Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syntyneitä ennätyksellisen vähän alkuvuodesta 2022

Vierailija
21.07.2022 |

Tilastokeskuksen kesäkuun ennakkotilaston mukaan Suomessa syntyi tammi-kesäkuun 2022 aikana 22 180 lasta. Lapsia syntyi 2 453 vähemmän kuin edellisen vuoden vastaavana ajankohtana. Ennakkotilaston mukaan tammi-kesäkuussa syntyneiden määrä oli mittaushistorian alhaisin. Syntyneiden kuukausittainen aikasarja alkaa vuodesta 1900.
https://www.stat.fi/uutinen/syntyneita-ennatyksellisen-vahan-alkuvuodes…

Tämä on maapallon kannalta ihan oikea suuntaus.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle syntyy toinen lapsi nyt alkusyksystä :)

Onnea!

Kiitos <3

Vierailija
62/76 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin este lasten syntymiselle on naisten nirsous.

Ja nirsoudella en tarkoita sitä, että yritettäisiin löytää tarpeeksi kiltti ja kunnollinen vastuullinen mies vaan painotetaan täysin epäolennaisia asioita kuten miehen geenikomeus, pituus, status, läpänheittokyky ja muut alfa-piirteet. Kun miehessä painotetaan seksikipinää niin saadaan kyllä pöksyt märäksi mutta ei hyvää isää.

Miehetkö sitten eivät ollenkaan nirsoja? Monien miesten vaatimukset ovat niin korkealla, ettei taivaskaan riitä. Naisen pitää olla mm. neitsyt, isotissinen huippumalli, työtön kotiäiti joka osallistuu laskujen maksuun, ikuisesti alle 30v, seksiobjekti, hoitaa lapset yksinään.....

Sun miesmaku kuulostaa huolestuttavalta jos olet tuollaisia vaatimuksia omaavia miehiä valinnut.

Oikeastihan jos tavismiehistä puhutaan eikä mistään top1% miehistä niin miehille riittää kunhan nainen on hoikka ja mukava. Moni tavismies on valmis osallistumaan laskujen, kodin ja lasten hoitoon, mutta juuri sellaiset miehet ovat naisille vain kaverivyöhykkeellä. Mukavia, mutta ilman seksikipinää.

Sitten valitaan se kipinöivän alistava j ännämies jonka kanssa yritetään parisuhdetta ja tullaan vauvalle valittamaan "miten kaikki miehet haluavat vain seksiä eikä sitoutumista"

Kuka sanoi, että olen tuollaisia miehiä valinnut?

Särähti kummasti korvaan, kun sanoit, että "miehille riittää hoikka nainen". Kuulostaa aika pinnalliselta.

Onko sun mielestä liian suuri vaatimus se, että mies toivoo naisen jättävän tekemättä jonkin asian eli ylensyömisen? Onko se niin vaikeaa pitää huoli ettei saa jatkuvasti liikaa kaloreita?

Se on pinnallista jos ei halua toiselta muuta kuin tiettyä ulkonäköä.

Pinnallisuudessa ei ole mitään pahaa. Jokaisella on oikeus ja jokaisen suorastaan pitää etsiä ihminen, johon ihastuu ja rakastuu ja jota haluaa heti ensitapaamisesta alkaen juuri sellaisena kuin hän on. Kukaan ei halua olla sellainen, johon tyydytään (ja jota ehkä pyritään muokkaamaan erilaiseksi).

t. Pyöreä ei-kaunis nainen

Oletko tullut ajatelleeksi, että sellaista miestä ei ole olemassa, joka ensisilmäyksellä ihastuu sinuun palavasti? Että sinun suhteesi ovat olleet, ja tulevat olemaan, miesten kanssa, jotka ihastuvat sinuun, jos ihastuvat, sen takia että pitävät luonteestasi ja tyylistäsi ja elämänarvoistasi ja ajatuksenjuoksustasi.

Minä olen. Siis ajatellut tuota käännettynä niin päin, että sellaista naista ei ole olemassa, joka ensisilmäyksellä ihastuu minuun. Mutta minä olenkin mies. Keskipituutta lyhyempi, ei-komea mies. Ja realisti. Tuo sinun fantasiasi siitä, että pitää löytyä mies joka ihastuu sinuun ensisilmäyksellä, on minun silmissäni itsekeskeisyyttä, ylimielisyyttä, narsismia sekä omahyväisyyttä.

M39

Näyttäisitkö, missä kohtaa kirjoitin, että ihastuu ensisilmäyksellä palavasti? Kirjoitin, että "jota haluaa heti ensitapaamisesta alkaen juuri sellaisena kuin hän on". Eli ei ajattele, että tuo ihminen olisi ok, jos hän olisi laihempi, isorintaisempi, lihaksikkaampi, kauniimpi, komeampi, whatever.

Olin 51-vuotias tavatessani nykyisen puolisoni. Tavallinen 51-vuotias suomalainen meikitön, ylipainoinen nainen. En minä kuvitellut, että hänellä veret seisahtivat, kun kohtasimme. Mutta niin vaan puolisolleni minä olin se, jota hän halusi heti ensitapaamisesta alkaen sellaisena kuin olin. Ja minä olin aivan myyty nähdessäni hänet. Kyllä minä näin, että hänellä oli iskävatsa ja aknearpia, mutta ne silmät, kun hän katsoi minua! Ja se kroppa; leveät hartiat ja pieni timmi peppu! Kyllä minä tiesin heti haluavani seksiä hänen kanssaan. Se, että halusin hänestä myös loppuelämän elämänkumppanin selvisi sitten, kun olin tutustunut hänen luonteeseensa, elämänarvoihinsa ja ajatuksenjuoksuunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea suuntaus tosiaan, eipä ole porukkaa maksamassa sun eläkkeitä. Voi poru tulla.

Voi kiesus, ei taida olla mitään käsitystä millainen pyramidihuijaus koko systeemi on? Kiristää maksaa paljon isompia eläkemaksuja kuin edelliset polvet, joille maksetaan paljon isompia eläkkeitä kuin minä tulen ikinä näkemään. Nykyiselläänkin mun työeläkeikä on yli 68 vuotta, eli 40 vuotta vielä työelämää jäljellä. Arvaa vain huviksesi kuinka monta kertaa tuota vielä hilataan ylös ja vähän leikkureilla summaa pilkotaan. Töistä suoraan hautaan on tässä suunta, ja tähän konkurssiin muutaman vekaran pylläyttäminen olisi lopullinen niitti.

Vierailija
64/76 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tämä on maapallon kannalta ihan oikea suuntaus" 😂😂😂😂

Samaan aikaan Afrikassa väki lisääntyy kuin puput konsanaan. Mutta TÄSSÄKIN asiassa Suomi tietysti pelastaa maailman ilmastotoimien kera. Repskops.

Kai sä tiesit että suomalainen lapsi kuluttaa maapallon resursseja saman verran kuin joku 10-lapsinen perhe Afrikassa tai Intiassa? Siellä vanhemmat ei vaihda farkkuautoon eikä osta lapselle omaa padia 5-vuotislahjaksi, eikä lapset siellä saa mopoautoa 14-vuotiaana.

Miksi Suomessa kaikki asiat pitäisi upgreidata lapsen syntyessä? 

Naisen tyttökaverien mielipiteet eivät ole perustelu. Tyypillisesti mies jättää parisuhteen aikana kavereitaan, joiden mielipiteet menevät ristiin miehen parisuhteen/ naisen mielipiteiden kanssa. Olisiko naistenkin aika jättää tyttökaverit, jotka yrittävät lyödä kiilaa naisen parisuhteeseen? Miksi miehen kaverit ovat kategorisesti väärässä mutta naisen kaverit kategorisesti oikeassa? Onko naiselle tullut mieleen, että ehkä tyttökaverien materialismipakotus ja "täytyy olla sitä ja tätä..." jutut eivät olekaan naisen parhaaksi, vaan pikemminkin tehty pilaamaan naisen elämä?

M39

Vierailija
65/76 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan Afrikassa väki lisääntyy kuin puput konsanaan. Mutta TÄSSÄKIN asiassa Suomi tietysti pelastaa maailman ilmastotoimien kera. Repskops.

Kai sä tiesit että suomalainen lapsi kuluttaa maapallon resursseja saman verran kuin joku 10-lapsinen perhe Afrikassa tai Intiassa? Siellä vanhemmat ei vaihda farkkuautoon eikä osta lapselle omaa padia 5-vuotislahjaksi, eikä lapset siellä saa mopoautoa 14-vuotiaana.

Naisen tyttökaverien mielipiteet eivät ole perustelu. Tyypillisesti mies jättää parisuhteen aikana kavereitaan, joiden mielipiteet menevät ristiin miehen parisuhteen/ naisen mielipiteiden kanssa. Olisiko naistenkin aika jättää tyttökaverit, jotka yrittävät lyödä kiilaa naisen parisuhteeseen? Miksi miehen kaverit ovat kategorisesti väärässä mutta naisen kaverit kategorisesti oikeassa? Onko naiselle tullut mieleen, että ehkä tyttökaverien materialismipakotus ja "täytyy olla sitä ja tätä..." jutut eivät olekaan naisen parhaaksi, vaan pikemminkin tehty pilaamaan naisen elämä?

M39

Mitä sinä selität naisista ja miehistä kun oma kysymyksesi koski lasta? Ihan tosi olet siinä itsemurhayksiössä lasta kasvattamassa makaroonilla?

Vierailija
66/76 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M39

Mitä sinä selität naisista ja miehistä kun oma kysymyksesi koski lasta? Ihan tosi olet siinä itsemurhayksiössä lasta kasvattamassa makaroonilla?

Miksi kaksio/ kolmio ei riitä, miksi pitää olla jättiomakotitalo jolla kehuskella instagramissa?

Miksei Puuhamaa riitä, miksi pitää olla Euroopan suurin vesipuisto Espanjassa?

Miksi auton pitää olla 2.5 litrainen uudehko farmari, miksei 10 vuotta vanha pienikoneinen pikkutila-auto riitä?

Miksi pitää uudet brändirattaat ja brändihaalarit, mikä vika on käytetyissä rattaissa?

Miksi pitää olla huippukokin kehittämää lastenruokaa premium-pakkauksissa, kun muutama vuosikymmen sitten syötiin äidin varastoon keittämää maustamatonta kasvissosetta?

Miksi pitää olla mopoauto, miksei voi pyöräillä tai ajaa vanhalla mopolla?

M39

Vierailija
67/76 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry mutta minä en tähän maahan aio tehdä yhtään lapsia, eläkkeistä sen verran että minä säästän palkastani aina muutaman kympin sitten eläkepäiviäni varten. 

M31

Vierailija
68/76 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M39

Miksi kaksio/ kolmio ei riitä, miksi pitää olla jättiomakotitalo jolla kehuskella instagramissa?

Miksi auton pitää olla 2.5 litrainen uudehko farmari, miksei 10 vuotta vanha pienikoneinen pikkutila-auto riitä?

Miksi pitää uudet brändirattaat ja brändihaalarit, mikä vika on käytetyissä rattaissa?

Miksi pitää olla huippukokin kehittämää lastenruokaa premium-pakkauksissa, kun muutama vuosikymmen sitten syötiin äidin varastoon keittämää maustamatonta kasvissosetta?

M39

No, miksi? Itse kai sinä sen naisesi parhaiten tunnet.

Vierailija
69/76 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi apuva! Entä sitten? Minulla on vapaus tässä asiassa ja tämän vapauden ansiosta minä en lapsia halua. Minun tekisi mieli kysyä että miksi joku niitä lapsia haluaa pilaamaan oman elämän? Minua ei miehenä kiinnosta leikkiä mitään äitihahmoa kakkavaippoja vaihdellen joten velaksi jään. 

Vierailija
70/76 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on vakaita työpaikkoja minkä turvin uskaltaa hankkia perheen? Lisäksi moni suomalainen on alkanut elämään itselleen, niissä kuvioissa lapsiperhe-elämä ei ole mukana.

Vierailija
71/76 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M39

M39

M39 puhuu ihan asiaa! Tää "ilmiö" on todellinen. Valitettavasti. Itse en kuulu näihin materialisteihin, meillä lapset käyttää samoja vaatteita kun mitä sisaruksilta/serkuilta jää pieneksi, ja osan ompelen itse. Meillä on kasvimaa, joten osa ruoasta tulee omavaltaisesti. Ulkomaanmatkoja ei tehdä, taloudessa vain yksi auto joka miehellä töiden takia. Meillä kolme alle kouluikäistä lasta, asutaan pienessä kolmiossa. Jossain vaiheessa on pakko muuttaa isompaan, nyt kaikki lapset nukkuu samassa huoneessa eivätkä tule sinne mahtumaan kaikki teininä (Ihan jo sängyt veis liikaa tilaa).

Mutta näin on ollut meillä hyvä, rahaakaan ei oikeastaan kulu kun ei olla kulutuskapitalismin uhreja :)

N36

Vierailija
72/76 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ystävistä ei raskaudu millään. Ei ole kiva tilanne.

Minkä ikäisiä ovat? Jos alle 30 v niin huolestuttavaa, jos yli 30 niin on ihan normaalia ettei kaikki enää tule sen ikäisenä raskaaksi. Kaikilla ei hiivu hedelmällisyys maagisesti just 35 vuoden jälkeen, vaan se on vaan keskiarvo. Toisilla se alkaa jo 30 vuotiaana (kuulun itse tähän ryhmään valitettavasti mutta ehkä näin oli tarkoitettu) ja toisilla vasta 40 vuoden jälkeen.

Osa on hedelmättömiä jo 17v ikäisinä. Ei ole ikäriippuvainen juttu pelkästään.

Vierailija
73/76 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea suuntaus tosiaan, eipä ole porukkaa maksamassa sun eläkkeitä. Voi poru tulla.

Ei Suomen väkiluku pienene vaikka lapsia ei synnykään.

Mutta eivät "väkiluvun kasvattajat" ole myöskään eläkkeenmaksajia, eivät nyt eivätkä tulevaisuudessa.

Vierailija
74/76 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi kuvitella ettei kukaan ole niin tyhmä että nielee pölvästipillereitä ehkäisyyn. Niiden pieniä yhdisteitä ei saada juomavedestä puhdistettua, aikaistavat tyttöjen murrosikää, tekevät miehistä naismaisempia, pilaavat ympäristöä ja aiheuttavat terveyshaittoja nielijälleen..

Jotkut joutuvat nielemään niitä pölvästipillereitä sairauden hoitoon, että heidän elämänsä olisi edes joten kuten siedettävää ja että eivät joudu kohdunpoistoon ennen kuin vanhemmuudesta on ehtinyt edes haaveilla.

Vierailija
75/76 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan mieheni kanssa molemmat korkeakoulutettuja, reilu kolmekymppisiä, työssäkäyviä ja lapsettomia. Ei tulisi mieleenkään hankkia lasta tällaiseen maailmaan jossa Etelä-Eurooppa palaa, ulkomailla lomailun saa unohtaa, ruoan ja kaiken muunkin hinta nousee, tiedossa on lähinnä pätkätöitä joita saa tehdä reilusti yli 70-vuotiaaksi saakka ja sota voi tulla osaksemme melkein koska tahansa. Hienoa, että toiset uskaltavat lisääntyä mutta me emme uskalla ostaa edes asuntoa. Tosi harvalla tuttavallammekaan on lapsia, ja keskustelujen perusteella monikaan ei sellaista em. syistä enää edes halua.

Mitähän tähän nyt sanoisi.. tämä on tarkoitettu kehuksi: Maailman kannalta kaltaistenne älykkäiden ihmisten kannattaisi laittaa geenejä eteenpäin sukupolvessa seuraavalle. Ongelma on, kun järjellisesti lahjakkaat ihmiset eivät usein saa jälkeläisiä. Älykkyys periytyy. Hassua, ettei mahdollinen evoluutio suosi tätä piirrettä? Eikö se ole ihan hullua! Ehkä se on luonnon keino pitää itseä älystä korkeimpana.

Vierailija
76/76 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kolmekymppisiä suurin osa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan