Ihmettelin nuorena miksi minut aina jätettiin, mutten ihmettele enää
Minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia löytää kumppaneita, mutta suhteiden ylläpito onkin sitten ollut hankalampaa. Kerta toisensa jälkeen suhteet päättyivät, ja erityisen pikaisesti siinä vaiheessa jos satuttiin muuttamaan yhteen. Ihan tosissani ihmettelin ja surkuttelin aina kohtaloani ja naisten lähtöä, jotka tulivat minulle usein täytenä yllätyksenä. Nyt kun jälkeen päin miettii, niin olin itse aivan järkyttävä kumppani. Duunit olivat sitä sun tätä, jos niitä yleensäkään oli. Olin siis kroonisesti persaukinen. Alkoholi maistui siinä määrin, että vaikka en sitä jatkuvasti käyttänyt, niin saatoin sammua suorilta jaloilta johonkin puskaan, tai tiedottomana kuseksia pisin lattioita. Olin myös mustasukkainen, mutta en sentään fyysisesti väkivaltainen. Sanoin kyllä usein aivan hirveitä kun suutuin. Luonnollisesti itse petin kumppaneitani baarireissuillani ihan surutta, jäin tulematta yöksi kotiin jne. Lisäksi ystäväpiirini koostui tuolloin bodatuista semirikollisista, enkä itsekään ihan pulmunen ole, vaikka ei rikosrekisteriä olekaan. Kun sitten taas kerran eräs erityisen ihana daami otti ja lähti, niin päätin, että seurustelut on nyt seurusteltu, ja olin sinkkuna vuositolkulla. Noina aikoina minulla oli toki paljon kevyempiä suhteita, mutta pidin huolen, ettei mistään tullut liian vakavaa, ja toin sen heti aina ilmi myös toiselle osapuolelle. Näinä vuosina aloin ymmärtää omaa käytöstäni. On se uskomatonta, että pitää reippaasti yli kolmekymppiseksi kasvaa, ennen kuin tajuaa omat perseilynsä. Olin tosiaan aiemmin sitä mieltä, että voi minua raukkaa kun en kenellekään kelpaa.
Nyt olen jo yli nelikymppinen ja seurustellut saman naisen kanssa jo kahdeksatta vuotta. Alkoholia käytän enää vain pari kertaa vuodessa, eikä siihen enää liity mitään örvellystä. Erikoista miten kritiikitön ihminen voi olla omaa käytöstään kohtaan. Tekisi mieli pyytää useammaltakin ex-kumppanilta anteeksi, mutta lienee parasta antaa olla kun ei ole aikoihin muutenkaan nähty. Ihminen voi kuitenkin siis muuttua, tai ainakin pyrkiä muuttamaan käytöstään kunhan kasvaa aikuiseksi.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Nämä parannuksen tehneet ja ihmisenä kasvaneet niljakkeet ovat aina yhtä hienoja.
Erityisen tärkeää heille on kertoa tästä muutoksesta kaikille.
Pitäähän sitä nyt kerjätä sympatiapisteitä ja korostaa muuttunutta minää uuden sosiaalisen pääoman hankkimiseksi.
No ei siinä, näillä mennään.
Mitä sympatiapisteitä anonyyminä saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä parannuksen tehneet ja ihmisenä kasvaneet niljakkeet ovat aina yhtä hienoja.
Pitäähän sitä nyt kerjätä sympatiapisteitä ja korostaa muuttunutta minää uuden sosiaalisen pääoman hankkimiseksi.
No niinpä. Jos ihminen oikeasti häpeäisi ja katuisi aiempia tekojaan, pitäisi kyllä itsestään hyvin matalaa profiilia.
Aivan. Ei toki kannata rohkaista muitakin parantamaan käytöstään. Voi v mitä jengiä.
Vierailija kirjoitti:
Aina ne epäkelvot jännikset on parisuhteissa ja kunnon ihmiset viettävät elämänsä yksin.
En mä ainakaan ota mitään näppiksen takana lojuvaa, ylipainoista hajuhenkeä. Kyllä ne jännikset ovat kuule harvassa. Tavallinen mies kyllä löytää naisen jos ei istu kotona itkemässä ja nypläämässä kikulia poneille. Sullakin olisi ehkä pieni kasvun paikka.
Anteeksi taisin tappaa sun hyvän ketjun laittamalla tuon youtube videon.
Aloittajalle tsemppiä. Aikamoinen kasvutarina. Keskenkasvuisia se selvästi harmittaa...
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle tsemppiä. Aikamoinen kasvutarina. Keskenkasvuisia se selvästi harmittaa...
Ai ymmärrät, että aloittaja on joku 55v vanhapiika Pirkko, joka on katkera siitä, ettei häntä halua kukaan muu kuin aloituksessa kuvailemansa kaltaiset luuserimiehet?
Vierailija kirjoitti:
Nehän on aina kanssa rohkaisevia kasvutarinoita, kun psykopaattinen murhaaja tulee vankilassa uskoon ja puhuu sitten kauniisti ja sanoo juuri oikeat asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle tsemppiä. Aikamoinen kasvutarina. Keskenkasvuisia se selvästi harmittaa...Nehän on aina kanssa rohkaisevia kasvutarinoita, kun psykopaattinen murhaaja tulee vankilassa uskoon ja puhuu sitten kauniisti ja sanoo juuri oikeat asiat.
Onko huono käytös sama asia kuin psykopaattinen murhaaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle tsemppiä. Aikamoinen kasvutarina. Keskenkasvuisia se selvästi harmittaa...Ai ymmärrät, että aloittaja on joku 55v vanhapiika Pirkko, joka on katkera siitä, ettei häntä halua kukaan muu kuin aloituksessa kuvailemansa kaltaiset luuserimiehet?
Mitä ihmettä sää selität? Miksi olet noin katkera?
Vierailija kirjoitti:
Kohtelet toisia paskasti ja tajuat viimein liki keski-ikäisenä, kuinka ihmisiä tulee kohdella? Aika moni on tuossa ajassa saanut käytöksestä kärsiä. Kyllä on juu melkoinen kasvutarina. Toki parempi myöhään kuin ei milloinkaan, mutta ei kyllä suuresti sympatiaa herätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle tsemppiä. Aikamoinen kasvutarina. Keskenkasvuisia se selvästi harmittaa...Kohtelet toisia paskasti ja tajuat viimein liki keski-ikäisenä, kuinka ihmisiä tulee kohdella? Aika moni on tuossa ajassa saanut käytöksestä kärsiä. Kyllä on juu melkoinen kasvutarina. Toki parempi myöhään kuin ei milloinkaan, mutta ei kyllä suuresti sympatiaa herätä.
Tarkoitus tuskin oli herättää sympatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sympatiapisteitä anonyyminä saa?
Mammat komppaa ja saa yläpeukkuja.
Samalla voi hioa tarinaa paremmaksi.
Voi teitä. Katkeruus myrkyttää ihmisen sisältä.
Niin totta on, että kell´ onni on se onnen kätkekööt. Aina löytyy sakki jolle toisen kasvu ihmisenä ja omien virheiden tunnistaminen sekä myöntäminen on liian katkera paikka.
Vaatii melkoista rohkeutta varsinkin mieheltä myöntää toimineensa väärin, mutta sitä kunnioitettavampaa. Se tuppaa olemaan asia joka osuu liian kipeästi hyvin moneen, siksi sitä ei kestetä kuulla. Omaan keskeneräisyyteen ei voi eikä uskalla kajota, siksi toisen rohkeus myöntää se tekee liian kipeää.
On kovaa jäädä yksin kerta toisensa jälkeen toistaen omia typeriä virheitään ja päähänpinttymiään koskien ihmissuhteita ja parisuhdetta. Silloin aletaan syyttää sitä toista sukupuolta ja haetaan syytä sieltä, itselleen ollaan sokeita. Siksi onkin olemassa niin paljon onnettomia ihmisiä.
Ja tämä koskee molempia sukupuolia. Miehelle oma herkkyys ja tarvitsevuus sekä virheet vain on paljon vaikeampi myöntää kuin naiselle. Surullisin tuloksin.
Kaikkea hyvää sinulle, ap! <3 Hienoa että olet ymmärtänyt entistä käytöstäsi ja olet päässyt muuttamaan käytöstäsi.
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä. Katkeruus myrkyttää ihmisen sisältä.
Niin totta on, että kell´ onni on se onnen kätkekööt. Aina löytyy sakki jolle toisen kasvu ihmisenä ja omien virheiden tunnistaminen sekä myöntäminen on liian katkera paikka.
Vaatii melkoista rohkeutta varsinkin mieheltä myöntää toimineensa väärin, mutta sitä kunnioitettavampaa. Se tuppaa olemaan asia joka osuu liian kipeästi hyvin moneen, siksi sitä ei kestetä kuulla. Omaan keskeneräisyyteen ei voi eikä uskalla kajota, siksi toisen rohkeus myöntää se tekee liian kipeää.
On kovaa jäädä yksin kerta toisensa jälkeen toistaen omia typeriä virheitään ja päähänpinttymiään koskien ihmissuhteita ja parisuhdetta. Silloin aletaan syyttää sitä toista sukupuolta ja haetaan syytä sieltä, itselleen ollaan sokeita. Siksi onkin olemassa niin paljon onnettomia ihmisiä.
Ja tämä koskee molempia sukupuolia. Miehelle oma herkkyys ja tarvitsevuus sekä virheet vain on paljon vaikeampi myöntää kuin naiselle. Surullisin tuloksin.
Hienoa että kasvaa ihmisenä ja saa oman elämän kondikseen, eikä enää aiheuta muille ihmisille huonoja kokemuksia. Se ei kuitenkaan pyyhi pois niitä asioita joita on tullut aiemmin tehtyä. Se ei poista sitä mitä on aiheuttanut muille ihmisille, satuttanut kenties niin että sillä on näille ihmisille kauaskantoisia vaikutuksia. Ehkä ne muut ihmiset pitää sitten vaan unohtaa, kun pahan aiheuttaja on nyt hyvä ihminen.
Itse haluaisin kuulla anteeksipyynnön, jos olisin ap:n eksä. Anteeksipyynnöllä on eheyttävä vaikutus, kun se tulee aidosti ja ilman pyrkimystä terapoida itseään.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
Oikeasti, kuka jaksaa kirjoittaa tuollaista paskaa sivukaupalla?
Näitä vuodesta toiseen keskenkasvuisia. Koettavat sitten muiden samanlaisten porukassa esittää hassunhauskaa "äijyyttä" kaapissa harjoiteltuine räkänauruineen. Ei mitään variaatioita edes. Myös parisuhteessa sama avuton mies-sitä-ja-nainen-tätä, sellaista kun murkkuikäiset pohdiskelee. Juominen ja sauhuttelu on vaan sitä, että kestää myrkkyjä niin hyvin, ei tunne- ja itsetunto-ongelmista johtuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle tsemppiä. Aikamoinen kasvutarina. Keskenkasvuisia se selvästi harmittaa...Nehän on aina kanssa rohkaisevia kasvutarinoita, kun psykopaattinen murhaaja tulee vankilassa uskoon ja puhuu sitten kauniisti ja sanoo juuri oikeat asiat.
Onko huono käytös sama asia kuin psykopaattinen murhaaja?
Huomasitko, että tuossa oli sana ""kanssa"", joka tarkoittaa tuossa yhteydessä ""myös""?
Mua ihmetyttää, ette nähnyt toiminnassasi mitään väärää silloin. Kuinka se on mahdollista? Petit, mutta koit olevasi hyvä mies. Olisi kiinnostavaa kuulla, miten se on mahdollista.
Paistoi katkeruus tekstissä sen/
Vauvapalstalta löytyneen/
Pojan nuoren/
I n c e löityneen