Miten toimia jos kyläpaikassa tarjoillaan Xtra:n kahvia?
Itse jouduin tällaiseen tilanteeseen eilen ensi kertaa. Kyseessä hyvätuloinen perhe, olisi ollut varaa parempaankin kahviin. En tiennyt miten suhtautua. En pystynyt juomaan sitä ja kun esitin unohtaneeni kahvin jäähtymään, erehdyin mainitsemaan tuosta harmista, niin heti lävähti uusi mukillinen eteen.
Hirveä tilanne!!?
Kommentit (60)
Hyppää lähimmältä sillalta pää edellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyläpaikassa juodaan ja syödään sitä, mitä on tarjolla, ja kiitetään.
Kyllä ehdottomasti.Tämä kuuluu hyviin tapoihin.
Törkeää valittaa mitä toisten luona tarjoillaan. Jätä ap menemättä ensi kerralla niin ei tartte valittaa
Kahvi on aina pahaa.
Mutta Tertin kartanon kavilassa sain erinomaista espressoa, mikä on todella harvinaista Suomessa.
Mikkelissä tämä kiintoisa tutustumiskohde :)
Siinä ei ole isäntäväen riemulla rajaa, kun ovat pistäneet erikoismyymälän kalleinta Xtran pakettiin. He siemailevat ja kehuvat makua vieraan kiemurrellessa kuin mato koukussa.
Nyt saat vähän käsitystä siitä, miltä meistä teenjuojista tuntuu kun tarjolla on vain teepusseja. Toivon mukaan et itse ole mokannut samaa?
Katsot kelloa, voihkaiset dramaattisesti ja huudahdat: Apua - minulla on viikkopalaveri anopin kanssa lastenkasvatuksesta 9 minuutin päästä! Ja riennät ovesta ulos kuin tuulispää.
Kerrot sanoja säästelemättä, mitä mieltä olet heidän X-tra sumpistaan. Näin pääset eroon sekä sumpista että kyläpaikasta. Näppärää, eikö totta.
Voisko nämä paska-avaukset vain yksinkertaisesti lopettaa?
Ei se Juhla Moska tai Multa Katriina ole oikeasti sen parempaa. Veikkaan että vähintään 30-40% ei tähän ketjuun vastanneista erottaisi noita sokkotestissä toisistaan.
Purista perseellä normaalisti. Voi lähteä äkkikakka nääs.
Vierailija kirjoitti:
Nyt saat vähän käsitystä siitä, miltä meistä teenjuojista tuntuu kun tarjolla on vain teepusseja. Toivon mukaan et itse ole mokannut samaa?
En, mutta älä sitten valita kun irtoteeni voi olla pari, kolmekin vuotta vanhaa, en näet osta uutta pakettia vain sinua varten kun käyt kylässä ehkä kerran parissa vuodessa ja meillä ei kukaan muu juo teetä, edes pussiteenä.
Vierailija kirjoitti:
Maistat sitä ja toteat, että nyt kyllä ei oikein maistu. Ja taidatkin ottaa ihan raikasta vettä.
Näin helppoa.
Älä sano "raikasta", kun siitä tulee vaan lisäpaineita emännälle/isännälle. Meillä ainakin hanavesi on lämmintä ja pahaa. Vieraille pitäisi olla sitten jääpaloja, joita ei aina ole tarjolla.
Onhan se våhän semmoinen kuinka kehtaa tehdä näin. Pitkinhampain ryystän yhden kupin ja lähden menemään.
Meillä on vieraille aina tarjolla kahvia joka on tehty vastajauhetuista pavuista.
Mun lähipiirissö juodaan vain kallista Jakobson tms kahvia.
Kerran tein jekkua ja ostin xtrania ja keittivät siitä vahingossa, kun olin sen lattanut Jakobsonin pussiin.
Kehuivat, että hyvä, kun olen siirtynyt kunnon kahviin🤣
Ymmärrät että et ole tervetullut heidän elämäänsä millään tavalla.
Mä juon paikallisen pienpaahtimon laatukahvia ja samaa tarjoan vieraillekin. Pavuista jauhettuna ja laatukeittimellä valmistettuna tietenkin. Ei tulisi kuulonkaan tarjota mitään markettilitkuja kenellekään!
Ihan juotavaa se on, menee paremman puutteessa.
Työtön M29