Kyllä ne rantalomat on ihan vitivalkoisillekin :D

Vierailija
14/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto karsii heikoimman aineksen tavalla tai toisella.

Vierailija
15/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten joku tosiaan pystyy olemaan palaneella iholla auringossa. Ainakin itsellä iho on tosi kipeä jo pienestä palamisesta.

Vierailija
16/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös esim. tummaihoiset käyttävät aurinkovoidetta vaikka eivät samalla tavalla palakkaan. Kyllä ne rantalomat on ihan vitivalkoisillekin :D

Itse olen tavallisen suomalaisen värinen, mutta ihan hirveä savotta olisi vahtia rantalomalla, että ei vaan rusketu. En todellakaan jaksa koko ajan laittaa uutta rasvaa ja pitäisin sellaista ihan typeränäkin. Itse olen auringossa sen aikaa, että alkaa tuntua kuumalta, jonka jälkeen siirryn varjoon. Aika hyvin on toiminut hyvin vähällä rasvauksellakin.

Vierailija
17/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea kohtuudella, myös aurinkoa ilman aurinkovoidetta. Elintärkeää D-vitamiiniä luonnollisessa, ilmaisessa muodossaan, toki vain 15 min/päivä ja sitten voidetta, jos on pakko olla auringossa.

Itse välttelen aurinkovoide+aurinko+kloorattu uima-allas kompoa. Tästäkin on tutkimuksia, että on pahin kemikaalisetti ihosyöpien kannalta. Tälle tutkimukselle ei tosin löydy niin helpolla maksajia, kuin aurinkovoiteen hyville puolille.

Vierailija
18/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hysteeriset rasvaajat nyt eivät ainakaan ole mitään vahvaa ainesta... jäävät paitsi kaikesta muustakin hauskasta, kun pelottaa niin.

Vierailija
19/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hysteeriset rasvaajat nyt eivät ainakaan ole mitään vahvaa ainesta... jäävät paitsi kaikesta muustakin hauskasta, kun pelottaa niin.

Täytyy olla h*lvetin saamaton ihminen jos ei hitusen rasvaa jaksa iholleen levittää.

Vierailija
20/21 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harva menehtyy ihosyöpään ennen lisääntymistä, jos siis lapsia edes haluaa, eli mitään varsinaista karsivaa vaikutusta tällä ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi