Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäntaparemontti

Vierailija
21.07.2022 |

Elikkä siis aloitin kesän alussa tällaisen rempan. Kevensin ruokavaliota, lisäsin liikuntaa ja vähensin alkoa. Oloni on nyt todella hyvä, nuutunut ja alakuloinen olo poissa. Ongelmani on nyt mies, jonka elintavat täysin päinvastaiset, pelottaa mihin tällainen johtaa kun toista ei kiinnosta oma terveys lainkaan, emme ole enää kovin nuoria vaan 35 molemmin puolin niin huolettaa nuo elintavat. Voiko tällaisesta sanoa hienovaraisesti toista loukkaamatta? Olen huomannut, että miehet helposti loukkaantuvat. Enkä tarkoita täytyisi raivoraittiiksi alkaa, mutta ettei ihan joka vkl tai loma tarvitsisi alkoa käyttää ja liikuntakin tekisi välillä hyvää sohvan sijaan. Olenko vaan nipo mielestänne?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni syö joka ilta sohvalla sipsejä. Ei kuulu minulle. Paitsi pussin rapina.

Vierailija
22/25 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa pohdin. Mietin, miten puoliso suhtautuisi, jos ehdottaisin että hänkin tulisi Inbody-mittaukseen elokuussa kanssani, minä maksaisin. En kuitenkaan usko, että saan hänet lähtemään. Mutta jos saisin, niin ehkä hän edes hieman havahtuisi, kun tajuaisi kuinka suuri osa hänen kehostaan on silkkaa läskiä. Kakkostyypin diabetes on jo, silti vetää kovaa rasvaa ja käsittämättömiä määriä sokeria päivittäin.

Mutta oikeasti tuskin on muuta vaihtoehtoa kuin olla välittämättä. Toista ihmistä ei voi muuttaa. Jos hän ei itse saa kipinää muutokseen, siinä pilaa vain oman elämänsä yrittämällä puuttua toisen elämäntapoihin. Itse olen jo mm. lopettanut yhteisen aamiaisen syömisen, koska tulee niin paha olo. Kun toinen ensin pistää insuliinin, sitten syö kuutta eri lääkettä muihin vaivoihin ja muiden lääkkeiden sivuvaikutuksiin, ja sitten kaataa kahviin kermaa, vetää 4-6 voileipää ja päälle keksejä, munkkeja tai pullaa, niin ei pysty katselemaan. Ja jos syö jugurttia niin se on aina sokeroitua. Sen jälkeen pitkin päivää pelkkää karkkia kunnes illalla päivälliseksi lähes aina lihaa ja usein nimenomaan punaista. Ei mitään liikuntaharrastuksia, koiran kanssa käy joskus lenkillä mutta sekin on enimmäkseen seisoskelua, jotta koira saa tutkia ja haistella.

En kommentoi sun viestiä kuin siltä osin, että älä nyt "kovaa" rasvaa ja lihaa syytä ongelmista. Ne taitaa olla ne terveellisemmät ainekset miehesi syömisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri se on se ongelma. Vähentää kannattaa. Minäkin laihduin heti 2 kuukaudessa 5kg ,kun vähensin sokerin määrää ruuassa. 89-->84. Lihaa ja voita kyllä syön.

Vierailija
24/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni syö joka ilta sohvalla sipsejä. Ei kuulu minulle. Paitsi pussin rapina.

Itselläni oli heikkoutena sipsit, pelkästään niitä vähentämällä kilot karisi :o Ne ovet todellinen kaloripommi.

Vierailija
25/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeri se on se ongelma. Vähentää kannattaa. Minäkin laihduin heti 2 kuukaudessa 5kg ,kun vähensin sokerin määrää ruuassa. 89-->84. Lihaa ja voita kyllä syön.

Minä taas en laihtunut yhtään vaikka lopetin lisätys sokerin kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän