Miten toimia jos kyläpaikassa tarjoillaan Xtra:n kahvia?
Itse jouduin tällaiseen tilanteeseen eilen ensi kertaa. Kyseessä hyvätuloinen perhe, olisi ollut varaa parempaankin kahviin. En tiennyt miten suhtautua. En pystynyt juomaan sitä ja kun esitin unohtaneeni kahvin jäähtymään, erehdyin mainitsemaan tuosta harmista, niin heti lävähti uusi mukillinen eteen.
Hirveä tilanne!!?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Kahvi on aina pahaa.
Mutta Tertin kartanon kavilassa sain erinomaista espressoa, mikä on todella harvinaista Suomessa.
Mikkelissä tämä kiintoisa tutustumiskohde :)
Kiitos. Pistänpä korvan taa tämän tiedon.
Jos et tykkää, niin valita että olet jo juonut liikaa kahvia. Sitten juot vaikka vettä.
Minä kyllä joisin sitä kahvia tyytyväisenä.
Kieltäytyisin kahvista. Jos ehditty jo kaatamaan, niin ei sitä ole pakko juoda. Kippaat viemäristä alas.
Mistä tiesit mikä merkkistä kahvia oli? Ei mun mielestä sovi ruveta nipottamaan vaan juoda se yksi kuppi tai pyytää enemmän maitoa ja sokeria jos maistuu liian karvaalle?
Ammut niitä päähän. Edes pahimmalle vihamiehelle ei tarjota xtra-kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Kaada kukkaruukkuun vaivihkaa.
Ei kasveja saa kiusata!
Jaan tuskasi. Halpiskahvit maistuvat ihan pahville. Kahvin kanssa niillä ei ole mitään tekemistä. Ihmiset, jotka eivät itse juo kahvia tai korkeintaan suomalaista 1-paahtoastetta, eivät tätä tajua. Olisin jättänyt juomatta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiesit mikä merkkistä kahvia oli? Ei mun mielestä sovi ruveta nipottamaan vaan juoda se yksi kuppi tai pyytää enemmän maitoa ja sokeria jos maistuu liian karvaalle?
Kyllä kahvilaadut erottaa maun perusteella. Monet juovat kahvin mustana, ja maito tai sokeri vain pahentavat makua.
Teenjuonti on sairaan helppoa, ja kun on vielä omat teepussit aika mukana, niin ei haittaa jos kyläpaikassa ei olisi teetäkään.
Jos haluaa pelata varman päälle, voi vedota vaikka kofeiinittomuuteen ja käyttää omaa teetä (olipa se oikeasti millaista tahansa, ei vaan sit näytä etikettejä), jos kyläpaikasta tarjotaan huonoksi tiedettyä teetä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en tunne köyhiä
Et taida tuntea saitojakaan?
Tosin sanottava on sekin, että tietyt ihmiset tapaavat käydä kylässä aika usein, ja aina on kahvia tarjottu eikä ole nuukailtu.. ja käyvät siis aina vain meillä, me emme niinkään heillä, kun ei ole kulkua. Toiset taas käyvät ohikulkumatkallaan parhaimmillaan useamman kerran päivässä.
Meneehän sitä kahvia. Mut mieluummin alan rajoittaa koko tarjoilua kuin siirryn X-traan.
Yksi kerta pitää vain kestää. Seuraavalla kerralla olet alkanut teen juojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaada kukkaruukkuun vaivihkaa.
Minä tein joskus noin kun viinaa tarjottiin...
Vierailija kirjoitti:
Kyläpaikassa olen tämän jotenkin kestänyt, ja juurikin"unohtanut" kahvin, mutta kyllä siinä tuli kerran itkua väännettyä kun pyysin miestä hakemaan kahvia lähi Alepasta ja hän toi tätä xtran "kahvia".. sai ukko kuulla kunniansa tuolloin!
Ajattelin ensin, että mikä akka, mutta sitten tuli mieleen, kun itsevedin pultit Hk: n sinisesen ostosta. ;(
Ehkä se Xtra-kahvi olikin vain teitä varten hankittua ja itse juovatkin kaikkea muuta. Tunnistaa tapasi, että tuppaat arvostelemaan kaikkea, niin päätti antaa oikein kunnolla sitten valittamisen aihetta 😉
Sain kerran paketin Xtraa. Keitin siitä kahvit, mutta juomatta jäi. Tyhjensin paketin pensasmustikoille, kun kuulemma tykkäävät kahvista.
Xtran kahvi sekä K-Menu parhaita kahveja Suomessa.
En tunnista kahvimerkkejä mausta, onko tuo xtra sitten jotenkin täysin poikkeuksellista kahvia?
Kukaan ei pysty juomaan kupillista x-tra kahvia. Sitä maistaa, sylkäisee pois ja menee pesemään suunsa.