++ ENSIKOT la:na & su:na (21.-22.10.2006) ++
Kommentit (16)
vihdoin taas viikonloppu... :) ihanaa
ensinnäkin pahoittelut niinalle ja livelle tädistä. ei seen teillekään pitäny tulla! mihinköhän sen vois lähettää että tajuais pysyä kaukana meistä
kathy: mukavia tupareita. toivottavasti asunto säilyy ehjänä :)
hoyt: mites sun tikuttelu? vieläkö vahva +???
saikku: sielläkin siis jännäillään. huomenna siis aattelut testata. mullakin vähän testi polttelee näppejä, pitäisköhän munkin testata jo huomenna? ++++++++++++++++++++-tuulia sinne bd bd bd
keiju: heinäkuun vauva on vähntään yhtä ihana kuin juhannusvauva. ja saa itse sit käyttää vähän pidempään kaikkia ihania odotusvaatteita joita kesällä myydään. ainakin viimekesänä oli tosi ihanai mammavaatteita :) otetaan me molemmat nyt ne heinävauvat, jookos?
killa: ymmärrän hyvin että mieli on välillä maassa pitkän yrittämisen jälkeen. tai siis, en ymmärrä, kun en ole sitä itse kokenu, mutta voin hyvin kuvitella miltä tuntuu. voimia ja tsemppiä. älä meitä kuitenkaan ihan kokonaan unohda.
peipposka: oliko mukavat polttarit? mitäs kaikkea ohjelmaa sulle oli keksitty? paljastuitko vai saitko pidettyä vauvan omana salaisuutenasi?
ON: voi hitsi tätä jännitystä. kp 35/35-37 menossa. mitään oireita mulla ei ole! vatsaa vähän nipistelee välillä, mutta samat tunteukset mulla on ollu edellisissäkin kierroissa. voi kunpa se täti nyt tajuais pysyä poissa... en halua herätä huomenna tai maanantaina vain huomatakseni että täti päätti tulla pilaamaan mun haaveet kesävauvasta. mua jännittää ihan kalmalasti. tekis mieli testata jo huomenna, mutta taidan jättää testaamisen ens viikkoon... jos siis täti vaan nyt pysyy poissa! hus tuhma täti, et ole tervetullut kylään! täällä rukoillaan että vatsassa kasvais meidän ensimmäinen lapsi.
mukavaa ja ++++++++++ täytteistä viikonloppua kaikille (myös itelleni)
-pingu-
Rahat on loppu ja mieli maassa. Nyt sovittiin miehen kanssa et yksi kierto mennään miten mennään. Yritän olla puhumatta lapsista ja lapsettomuudesta. Pidän siis ehkä hiukan taas taukoa täältäkin!
Mitkäs on Aftiksen fiilikset?!?
+++++
[color=EE30A7]Enpä ehtinyt sitten illalla enää töiden jälkeen palstailemaan vaikka niin lupailin.. Nyt kuitenkin hieman kommentointia muillekin monien ON-viestin jälkeen. Taidanpa kokeilla ihan väreillä, katsotaan miten onnistun..[/color]
[color=6959CD][b]Pingu[/color][/b]: Otathan huomenna mun kans tuplaplussan, eikö niin? testi polttelee edelleen kaapissa ja tekis mieli testata jo tänään, mut taidan kuitenkin malttaa mieleni aamupissaan asti.. jänskättää jo hirvittävästi.
[color=6959CD][b]Masu[/color][/b]: Pahoittelut tädin vierailusta! Mä olin ihan varma, et ainakin sä olisit plussannu. harmi. yritä häätää se pahuksen sukulaisakka todella kauas, jottei löydä sua ainakaan seuraavaan vuoteen. eikä toivottavasti ketään muutakaan.. Jaksamista.
[color=6959CD][b]Kathy[/color][/b]: Kuinkas teidän tuparit onnistui? Tais maistua siiderikin, kun se pirulainen sutkin löysi..
[color=6959CD][b]Dajm[/color][/b]: Millä päivillä sun kierto olikaan? En muista.. Oikein oivia nuo sun pahoinvointioireet...
[color=6959CD][b]Keiju[/color][/b]: Ihanasti sun mies tsemppaa.. " Heinävauva" on varmasti aivan yhtä hyvä, ellei parempikin, kuin juhannusvauva. Tsemppiä ja plussäsäteitä ens kiertoon sulle oikein extrasti!
[color=6959CD][b]Marge[/color][/b]: Onnea ovisplussasta ja limoista! :D dbdbdbdb ja ++++++ loppukierrolle!
(.) <- toivottavasti ON on pian tuollainen..;)
[color=EE30A7]Huomenaamuun taitaa olla pakko se testaaminen odotella.. Nyt on kyllä todella luottavainen olo. Oireista tällä hetkellä kaikkein luotettavin on se, että täti ei näytä tulostaan minkäänlaisia merkkejä (hyvä niin, pysykin poissa) vaikka normaalisti tiputtelu on alkanut jo pari päivää ennen vierailua.. turvotus on hävinnyt, nippailuja ei ole pariin päivään ollut, tissit on aivan normaalit, ei kipeät tai arat, kuvotustakaan ei ole eilisen jälkeen ollut.. Outoa, mutta jännittävää!!! Niin kuin jo aikaisemminkin sanoin, korkealta tulen ja kovaa, jos täti nyt kurvaakin vierailulle.. mutta onneksi vertaistuki täällä on niin mainiota, että lohtua varmasti saan. Tulen heti aamulla sitten ilmoittelemaan tuloksen..[/color]
Hyvää, plussaisaa viikonloppua toivotellen, Saikku kp30/30
Voi masu =( ((((((halaa ja rutistaa))))), ei siinä noin pitänyt käydä, ei ei ei¿.hakkaa nyrkillä lattiaa. Mä tiedän IHAN JUSTIIN mitkä on fiilikset. Eikö ole uskomaton kuoppa minne sitä tippuu. Se on se pienikin uskonripe mitä kantaa ja sitten kun se tättärä tulee niin kaikki menee taas ryminällä alas. Mä itkin monen kaverin olkaa vasten ja sitten olo alkoi helpottaan. Nyt oon jo paremmalla mielellä, mutta itkuherkkä edelleen. Sovittiin miehen kanssa samoin, että nyt yritetään tämä taukokierto ¿vain olla¿. Ei tätä muuten hermot kestä. Raha-asia huolettaa muakin varsinkin kun meillä on molemmillä työpaikoilla vähän sen suuntaista keskustelua, että lomautuksia tai muita muutoksia voi tulla.....ei sitä sitten parin tonnin ivf:ään noin vain lähdetä. Ja sinnekin on sitäpaitsi yli puolen vuoden jonot.
LiVelle pahoittelut tädistä. Pingulle ja saikulle peukkuja että on tärpännyt, hyvältä kuulostaa.
Killa: älä nyt meitä ihan kokonaan jätä. Mä pyörin myös siellä l-puolella, mutta ajattelin nyt hetken vielä jatkaa täälläkin.
Kiitos vielä kerran kaikille tsempeistä ja rutistuksista. Niistä oli muuten tosi paljon apua kun sieltä kuopasta ylös taas kerran kömmin. Te olette parhaita!!
t. Afternoon
kaikista maailman tädeistä huolimatta. >:/
Kiitos hirmusti kaikille jotka on ottanu minutki niin ihanasti vastaan. Mukavaa löytää samoja tunteita kokevia tyyppejä. Mulla menee pitkään ennen ku kaikkien nickit tulee tutuiksi. Sorry jos en heti muista. Nyt kuitenki kaikille piinailijoille plussatuulia ja kauheasti kärsivällisyyttä, tädin vierailun kohteille jaksamista ja intoa uuteen kiertoon!
Ja tottakai aivan hillittömästi onnea Peipposkalle ja muille lähiaikoina plussanneille!! Ihan syän meinaa haleta ku aattelee teän onnea. :)
Hoyt: voit ottaa sen esittelyn siitä ekasta viestistäkin, jos se kelpaa. Siihen vois ehkä lisätä että yritys on ollu päällä juhannuksesta' 06.
ON: Mulla on nyt pahimmat piinat meneillään. kp 32/28-35. Ihan ku olis ollu alkavia tätioireita tänä aamuna. Hope not. Tein keskiviikkona testinki, ku alavatta on oireillu jo yli viikon. Negatiivinenhan se oli. Eli toivo on siis jo tästä kierrosta menny (vaikka eihän sitä usko ennen tätiä). Sillon oli jo varmaan se 10 päivää oviksesta, jos se on ollu ajallaan.
Vaikeaa aikaa. Huh. Onneksi mies tuli kotiin, niin voiaan yhessä hätäillä. :)
Sovitaanhan kaikki että siirrytään ennen joulua tuonne odottajien puolelle?!!
Hauskaa viikonloppua ja hyviä vauvaunia (ne yleensä pitää paikkansa! ;) )
s-k-
Masulle isot pahoittelut tädin vierailusta! Sinulle ja Aftikselle olisimme kyllä plussat suoneet tässä kierrossa. Onneksi teillä on toisistanne tukea vaikeina hetkinä.
Muillekin tädin tavoittamille pahoittelut. Keijun mies oli tosi kauniisti lohduttanut!
Täälläkin täti tekee tuloaan, tosin pikkuhiljaa. Hyvä niin, voi pikkuhiljaa myös luopua toiveista. Hassua, mutta olo on rauhallinen ja toiveikas. Tuntuu, että elämässä on nyt pienellä aikaa tapahtunut niin paljon kaikkea muutosta, että vauva on halunnut valita toisen ajankohdan elämänsä alulle.
Killa: Voimia matalien fiilisten vauvakuumeiluun. Pidä vaan palstailutaukoa, kun nyt siltä tuntuu. Olet kyllä meidän mielessä täällä sillä aikaa. Kovasti plussatuulia ja tärppionnea kuumeilukamulle, olipa teillä edessä hoitoja tai ei!
s-k: Kiva, että olet kotiutunut joukkoon!
Leppoisaa viikonloppua enskaliinit! Ja sitä plussatuulta kaikille tasapuolisesti. Piinailijoille etunenässä!*bdbdbdbdbd*
nellamaija
Voin yhtyä Masun, Aftiksen ja Killan olotiloihin " vanhojen" enskojen tunteista. Pahoittelut tädin saapumisesta masu...
Killa: Tauko tekee ihan hyvää. Itse olin " sivuvieroituksessa" koko kesän ja se aika teki hyvää. Nyt olen taas jaksanut innokkaasti lukea muiden kokemuksia ja ihana on myös lukea plussauutisia :) Välillä huomasin, että nekin ahdistivat omaa mieltä ja niinhän se ei saa olla.
Täällä on niin ihana porukka tukemassa ja antamassa voimaa, iloa ja jaksamista yrittää aina vaan uudestaan. Kiitoksia kaikille teille ihanat enskat!
Tuisku
Onnea plussanneille!!
Ja pahoittelut Titille, ei noin voida sua koetella...
Killa: Meillä oli ne simppa-arvot 28% eteenpäin meneviä, eli sun taulukon mukaan ilmeisesti ihan ok.
ON: Täti hyökkäs vasta torstaina ja piinailin ihan kunnolla kun tuli pari päivää myöhässä, ja koskaan aikasemmin ei oo ollu tuollasia oireita...Joten alas tultiin korkeelta ja kovaa!!! Nyt ens viikolla lääkäri ja siirryn myöskin todennäköisesti L-puolelle!!
Jotain muutakin piti kommentoida, mutta kun ei muista!
Huiskutukset ainakin Naksu, Killa, Kathy, Bianco ja Afternoon.
++++++++++kaikille!!!
Anteeksi omanapaisuus!
-ninnuli-
Nousinpa sitten varhain.. Tai siis kello on kyllä soimassa vasta kymmeneltä, mut ei tullut uni oikein kunnolla koko yönä, kun jänskäsin tän aamun testiä.. No, nousin sitten testaamaan.. Ja tyylipuhdas negahan sieltä paukahti! Voihan p... Mä olin ihan varma. No, mutta jotain positiivistakin: täti ei edelleenkään näytä mitään merkkejä itsestään. Taidan marssia maanantaina apteekkiin, jos ei vieläkään kuulu mitään.. Tuo oli kyllä mammaksi erittäin herkkä testi, mut onko niitä olemassa vielä herkempiä? Ja äsken taas kun venyttelin, niin inhottavat " repimiset" tuntui alamahassa, tällä kertaa kummallakin puolella.. Miehelle en taida kertoa negasta mitään. Turhaan vaan huolestuu.. Kerron sitten, kun on jotain ihan oikeeta kertomista (plussa/täti). Nyt taidan painua kuitenkin takaisin vällyjen väliin vielä vähäksi aikaa.. Sitten töihin!
-Saikku kp31/30-
ja tyylipuhdas nega täälläkin. ja kuten saikku, heräsin testaamaan jo huomattavasti aikasemmin ku ois tarvinnut nousta... testasin mammaksin ihan normi testillä... tätiä ei kuitenkaan vielä näy (huh!), ja saakin pysyä poissa seuraavat 1,5vuotta! aattelin ostaa vielä jonkun hieman herkemmän testin ja testata jos tätiä ei huomenna näy. oviksesta on kuitenki vasta 10päivää. osa musta luopui jo toivosta mutta osa haluaa vielä uskoa että testasin vaan aivan liian aikaisin... että tämmöstä tänne. otetaan saikku lähipäivinä kuitenki se tuplaplussa joka miedän tänään piti ottaa. hali kohtalotoverilta.
-pingu-
Tääläpä on ollut viikonlopun aikana hiljaista. Viime viikonloppuna vilskettä riitti ja nyt vaan muutama hassu. No Kiva että edes jotkut jaksaa kirjotella :)
Missäköhän se peipposkakin luuraa kun sen piti tulla kertoon miten polttarit meni.
pingu ja saikku: Toivotaan että täti pysyy poissa ja negat muuttuu plussiks. bdbdbdbdbd :)
Tää voi kuulostaa tyhmältä kysymykseltä mutta osaako kukaan sanoo voiko vatsalihasten treenaamisesta olla jotain haittaa alkion kiinnittymisen kannalta? Varsinkin kun treenaa alavatsaa.
Eilen tosiaan meillä oli tuparit. Aikas rauhallisesti meni, kun oli pari alle kolme vuotiasta lastakin mukana ja yks kavereista odottaa esikoistaan suht viimesillään. Mutta tulipahan juoruttua monen viikon edestä kavereiitten kanssa, kun nykyään niin harvoin nähdään. Me kun asutaan miehen kanssa 150- 200 kilometrin päässä kavereista. Siideriä tuli illan mittaan aikas paljon juotua ihan huomaamatta, tais vieläkin ottaa päähän toi tädin tulo, vaikken sitä myönnäkkään.
ON: kp4/28-30 ja täti on onneksi pakkaamassa laukkujaan. Kolmen viikon ja kahden päivän päästä on sitten kauan odottamani lääkäri, jee.
Kathy, joka vilkuttelee kaikille enskoille =)
Muutama päivä on ollut taas sellaista " matalalentoa" , ettei ole täälläkään ehtinyt käymään kuin pikaisesti vilkaisemassa. Mut ei oo kivaa, että täti on tullut niin monen luokse kyläilemään. Mä voisin ottaa ne teidän tädit hoitoon. Ainakin siihen asti, kun saan puhuttua mieheni vauvapuuhiin. Nyt en ole edes yrittänyt, kun on jotenkin niin pahalla tuulella. Toivottavasti ei montaa päivää...
Hermione: Kyselit tuolla joku päivä, millä alalla olen. Hoitoalallahan minä, joten ne selkäkivut ovat hyvin tuttuja. Nyt niistä kärsii kuitenkin tällä kertaa mieheni, joka on rakennusalalla.
Bianco: Joo, ei ne mun vauvakuumeiset tyttäreni ihan vielä itselleen vauvaa toivo...hih. Toinen toivoo pikkusiskoa ja toinen tietenkin pikkuveljeä. Ollaan puhuttu tyttöjen kanssa paljonkin " vauvajuttuja" ja he tietävät myös, että minä haluaisin, mutta mieheni ei ole vielä antanut " lupaa" . Yhdessä nyt yritämme kolmen naisen voimin tehdä käännytystyötä...
Ja kiitti kaikille " synninpäästöstä" että saan roikkua täällä mukana tällaisena vanhana kehäraakkina. Luulen kyllä, että asia on niin päin, että jos ja KUN vauvaluvan saan, niin te saatte neuvoa ja opastaa minua. Tyttärieni syntymästä on jo niin kauan (yli 10v), että kaikki tuntuu uudelta ja ihmeelliseltä. En ole esimerkiksi koskaan edes nähnyt sellaista ovistestiä. Innolla odotankin, että saisin luvan ja pääsisin testailemaan. Tuntuu, että te kaikki muut olette jo niin paljon edellä...
Plussatuulia toivottelee
Hätähousu
Olen ollut kolme päivää poissa enkä siis ole päässyt koneelle ollenkaan, ja heti kun tulin kotiin menin tietysti avaamaan vauva-lehden sivut!
Luin todella pikaisesti pinon, enkä varmaan muista kaikkea, mutta päälimmäiseksi mieleen jäi Masu: Pahoitteluni sinulle! Tuli tosi surullinen olo puolestasi. Koita jaksaa! Samat sanat Saikulle ja Pingulle negoista! Toivotaan vielä parasta!
Killa, jaksamista sinulle myös! Toivon todella, että teillä tärppäisi mahdollisimman pian!!!! Käy välillä täällä kuitenkin, joohan?
ON: ylihuomenna lääkäri, jännittää mitä siellä sanotaan. Olin siis kaksi viikkoa sitten gynellä ja hän sanoi, että mulla on pco-epäily ja otettiin paljon verikokeita. Nyt ne tulokset sitten selviää! Tämä kierto on ultran mukaan aian toivoton...
Mökkitontilta on kotiuduttu. Meinas vähän tulla eka yönä kylmä, kun asteita oli miinuksen puolella varmaan 10 ja tosiaan asuntovaunussa oltiin eikä lämmitys tietenkään heti tehonnut, kun vaunu oli ihan jäässä. Isot risukokot poltettiin niin, että tais naamakin hieman kärähtää. Tänään sitten lunta alkoi satamaan ihan tosissaan, joten kiva oli lähteä pois ja käytiin katsomassa miehen siskon 13päivän ikäistä poikaa. Ei varmaan tarvitse selittää mitä se vauvakuumeiselle teki!?
Pingu: En sitten enää testaillut ovistikuilla, kun tuli jotenkin ihan onneton olo ja ei asialle ois mitään voinut edes tehdä, kun äiti oli myös mukana reissussa.
ON:Kai se ovis sitten oli jossain välissä, kun nyt on ihan kuiva kausi alkanut ja lämmötkin nousseet. Yhtään ei ole tärppiolo ja luovuttanut olo nyt on. Ei auta, vaikka kuinka piina-ajat ois vasta edessä, koska tunne on niin vahva. On muutenkin taas sellanen fiilis, että ei jaksais vähempää ajatella koko asiaa, kun kerran tää on niin vaikeeta.
Vielä tervehdys kaikille tasapuolisesti ja palaillaan asiaan!
Hoyt kp23/36-51
Hei " pitkästä" aikaa!
Tuntuu kolme vuorokauttakin liian pitkältä ajalta olla teistä erossa ;) Olin isin luona kylässä, enkä tohtinut jättää hänen koneelleen vauvajuttuja muistiin...
Peipposkalle ISON ISOT ONNITTELUT! Wau :D Toivottavasti sulla on ollut ihanat polttarit :) Paljon onnea matkaan masuasukille.
Voih, Niinallekin tuli täti kylään :( Mulle kanssa. Kierto jäi 28 päivän mittaiseksi. Kroppa taitaa oireilla kyllä ihan vaan tähän pillerittömäänkin elämään. Mulla ainakin jatkuvasti mitä oudoimpia oireita - toivotaan, että tilanteet tasaantuu ;)
S-K:lle tervetuloa joukkoon!
).( Jeps, eli täti saapui torstaiaamuna aikamoisten kramppien saattelemana (melkein tekis mieli ottaa taas pillerit käyttöön!). Kp:llä 3/27-33 mennään ja täti tuntuu tekevän jo lähtöä (outoa, mutta jotain positiivista siis ;). Mielialat kuitenkin ihan ok. Kävin tosin nuuskimassa kummityttöäni (4kk tänään :D) ja jäi vähän harmittamaan, ettei meille ole vielä moista tiedossa. Kaikki kai ajallaan :) Nyt on sellainen olo, että olis melkein hyväkin, jollei plussaisi ennen häitä... Katsellaan nyt. Neljä kiertoa sinne, joten mitä vaan voi käydä.