§^§ MARRASMURUJEN LAUANTAI §^§
Kommentit (26)
Nyt taas pitkästä aikaa kirjoittelen.
Joka päivä edelleenkin luen pinot, mutta jostain syystä en saa kirjoitetuksi vaikka haluaisinkin ;0)
PALJON ONNEA MOMENTILLE MARRASTOIVEELLE JA ALIALLE!
Anteeksi en muista ensimmäisenä synnyttäneen murun nickiä, hänelle myös paljon ONNEA! Olisi kiva kuulla kuulumisia.
Vauvan asennosta: Itse mietin ihan samaa.. Viime neuvola käynnillä th tunnusteli vauvan kääntyneen perätilaan, aina ennen ollut rt:ssa. Hikka kuitenkin tuntuu ihan alhaalla ja liitoskivut kovia. Siis tuntuu siltä kuin joku poraisi päätän kovastikkin alaspäin. Lisäksi kuvioon on tulleet kovat supistukset joita kestänyt jo viikon. Ti neuvola lääkäri joka katsoo tilannetta uudelleen. Esikoisen oli myöskin kiinnittynyt todella alas jo ajoissa. Silloin th epäili vauvan syntyvän jopa aikaisemin. AAH tiistaihin vielä pitkä matka.
Jännätään nyt sitten lumi-liljan kanssa yhdessä kuinka päin pienokaiset ovat.
Pikkuesteri rv 35+3 ?
... ilmoittaa jakautumisesta.
Kaksoistytöt syntyivät 11.10.06, viikolla 34+4 keisarinleikkauksella. Viikkoihin nähden neidit voivat hyvin ja ovat kohta kotiutumassa. Äiti ja isi tietysti onnesta sekaisin!
Onnea kaikille muille nyyttinsä saaneille! Ja tietysti tsemppiä kaikille odottajille loppuodotukseen!
Mulla on yks huoli. viikkoja nyt kasassa 36+3 ja vauva vieläkin perätilassa. ollut koko ajan että ei oo vielä kääntynyt ollenkaan. odotan ensimmäistä ja hirveen vähän oon saanu tietoa asiasta. vihdoin ja viimein terveydenhoitaja lupasi torstaina laittaa lähetteen äitipolille että katotaan siellä tilannetta. en tiedä yrittääkö ne heti kääntää vai mitä tekee. en haluaisi synnyttää perätilassa olevaa joten haluaisin sektion jos vauvaa ei saada käännettyä tai ei käänny itse.
onko muita joilla vauva vielä perätilassa ja mitkä viikot?? tai sellaisia jotka on synnyttänyt vauvan perätilassa? pelolla aattelen synnytystä kun ei tiedä mitä on tulossa. entä onko sellaisia joilla olisi vauva käännetty? miten se tapahtui? olen ymmärtänyt niin että äitipolilla yritettäisiin kääntää ja jos tulee jotain häikkää sydänäänissä niin heti mennään leikkaukseen. mua pelottaa että kääntäessä napanuora menee kaulan ympärille. kauheeta olla näin epätietoinen loppuajasta.
kaiken lisäksi mua on supistellut, mutta onneksi ne ei ole ollut kivuliaita. eli pelkkiä harjoitussuppareita mutta kuitenkin pelottaa.
sit vielä semmonen juttu, ku luin tuota pinoa niin muillakin on ollut lonkkasärkyä.. mulla tulee välillä sellasia kamalia kipukohtauksia, että pitää mennä ihan kumaraan. vauva potkaisee tai painaa johonkin hermoon että tuntuu tosi ikävältä. muutenki kun vauva on perätilassa niin potkii useesti aika kipeesti tonne jonnekin alas, ja ihan tietääkseni kohdun suullekinl.
olis niin ihana kirjotella tänne useemminkin ja kertoo kuulumisia ja saada tukea teiltä muilta mutta meillä ei ole internettiä niin en pääse kirjoittelemaan. joskus luen mutta en kerkee kirjotella kun oon aina muitten koneella.
ihanaa että meitä on jo synnyttäneitäkin.. Onnea vaan teille hirmuisesti. itse en ole oikein valmistellut mitään vauvalle valmiiksi. nyt torstaina pesin yhden koneellisen vauvan pyykkiä kun ajattelin että jos ens viikolla pääsen sinne äitipolille ja vauva syntyiskin jo silloin nii mulla ei ole sitten mitään valmiina. en oikeen vieläkään tajua että meille tulee vauva. yritän kyllä ens viikolla laittaa kaikki loputkin valmiiksi,myös sairaala kassit kun voihan se jo millon vaan syntyä.
tässä tällä kertaa, yritän huomenna päästä uudelleen koneelle kun oon nyt sellasessa paikassa että pystyn kirjoittaa.
kiitos vastauksistanne jo näin etukäteen!ja kiitos siitä jos jaksoitte näin sekavaa tekstiä lukea..väsyttää jo kun ei öisin saa enää lonkkakipujen takia niin hyvin nukuttua. tulee välillä valvottua parikin tuntia yöllä. onneks saan sitten aamuisin nukkua pitempään kun ei ole vielä muita lapsia.sängyssäkin on enemmän tilaa kun mies on noussut jo.
ei tässä malttais lopettaa mutta kait se on pakko, pitkästä aikaa kun kerta pääsee kirjoittamaan.
hyviä illan jatkoja! ja rentouttavaa sunnuntaita kaikille!
Miisalle en osaa tosta perätilasta kyllä sanoo mitään. Hyvä kuitenkin, että pääset tarkastuttaan tilanteen... kyllä se siitä sitten etenee.
Tää yksinolo on ollu ihan kivaa... esikoisen pölinöitä vaan yllättävän ikävä. Niin ja ton syömisen kanssa on vähän niin ja näin yksin ollessa. Kunnon ruokaa en oo oikein syöny... karkki on kyllä maistunu ja sipsejäkin tyhmä menin syömään. Pitää huomenna keventää, kun neuvolakin on maanantaina.
Hyvää illanjatkoa!
Sarafan
Päivä alkaa olla pulkassa, mutta kirjoittelen silti kun ei ole muutakaan tekemistä. Vauveli mönkii masussa vilkkaasti, eikä pahempia kipuja tunnu alapäässä tällä hetkellä olevan, paitsi tietenkin silloin kun hän päättää käännellä päätään. Iskiashermot täälläkin piikittelevät joka askeleella ja lonkkanivel paukkuu ja tuntuu lisäksi " löysältä" .
Olotila on paksu. Joku kyseli, voiko vaihtaa asentoa heräämättä siihen...no en minä ainakaan voi. Herään usean kerran yössä asennonvaihtoon ja sitten jossakin vaiheessa yötä alkaa kupla nousta otsaan kun pissattaa niin kovasti. Viime yönä valvoin sitten pidempään kun aloin miettimään kaikenlaista vessakäynnin jälkeen.
Näen lisäksi ihan levottomia uniakin. Joissakin vauva on jo syntynyt, enkä hoida sitä ollenkaan, saatan olla koko päivän menossa ja illalla vain tsekkaan, että vauva on kunnossa. Varmaan jotakin alitajuista pelkoa omasta mahdollisesta riittämättömyyden tunteesta. Outoja unia, enkä tosiaankaan tekisi milloinkaan noin :-(
Amalialle tuplaonnittelut kaksostyttöjen syntymän johdosta! Ihanaa kun näitä vauvauutisia alkaa putkahdella meidän murujen pinoon. Reilun viikon kuluttua onkin sitten jo virallisesti meidän murujen oma kuukausi ja virallinen talviaikakin alkaa jo ensi viikonloppuna :-) Alkaa pikku hiljaa hymyilyttää. Itsellänikin on nyt koossa tasan 36 viikkoa...enää ei mene kauan kun pääsen hoitamaan pikkuista tulokasta.
Minäkään en osaa sanoa perätilasta yhtikäs mitään. Tämä kolmonen kääntyi viime viikolla perätilaan, mutta nyt taitaa olla taas oikeinpäin, eli näilläkin viikoilla saattaa vielä kääntyä ihan itsestään. Riippuu tietenkin muksun koosta ja äidin anatomiasta, kuinka paljon vauvalla on tilaa kohdussa rellestää :-). Noista perätilakäännöksistä en ole minäkään juri positiivisia asioita kuullut, mutta eiköhän asiansa osaava, kokenut lääkäri saa homman onnistumaan...eikä toivottavasti sellainen lääkäri edes yritä, joka ei hommaa osaa...!
Minulla onkin sitten tiistaina viimeinen neuvolalääkärin tarkastus, jännittää ihan hirmuisesti, että miten paljon nämä menkkakipusupparit ovat avanneet paikkoja. Harmittaa kun neuvolan gyne ei lähde käsikopelolla edes arvailemaan vauvan tämänhetkistä kokoa, kun ei sitä omien puheidensa mukaan osaa arvioida. Taysin käynti 30.10. jännittää lähes yhtä paljon. Tuolloin näen muruni vielä kerran ultrassa ennen synnytystä ja kuulen minkä kokoinen vauveli siellä oikein köllöttää...ja josko sillä reissulla saataisiin se täydellinen varmuus sukupuolestakin ;-)
Jep, huomenna saamme pinnasängyn ja maanantaina pääsen patja + pinnasuojaostoksille. Hoitotasokin pitää vielä hommata ja siihen pehmuste...sitten puuttuu enää turvakaukalo...ja vauva saa minun puolestani syntyä ihan milloin vain, vaikka tiedän, että pahimmassa tapauksessa riudun täällä vielä vauvatta joulukuussakin...
Kanelisokeri 36+0
Samanlaisia kokemuksia löysin myös haulla. Liitoskivut on ollut ihan mielettömät jo kauan, joten lantiossani onkin varmasti hyvin tilaa ;)